کد خبر : 1677156 | 19 فروردين 1399 ساعت 12:12 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

وزارتخانه و تصمیم مهم درباره هزینه 3 میلیاردی

تکلیف حقوق 5 میلیونی المپیکی ها چیست؟

ورزشکاران المپیکی ایران تا تیرماه حقوق 5 میلیونی خود را طبق مصوبه قبلی دریافت می کنند، اما به دلیل تعویق یک ساله المپیک مشخص نیست بعد از این تاریخ چه اتفاقی رخ خواهد داد.

تکلیف حقوق 5 میلیونی المپیکی ها چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، از مدت ها قبل بود که وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و دیگر اعضای حاضر در ستاد بازی های المپیک تصمیم گرفتند به مدت یک سال قبل از المپیک، به صورت ماهیانه به ورزشکارانی که سهمیه المپیک توکیو را کسب می کنند، حقوق 5 میلیون تومانی پرداخت شود.


تاکنون هم این اتفاق طبق برنامه رخ داده و هر ورزشکاری که توانسته سهمیه را کسب کند، حداقل حقوق 6 ماه یعنی 30 میلیون تومان را دریافت کرده است. 


با توجه به تعویق المپیک توکیو به یک سال عقب تر، حالا این دغدغه برای ورزشکاران المپیکی وجود دارد که در یک سال منتهی به المپیک این حقوق را دریافت می کنند یا حمایت دیگری از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صورت خواهد گرفت یا خیر.


در حالی که امروز جلسه ستاد بازی های المپیک با حضور وزیر ورزش، معاونانش و رییس کمیته ملی المپیک برگزار شده، فعلا تنها خروجی در این رابطه صحبت های مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش بوده که از تصمیم گیری در این رابطه در آینده خبر داده است: « وزارت ورزش تا کنون تمام تعهدات خود را به ورزشکاران المپیکی انجام داده است و در خصوص ادامه روند پرداخت حقوق با توجه به تعویق افتادن المپیک و شروع مجدد اردوها باید تصمیم گیری شود.»


در صورتی که وزارتخانه بخواهد یک سال دیگر پرداخت حقوق 5 میلیون تومانی را ادامه دهد، برای همین 50 ورزشکار فعلی المپیکی ایران باید 3 میلیارد بیشتر هزینه کند؛ اگرچه قطعا حداقل 10 ورزشکار هم به این تعداد در یک سال آینده اضافه خواهند شد.

دیدگاه‌ها