کد خبر : 1677182 | 19 فروردين 1399 ساعت 13:38 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

ساختمان 10 طبقه جدید فدراسیون زمین گیر منابع مالی؛ 

گزارش: تمام پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال (عکس)

سعید دقیقی مسئول پروژه های عمرانی فدارسیون فوتبال، توضیحات کاملی در رابطه به فعالیت های انجام شده در این حوزه طی یک و نیم سال اخیر به ورزش سه ارائه داده است.

گزارش: تمام پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که این روزها تکلیف ریاست فدراسیون با استعفای مهدی تاج نامشخص مانده و اعضای هیئت رئیسه هم با مشکلات زیادی مواجه هستند و اخیرا ماجرای تغییر ابراهیم شکوری و انتخاب نبی هم با ورود AFC برای آنها دردسرساز شده بود، در همین حین آنها باید تا چهار روز دیگر برنامه زمانبندی فعالیت های فدراسیون نظیر زمان نهایی شدن اصلاح اساسنامه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند، تا پس از آن اجازه برگزاری انتخابات برای مشخص شدن رئیس آینده فدراسیون داده شود.


در این میان یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در دوران ریاست تاج در فدراسیون اتفاق افتاد، حضور شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و جانی اینفانتینو در ایران بود و یکی از اقداماتی که در آن زمان انجام شد، کلنگ زنی برای افتتاح ساختمان جدید فدراسیون فوتبال در مرکز ملی فوتبال بود که البته حالا پس از چند سالی که از کلید خوردن این پروژه سپری شده است، تغییری در آن شاهد نیستیم و فقط در زمان حضور روسای فوتبال آسیا و فیفا بود که این پروژه با جدیت پیش می رفت و پس از آن شاهد زمینی هستیم که احتمالا فقط طرحی از آن در ساختمان اداری فدراسیون فوتبال واقع در خیابان سئول که مشکلات زیادی برای ساکنان آن منطقه هم ایجاد کرده است، وجود دارد.


به همین بهانه با سعید دقیقی مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون فوتبال هم صحبت شدیم تا با او در رابطه با فعالیت های یک سال اخیر فدراسیون فوتبال در این حوزه گفتگو کنیم.

 

1489556


دقیقی حرف هایش با خبرنگار "ورزش سه" را اینطور آغاز کرد::«سال گذشته تقریبا از همین روزها بود که من به جمع مدیران فدراسیون فوتبال با عنوان مشاور ریاست فدراسیون فوتبال و مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون اضافه شدم.»


او ادامه داد:« ما در چند فاز کار را آغاز کردیم. فاز اول این بود که پروژه های در دست احداث را بررسی کنیم. مهم ترین پروژه ساختمان فدراسیون فوتبال بود، که کلنگ زنی آن در مرکز ملی فوتبال با حضور آقای اینفانتینو انجام شد. همانطور که می دانید هر پروژه برای به سرانجام رسیدن چند مرحله دارد. اولین مرحله فازطراحی و مرحله بعدی به مناقصه گذاشتن طراحی پروژه است تا برنده مشخص شود  ‌پس از مشخص شدن برنده مناقصه طراحی کار طراحی آغاز و پس از پایان طراحی مناقصه فعالیت عمرانی مشخص شدن برنده مناقصه و بعد شروع ‌و آغاز کار فعالیت عمرانیست.»

 


مهاجم سابق تیم های مختلف لیگ برتری در ادامه با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون توضیح داد:« همانطور که می دانید در یک و نیم سال اخیر،  فیفا به دلیل مشکلات تحریم جلوی منابع مالی ما را بسته است. یک بخشی از منابع مالی این ساختمان هم از طریق فیفا تامین می شود که این کار هم به دلیل تحریم ها انجام نشده است.»


مسئول پروژه های عمرانی فدراسیون فوتبال در رابطه با ساختمان جدید فدراسیون فوتبال گفت:« کاری که ما در یک سال اخیر در بحث ساختمان فدراسیون انجام داده ایم این است که مراحل مربوط به طراحی و مناقصه را انجام داده ایم و آماده کارهای اجرایی برای شروع طراحی این ساختمان هستیم که در 10 طبقه طراحی شده است.»

 

 

سعید دقیقی در ادامه این مصاحبه گزارشی از کارهای عمرانی فدراسیون طی یک سال اخیر را با ارسال تصاویر مختلف از آنها ارائه داد، که در ادامه مشاهده می کنید و در جریان فرآینده ساخت آنها قرار خواهید گرفت: 

 

1-  آسفالت مرکز ملی در فضایی 3500 مترمربعی
یکی از کارها بحث آسفالت کلیه مسیرهای موجود مرکز ملی فوتبال در فضایی به اندازه 3500 متر مربع بوده که بدون اعتبارات مالی و با ارتباطاتی که داشته ایم فضایی در خور شان بازیکنان رده های ملی تهیه شده است.

 

 

 

 

2-  موزائیک کاری ضلع شمالی زمین شماره یک مرکز ملی
در دومین مرحله باز هم بدون منابع مالی و باز هم با ارتباطاتی که داشتیم، حدود 200 مترمربع موازیک کاری به صورتی شکیل در ضلع شمالی زمین شماره یک انجام داده ایم.

 

 

 

3-  طراحی و ساخت ساختمان تِک
در ادامه ساختمان تِک یا همان محل نگهداری تجهیزات تیم ملی طراحی و ساخته شده و در حال استفاده تیم های ملیست .

 

 

 

4-  ساخت خوابگاه دو طبقه به همراه رستوران استخر و روف گاردن  برای بانوان 
پروژه بعدی که پیگیری کرده ایم، بحث خوابگاه دختران بوده که با ظرفیتی بیش از  50 نفر در مرکز ملی از محل اعتبارات AFC در حال ساخت است. کارهای پروژه در حال پیگیری است و این پروژه می تواند خدمات شایانی به بانوان ملی پوش بدهد. البته در این بخش هم AFC بر خلاف توافقات منابع مالی را به حالت بایکوت نگه داشته ولی ما سعی کردیم که پروژه را به حالت سکون باقی نگذاریم و روند ساخت آن را با منابع داخلی ادامه بدهیم.

 

 

 

 

5-  ساخت خانه فوتسال 
این عکس ها هم مربوط به خانه فوتسال ایران است که در یک سال اخیر اقدامات عملیاتی اش انجام شده است و کلیه تیم های فوتسال و کارهای اداری و اجرایی و تمرینی را کنترل و مدیریت می کند. قسمت های مختلف در این ساختمان طراحی شده است که علاوه بر مباحث اجرایی کلیه مباحث مرتبط به تیم‌های ملی آنالیز می شود این ساختمان کلیه بخش های اداری سازمان فوتسال رادر بر دارد همچنین سالن بدنسازی رختکن میهمان و میزبان رختکن داوران حوضچه ریکاوری آب سرد دارد ساختمان آماده بهره برداری است و امید است به زودی افتتاح و در خدمت جامعه فوتسال قرار می گیرد.

 

 

 

5-طراحی ساختمان و رختکن تمرینات دو طبقه برای بازیکنان و نظارت و فیلمبرداری کادر فنی تیم ملی 
این عکس هم رختکن دو طبقه، وی آی پی، انبار و رختکن ویژه ای است که حدود 700 متر مربع متراژ دارد که همزمان برای زمین چمن شماره 2 و زمین شماره 3 استفاده می شود. این ساختمان اتاقی مخصوص مربیان با تجهیزات و سالن مربوط به فیلمبرداری دارد که مربیان می توانند از طبقات بالا بر تمرینات نظارت داشته باشند. کارهای طراحی این ساختمان هم تمام شده و آماده بازگشایی پاکت مرتبط به عملیات عمرانی آن است  با توجه به اینکه اعتبارات این ساختمان هم از محل کنفدراسیون آسیا تامین می شده که متاسفانه به علت مباحث مرتبط با تحریم به حالت نیمه تمام باقی مانده است. البته آماده بازگشایی پاکت مناقصه هستیم و اگر این مشکل رفع شود، می توانیم ادامه فعالیت هایش را از سر بگیریم و اقدامات عملیاتی را از سر بگیریم.

 

 

 

6-   ساختمان سردرب ورودی مرکز ملی وحراست با در نظر گرفتن اتاق کنفرانس برای خبرنگاران 
در ورودی درب مجموعه اتاق کنفرانس برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است و همینطور اتاق حراست. اگر مشکلات از بین برود، این ساختمان هم که با منابع AFC پیش می رفته است، آماده اجرا و بازگشایی پاکات مناقصه است.


دقیقی توضیحاتش را اینگونه پایان داد:« در پایان جا دارد اززحمات آقای تاج دبیر کل وقت فدراسیون فوتبال آقای شکوری ،آقای ساکت مدیر تیم‌های ملی و مشاور عمرانی آقای مهندس بابایی کمال تشکر رو داشته باشم که در این یک سال اتفاقاتی رقم خورد که شاید سال‌های دور کمتر شاهدبودیم. امیدوارم که در سال جدید با رفع تحریم و مذاکره برای دریافت منابع مالی از فیفا و AFC حمایت سرپرست ریاست و آقای نبی دبیرکل محترم شاهد اتفاقات تازه و پیشرفت بیشتر باشیم.»


با نگاهی به گزارش سعید دقیقی بر هیچ کس پوشیده نخواهد ماند که فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند و کمبود منابع مالی اجازه پیگیری بسیاری از پروژه های عمرانی را گرفته است؛ پروژه هایی که امیدواریم با جدیت بیشتر مسئولان فدراسیون نظیر سعید دقیقی و البته آزاد شدن پول های بلوکه شدن فوتبال ایران در FIFA و AFC هر چه زودتر به سرانجام برسند.

 

دیدگاه‌ها