کد خبر : 1677189 | 19 فروردين 1399 ساعت 14:05 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

ضربه ای که سرنوشت جام را تغییر داد

گل مسی به ایران روی صفحه اینستاگرام فیفا

صفحه اینستاگرام جام جهانی امروز ویدیوی صحنه گل لیونل مسی به تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 را گذاشته و به تمجید از این بازیکن و البته نمایش تیم ملی در این بازی پرداخته است.

گل مسی به ایران روی صفحه اینستاگرام فیفا

به گزارش" ورزش سه" نزدیک به شش سال قبل تیم ملی ایران در دومین بازی اش در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه بلوهوریزنته به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت که با توجه به حضور لیونل مسی و مجموعه ای از مهمترین ستاره های فوتبال جهان یکی از اصلی ترین بخت های قهرمانی به حساب می آمد. 


با این وجود تیم ایران که بعد از یک نمایش سرسختانه دفاعی برابر نیجریه در اولین بازی یک امتیاز گرفته بود با اعتماد به نفس خوبی پا به زمین گذاشت و توانست حریف مدعی را مرز شکست دادن پیش ببرد اما در نهایت این لیونل مسی بود که در دقیقه 90+1 توانست با یک ضربه زیبا دروازه ایران را باز کند. صفحه اینستاگرام جام جهانی با انتشار مجدد و یادآوری این گل نوشته است:" وقتی همتیمی فرازمینی تان باعث نجات تیم می شود." البته در این پست از عملکرد تیم ملی ایران نیز تمجید شده است:" ایران یک بازی شگفت انگیز انجام داد و به سمت یک تساوی با شکوه پیش می رفت...تا اینکه مسی با یک ضربه کات دار همه را در جام جهانی 2014 شوکه کرد."


در پایین این پست آمده است که لطفا احساس خود را نسبت به این گل با یک ایموجی نشان بدهید و به نظر می رسد این پیشنهاد جذابی برای کاربران پرتعداد ایرانی این صفحه نباشد و باالطبع صفحه اینستاگرام فیفا نباید از دریافت تعداد ایموجی ها و شکلک های عصبانی و غمگین سورپرایز شوند.

 

1489549


اما آنچه برای ایرانی هایی که بعد از حدود شش سال باردیگر این تصویر را می بینند می تواند یک حس افسوس بزرگ هم داشته باشد. تیم ایران تا دقیقه 90+1 بازی را مساوی کرده بود و قبل از آن سه موقعیت خوب هم داشت، داور هم می توانست یک پنالتی به نفع ایران بگیرد اما مثل همیشه در چنین مسابقاتی معمولا داوران به سود حریفان ما سوت می زنند؛ بدشانسی تاریخی است یا توطئه هنوز هیچکس نمی داند. 


با این وجود این گل که آرژانتین را در نهایت به سوی فینال مسابقات هدایت کرد اگر به هر دلیلی به ثمر نمی رسید آن وقت شاید سرنوشت جام جهانی 2014 تغییر می کرد و از این نظر این گل می تواند یکی از مهمترین گل های لیونل مسی هم باشد. او که بعد از زدن گل برای خوشحالی انگشت شستش را در دهانش فرو برد نیز در مصاحبه ای گفت:" به محض اینکه توپ به من رسید ما همه در شرایط حمله بودیم چرا که می دانستیم فرصتی نیست و باید به گل برسیم، ضربه را زدم و بعد از دیدن هیجان بازیکنان و فریاد تماشاگران فهمیدم که گل شده است. ایران توانست ما را در زمین خودش ببندد و پیدا کردن فضا واقعا کار دشواری بود با اینحال ما در نیمه اول فرصت هایی داشتیم و آن ها هم در نیمه دوم توانستند شانس هایی به دست بیاورند.

 

1489548

دیدگاه‌ها