کد خبر : 1677218 | 19 فروردين 1399 ساعت 16:29 | 26.9K بازدید | 0 دیدگاه

روزی که برانکو رسما پرسپولیسی شد؛

جنجالی ترین شادی گل دهه گذشته به روایت تصویر!

امیرحسین خیرخواه در ستون تصویری ثابت خود به سراغ یکی از خاطره انگیزترین بازی های پرسپولیس رفته؛ دیداری که پنج سال پیش در چنین روزی برگزار شد...

جنجالی ترین شادی گل دهه گذشته به روایت تصویر!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس بحران زده فصل 93-94 برخلاف مسابقات لیگ در آسیا عملکرد خوبی داشت. شاگردان حمید درخشان لخویا و بنیادکار را از پیش رو برداشتند و به النصر عربستان باختند. باخت به تیم عربستانی در حالی رقم خورد که پس از گل سوم النصر، بازیکن این تیم دست خود را به نشانه بریدن سر تیم حریف روی گلویش قرار داد که این خوشحالی جنجال های بسیاری را به وجود آورد. اما در بازی برگشت خبری از حمید درخشان نبود؛ حسین عبدی مسئولیت فنی سرخ ها را برعهده داشت و برخلاف همیشه، با کت و شلوار روی نیمکت نشسته بود اما تردیدی نیست که چهره ویژه مسابقه  برانکو ایوانکوویچ بود که از جایگاه VIP بازی را دنبال می‌کرد.

 

حسین هدایتی که آن روزها برای خرید باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کرد، در کنار نژاد فلاح و برانکو حضور داشت. به واسطه چکی که او در اختیار پرسپولیس قرار داد، دیدار با النصر رایگان شد و البته چند وقت بعد اعلام شد که چک او پاس نشده و پرسپولیسی ها از خزانه باشگاه این مبلغ را پرداخت کردند! آن روزها به سبب افت تیم پرسپولیس، بلیت فروشی عجیب و غریب و... تماشاگران زیادی برای تماشای بازی این تیم به استادیوم آزادی نمی‌آمدند اما آن روز تا یک ساعت پیش از مسابقه نصف ورزشگاه پر شد و در لحظه شروع بازی نیز جای سوزن انداختن استادیوم نبود یا یک رکورد جدید برای قرمزها خلق شود.

 

 

چهره های جذاب روی سکو، به مدیرعامل، عابربانک و سرمربی پرسپولیس ختم نمی‌شدند. پیشکسوتان این تیم که شاهد بدترین روزهای باشگاه خود بودند، روز نوزدهم فروردین 94 به استادیوم آزادی رفتند تا از تیم خود حمایت کنند: احمدرضا عابدزاده، علی کریمی، بهروز رهبری فرد، مهرداد میناوند و... روی سکوهای آزادی دیده می‌شدند.

 

 

 

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، مهرداد کفشگری، مایکل اومانیا، زنده یاد هادی نوروزی، فرناندو گابریل، امید عالیشاه و حمیدرضا علی عسگر حضور داشتند. چند هفته بعد برانکو روی اسم خانزاده، گابریل و علی عسگر قلم قرمز کشید و حالا فقط نوراللهی و عالبشاه در پرسپولیس مانده اند.

 

 

هادی نوروزی کاپیتان آن روزهای پرسپولیس، چند ماه بعد به شکلی شوکه کننده از دنیا رفت. هادی در آن بازی عملکرد خوبی داشت و به خصوص روی کرنرها چند موقعیت را برای سرزن های پرسپولیس به وجود آورد. حالا هواداران او هر بازی در دقیقه 24 یادش را زنده نگه می‌دارند.

 

 

فرناندو گابریل که هنوز قرارداد آن فصل را به طور کامل از پرسپولیسی ها نگرفته، در مقابل النصر با ماسک قرمز به میدان رفت. او در بازی با نفت مسجدسلیمان مصدوم شد اما تلاش کرد تا به میدان بازگردد و در نهایت نیز به دیدار با النصر رسید. گابریل یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل پرسپولیس بود.

 

 

لحظه جذاب آن مسابقه، جایی بود که مهدی طارمی دروازه سعودی ها را گشود. او با زیرکی خاصی پنالتی گرفت و خودش پشت ضربه پنالتی ایستاد و چیپی تماشایی را روانه دروازه کرد اما جذاب تر از گرفتن پنالتی و ضربه چیپ، خوشحالی او بود که شادی عربستانی ها در بازی رفت را جبران کرد؛ تصویر خوشحالی او که از آلبوم عکس امیرحسین خیرخواه است را می‌بینید.

 

 

پرسپولیس با همان نتیجه النصر را شکست داد تا در تنها تجربه سرمربیگری حسین عبدی، بردی مهم را به دست آورده باشد. بعد از آن مسابقه برانکو رسما هدایت سرخ ها را برعهده گرفت و حسین عبدی را در فهرست دستیاران خود قرار نداد تا موجب دلگیری او شود. البته بعدا عبدی به باشگاه راه یافت و سخنگوی پرسپولیسی ها شد.

 

 

دیدار پرسپولیس - النصر بدون تردید یکی از خاطره انگیزترین بازی های تاریخ چند سال اخیر این باشگاه به حساب می‌آید و هواداران این تیم نیز بسیار دوست دارند تا با عکس های آن خاطره بازی کنند. خاطره بازی با مسابقه ای که تا دیوارهای ورزشگاه نیز مملو از تماشاگر بود.

 

دیدگاه‌ها