کد خبر : 1677300 | 20 فروردين 1399 ساعت 09:17 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

در اروپا پیشرفت زیادی می‌کنم

یزدانی: دو هفته در اسپانیا قرنطینه کامل بودم

بانوی رکابزن لژیونر ایران گفت: بهترین دوران دوچرخه‌سواری من در مسابقات اروپایی بود اما به دلیل شیوع کرونا و لغو تمامی مسابقات، مجبور شدم فعلا به ایران برگردم.

یزدانی: دو هفته در اسپانیا قرنطینه کامل بودم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سمیه یزدانی، نخستین بانوی رکابزن ایران است که موفق به کسب مدال جاده قهرمانی آسیا شد و پس از آن، لژیونر شدن موفقیت دیگری بود که برای این دختر دوچرخه‌سوار به دست آمد. یزدانی درحالی که حضور در مسابقات اسپانیا را با تیم خود تجربه می‌کرد با شیوع ویروس کرونا و لغو رقابت‌ها مواجهه شد. از این رو مجبور شد فعلا به ایران برگردد و منتظر آغاز مجدد مسابقات بماند.


یزدانی درباره‌ی تجربه خود از حضور در مسابقات اروپایی بیان کرد: بهترین دوران دوچرخه سواری من در اروپا گذشت زیرا بعد از سالها این فرصت پیش آمد که با بهترین دوچرخه‌سواران دنیا رقابت کنم. سطح مسابقات بسیار بالا بود به صورتی که از ۱۶۶ دوچرخه‌سوار اروپایی فقط ۸۹ دوچرخه سوار توانستند مسابقه را به پایان برسانند.

 

او ادامه داد: در این مسابقات بهترین دوچرخه‌سواران جهان حضور داشتند از جمله قهرمان المپیک ریو، قهرمان اروپا، قهرمان‌های اکثر کشورهای اروپایی از جمله کشور سوییس، کانادا ، اسپانیا، نروژ، مراکش و چند کشور دیگر و من تنها دوچرخه سوار از قاره‌ی آسیا بودم که در این مسابقات رقابت کردم. پنج مسابقه‌ی دیگر هم داشتیم که به دلیل شیوع کرونا لغو شد و تاریخ مسابقات به زمان دیگری موکول شد. در واقع مسابقات برگزار می‌شود و فقط تاریخ آن‌ها تغییر کرده است. 

 

یزدانی در پاسخ به این پرسش که برای بازگشت به ایران با مشکلی برخورد نکرد؟ تصریح کرد: زمان پرواز روزی بود که ویزای من تمام می‌شد اما همان روز پرواز لغو شد. مدیر تیم به دلیل وجود کرونا در ایران و برای مراقبت از سلامتی‌ام  برای تمدید ویزای من اقدام کرد که متأسفانه در اسپانیا هم کرونا به طور وسیع پیشرفت کرد و تمام مسابقات لغو شد و من مجبور شدم به ایران برگردم.

 

این بانوی رکابزن ایران در پاسخ به این پرسش که در شرایط شیوع ویروس کرونا چگونه تمرین می‌کند تا افت نداشته باشد؟ تاکید کرد: من دو هفته در اسپانیا در قرنطینه کامل بودم و تمرینات خود را در خانه و با غلتک ادامه دادم. در ایران به دلیل این که قرنطینه وجود ندارد می‌توانم تمرینات خود را در خارج از خانه ادامه دهم  و خدا را شکر افت نداشتم. 

 

او در مورد آغاز مجدد مسابقات خود در اروپا نیز گفت: برنامه و تاریخ جدید مسابقات را برای من فرستاده‌اند. مسابقات از خرداد شروع می‌شود و من خرداد برمی‌گردم.

 

دارنده مدال برنز آسیا در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند حضور در مسابقات اروپایی تا چه اندازه می‌تواند به پیشرفت او کمک کند؟ گفت: در صورت ادامه‌ی حضورم در اروپا پیشرفت قابل توجهی خواهم کرد.

 

یزدانی در پایان گفت: به امید روزی که در ایران هم مانند کشورهای اروپایی به مردم رعایت فاصله‌ی یک و نیم متری از دوچرخه سواران را آموزش دهند و در کل جاده‌های سطح کشور تابلوی رعایت فاصله یک و نیم متری نصب شود. هم‌چنین راننده‌هایی که این فاصله رو رعایت نمی‌کنند جریمه شوند. 

دیدگاه‌ها