کد خبر : 1677303 | 20 فروردين 1399 ساعت 09:20 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

روسیه و قطر، پرداخت رشوه به فیفا را تکذیب کردند

روسیه و قطر اتهام مطرح شده به آنها درباره رشوه دادن به مقامات فیفا برای بدست آوردن میزبانی جام جهانی را تکذیب کردند.

روسیه و قطر، پرداخت رشوه به فیفا را تکذیب کردند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اتهامات مطرح شده به روسیه و قطر از سوی وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر پرداخت رشوه به مقامات فیفا برای بدست آوردن میزبانی جام جهانی فوتبال، مقاماتی از این دو کشور با انتقاد شدید از آمریکا، ادعاهای مطرح شده مبنی بر پرداخت رشوه را تکذیب کردند.

 

1489673

 

روز دوشنبه این هفته وزارت دادگستری آمریکا با انتشار یک بیانیه روسیه و قطر را متهم کرد که برای بدست آوردن امتیاز میزبانی جام جهانی جهانی 2018 و 2020 به اعضای کمیته اجرایی فیفا رشوه پرداخت کرده‌اند. وزارت دادگستری آمریکا در سال 2015 هم اتهامات مشابهی را وارد کرده بود که در نهایت به استعفای سپ بلاتر رئیس وقت فیفا منجر شد.

 

با وجود اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا، روسیه تاکید کرد که در مراحل تلاش برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 مرتکب هیچ تخلفی نشده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت:" روسیه حق میزبانی جام جهانی را کاملا قانونی بدست آورده. تصمیم فیفا برای اعطای میزبانی به روسیه به هیچ عنوان با رشوه اتخاذ نشده و ما این را قویا تکذیب می‌کنیم. روسیه بهترین جام جهانی تاریخ را میزبانی کرد و ما به این افتخار می‌کنیم. ما این اتهامات را در رسانه‌ها خوانده‌ایم و متوجه نشدیم که درباره چه چیزی صحبت می‌کند".

 

1489674

 

مقامات قطری هم انجام هر گونه خطا در روند تلاش برای دریافت امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 را به شدت تکذیب کردند. بیانیه رسمی منتشر شده از طرف قطر در این باره گفت:" قطر اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا را قویا تکذیب می‌کند. این اتهامات بخشی از یک پرونده قدیمی هستند که موضوع آن به روند تلاش برای کسب میزبانی جامهای جهانی 2018 و 2022 برنمی‌گردد. با وجود سالها اتهام‌زنی بی‌اساس، هیچ مدرکی منتشر نشده که نشان دهد قطر امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 را به شکل غیراخلاقی یا با استفاده از روشهایی مخالف با قوانین فیفا بدست آورده است. قطر ادعاهای مطرح شده در این باره را بی‌اساس می‌داند و با آن به شدت مخالف است".

 

دیدگاه‌ها