کد خبر : 1677326 | 20 فروردين 1399 ساعت 11:12 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

شاید حضورم در عراق عجیب باشد

برخورداری: هندبال در اسپانیا یا آسیا متفاوت است

دروازه‌بان ایرانی تیم هندبال گوادالاخارا گفت: شرایط تیم‌ها، بازیکنان و مسابقات در اسپانیا با آسیا متفاوت است.

برخورداری: هندبال در اسپانیا یا آسیا متفاوت است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، اوایل سال گذشته بود که سعید برخورداری، سنگربان ملی پوش هندبال ایران راهی لیگ اسپانیا شد و به عضویت تیم گوادالاخارا درآمد. این هندبالیست ایرانی که پیش از این در لیگ عراق بازی می‌کرد خیلی زود توانست جای خود را در تیم جدیدش پیدا کند. 

 

روزنامه معتبر مارکا به تازگی مصاحبه‌ای را با سعید برخورداری انجام داده است. دروازه‌بان ایرانی تیم هندبال گوادالاخارا در ابتدای صحبت‌های خود به حضورش در لیگ عراق اشاره کرد و اظهار داشت: برای حضور در این کشور کمی نگران بودم، اما با بازیکنانی که در آنجا بودم صحبت کردم و آنها به من گفتند که هیچ نگرانی وجود ندارد، چون همه با خیال راحت در شهرهای مختلف زندگی می‌کنند. ضمن اینکه دولت کمک می‌کند تا همه ورزش‌ها پیشرفت کنند. من هم پذیرفتم و به آنجا رفتم.

 

وی ادامه داد: این یک فرصت عالی برای من بود که خودم را ثابت کنم و البته از نظر مالی هم شرایط خوبی داشتم. ضمن اینکه می‌توانستم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم با تیم‌های قدرتمند دیگری مصاف دهم. من در تیم پلیس بغداد توپ می‌زدم و باید بگویم که بغداد یک شهر زیبا است که هیچ مشکل و حادثه ای هم در آن رخ نداد.

 

برخورداری خاطرنشان کرد: شاید حضور و بازی من در لیگ عراق کمی عجیب به نظر برسد، اما نتوانستم پیشنها آنها را رد کنم. ضمن اینکه در پایان فصل اول آنها به من پیشنهاد تمدید قرارداد دادند، اما من پیشنهاداتی نیز از ترکیه و رومانی داشتم. آرزوی من این بود که در اسپانیا باشم و وقتی مدیر برنامه‌های من در مورد احتمال بازی در تیم هندبال گوادالاخارا به من گفت، برای لحظه‌ای دریغ نکردم. 

 

1412242

 

دروازه‌بان ایرانی تیم هندبال گوادالاخارا گفت: با وجود تفاوت فرهنگی و فنی، این پیشنهاد را دوست داشتم. هفته‌های اول شرایط برایم سخت بود، چون در اسپانیا هندبال خیلی خوب بازی می‌شد، بازیکنان و مربیان باکیفیتی در این کشور بازی می‌کردند و همه چیز با آسیا متفاوت بود. مسابقات در اسپانیا بسیار سریع‌تر و تاکتیکی‌تر است. به هر حال بسیاری از مردم به من کمک کردند و من هم خیلی زود با شرایط جدید سازگار شدم. در حال حاضر در اسپانیا خیلی راحت هستم.

 

سعید برخورداری، دروازه‌بان ملی پوش ایرانی اوایل سال گذشته در اسپانیا حاضر شد و با تیم گوادالاراخا قرار داد امضا کرد. قرار است این دروازه‌بان ایرانی برای 3 فصل در این تیم بازی کند. وی 5 قهرمانی در لیگ برتر ایران با تیم سپاهان را هم در کارنامه خود دارد.

 

برخورداری توانست به همراه تیم زیر20 سال ایران فاتح جام ملت‌های 2006 آسیا شود. او با تیم زیر 21 سال مدال نقره را در سال 2008 به دست آورد. همچنین با تیم ملی در بازی‌های آسیایی 2010 نایب قهرمان شد و در سال 2013 مدال برنز آسیا را به دست آورد.

 

گوادالاراخا در لیگ آسوبال حضور دارد و تا پیش از تعطیلی رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

دیدگاه‌ها