کد خبر : 1677332 | 20 فروردين 1399 ساعت 11:32 | 23.9K بازدید | 0 دیدگاه

بحران مدیریتی در میانه بحران کرونا

مشت آهنین بارتومئو در بارسا؛ اولتیماتوم به هیات‌مدیره

به گزارش رسانه‌های اسپانیایی ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا خواهان استعفا نایب‌رئیس این باشگاه شده و او را به اقدامات تک‌روانه و بدون اطلاع رئیس باشگاه متهم کرده.

مشت آهنین بارتومئو در بارسا؛ اولتیماتوم به هیات‌مدیره

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های اسپانیایی امروز در گزارشهایی اعلام کردند یوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا در جلسه هیات مدیره این باشگاه که از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار شده در یک اقدام عجیب خواهان استعفای امیلی روسو د نایب‌رئیس این باشگاه شده و مدعی شده که او با اقدامات تک‌روانه و بدون اطلاع رئیس باشگاه به بارسلونا ضربه زده است.

 

1489698

 

رسانه‌های اسپانیایی اعلام کردند بارتومئو علاوه بر نایب‌رئیس باشگاه چند چهره دیگر از مدیریت باشگاه را هم مورد انتقاد تند قرار داده و خواهان کناره‌گیری آنها شده است. رسانه‌ها در اسپانیا از این خبر به عنوان کودتای بارتومئو در بارسا یاد کرده‌اند.

 

بر اساس قوانین باشگاه بارسلونا بارتومئو نمی‌تواند هیچیک از اعضای هیات مدیره را شخصا اخراج کند ولی از این توان اجرایی برخوردار است که به آنها پستهایی با درجه اهمیت کمتر واگذار کند. بارتومئو فعلا اعلام کرده که با هدف حفظ یکپارچگی مدیریت باشگاه در مواجهه با بحران ناشی از کرونا به این اعضای هیات مدیره فرصت می‌دهد تا استعفای خودشان را تقدیم کنند.

 

امیلی روسود در ژانویه 2020 به عنوان نایب‌رئیس باشگاه منصوب شده و تا امروز از او به عنوان دست راست بارتومئو یاد می‌شد. با اینحال به نظر می‌رسد رابطه او و رئیس باشگاه دچار اختلافی ناگهانی شده و بارتومئو حالا خواهان حذف او است.

 

از دیگر چهر‌هایی که بارتومئو در این جلسه هیات مدیره خواهان استعفای آنها شده به انریکهتومباس، نایب‌رئیس چهارم و خزانه‌دار باشگاه، سیلوی الیاس، عضو هیات مدیره و مدیر تیم  بارسلونا ب و یوسپ پونت، مدیر مالی باشگاه اشاره شده است.

 

گفته می‌شود بارتومئو به آنها کمتر از یک روز فرصت داده تا استعفای خود را تقدیم کنند و اعلام کرده در غیر اینصورت با استفاده از اختیاراتش، پست آنها در باشگاه را تنزل خواهد داد. بر اساس قوانین باشگاه رئیس نمی‌تواند اعضای هیات مدیره را اخراج کند ولی می‌تواند از آنها در پستهای دیگری با رتبه نازل‌تر استفاده کند.

 

دیدگاه‌ها