کد خبر : 1677365 | 20 فروردين 1399 ساعت 13:52 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

قوانین جدید فوتبال از فصل آینده اجرایی خواهد شد

عسگری: کار داوران سخت تر می شود

رئیس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: قوانین جدیدی که به تصویب برد بین المللی فوتبال رسیده، از فصل آینده در تمامی لیگ های فوتبال جهان اجرایی خواهد شد.

عسگری: کار داوران سخت تر می شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، حسین عسگری در مورد تغییرات جدیدی که در قوانین فوتبال رخ داده گفت: 19 فوریه برد بین المللی فوتبال که مسئول قانونگذاری در فوتبال است، تشکیل جلسه داد و در چند قانون فوتبال تغییرات ایجاد کرد. فلسفه تغییر قانون در فوتبال افزایش جذابیت مسابقات و رعایت عدالت در مسابقه است.  همانطوریکه دستور به استفاده از کمک داور ویدئویی داده شد.

 

وی افزود: در حال حاضر در قوانین 1، 2، 4، 6، 10، 11 و 12 و 14 فوتبال تغییراتی ایجاد شده است. این تغییرات باید از تاریخ  10 خرداد در فوتبال اجرایی شود که به دلیل تعطیلات مسابقات لیگ در سراسر جهان و اینکه قوانین جدید همواره باید از ابتدای فصل اجرایی شود، این قوانین از فصل آینده در مسابقات لیگ های مختلف جهان اجرایی خواهد شد.

 

رئیس  اسبق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تصریح کرد:  یکی از قوانین عجیبی که تغییر کرده قانون خطای هند است. در این قانون دست به دو بخش تقسیم شده و اگر از زیر بغل و کتف تا بازو توپ به دست بخورد، خطای هندی رخ نداده ولی اگر به بخش دیگر دست توپ اصابت کند، این خطای هند محسوب می شود.  این قانون واقعا کار را برای داوران سخت خواهد کرد و چطور می توان در جریان بازی گفت توپ دقیقا به کدام بخش دست اصابت کرده است؟

 

عسگری تصریح کرد: در قوانین تخطی هنگام زدن ضربه پنالتی و همچنین قانون آفساید هم تغییرات زیادی رخ داده که بازهم کار برای داوران و کمک داوران سخت خواهد شد. در ضربه پنالتی در قانون جدید اگر توپ گل نشود و دروازه بان هم عکس العملی روی توپ نداشته باشد، در آنصورت ضربه پنالتی قابل تکرار نیست. یا اگر توپ به طور اتفاقی به دست مدافع برخورد کند و به بازیکن مهاجم حریف برسد، خطای هند رخ نداده و آفساید اعلام می شود. به هر حال این تغییرات از فصل آینده در لیگ ها اجرایی خواهد شد زیرا اکنون به خاطر شیوع ویروس کرونا مسابقات لیگ های مختلف سراسر جهان تعطیل هستند و از نیم فصل هم هیچ وقت قانون جدید فوتبال اعمال نخواهد شد و همواره قوانین جدید از ابتدای فصل اجرا می شوند.

دیدگاه‌ها