کد خبر : 1677372 | 20 فروردين 1399 ساعت 14:31 | 16.7K بازدید | 2 دیدگاه

نمی‌توانستم یک طرفه از کی‌روش حمایت کنم؛

مهدوی‌کیا: بعد از ایران- عراق احساسی حرف زدم!

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران دلیل ابراز گلایه‌اش از سرمربی پرتغالی پیشین تیم ملی را عنوان کرد.

مهدوی‌کیا: بعد از ایران- عراق احساسی حرف زدم!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدوی‌کیا که یکی از چهره‌های به یادماندنی تیم ملی و ازجمله موفق‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید، در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با "ورزش سه"، به بیان مسائل مختلفی از آکادمی خود پرداخت و در بخشی از اظهاراتش نیز راجع به انتقادش از کارلوس کی‌روش صحبت کرد.

 

مهدوی‌کیا درباره انتقادی که از کارلوس کی‌روش در یک توئیت و بعد از دیدار جام ملت‌های آسیا مقابل عراق مطرح کرده بود، گفت: من از نحوه بازیِ آقای کی‌روش آن چنان انتقاد نکردم و فقط درمورد بازی تیم ملی عراق و ایران گفتم چون مسابقه‌ای بود که به دل هیچکس نچسبید.

 

او ادامه داد: البته بیشترین ایراد و مقصر را تیم ملی عراق می‌دانم چون آنها احتیاج به برد داشتند و با مساوی یا باخت به سمت دشوار مرحله حذفی جام ملت‌ها می‌رفتند و کارشان برای صعود به مراحل بعد سخت می‌شد. شاید نحوه بازی عراق، کار را خراب کرد و نباید نمایش بسته‌ای ارائه می‌داد ولی باید گفت که تیم ملی ما هم در آن مسابقه محتاط بازی می‌کرد. ما به مساوی مقابل عراق قانع بودیم و با آن نتیجه سرگروه می‌شدیم.

 

ستاره سال‌های نه چندان دور تیم ملی ایران با بیان اینکه هیچ‌وقت از نحوه بازی کردن تیم بخاطر تاکتیک مربی‌اش ایراد نمی‌گیرم، ابراز کرد: شاید یک مربی علاقه‌مند به بازی هجومی باشد و دیگری بخواهد آرام کار کند. فلسفه اتلتیکو با گران‌ترین مربی فوتبال دنیا، نمایش دفاعی است و نمی‌شود به کار آنها ایراد گرفت.

 

مهدوی‌کیا یادآور شد: شاید توئیت من بعد از بازی تیم ملی مقابل عراق یک مقدار احساسی بود چون شاید انتظار داشتیم تیم ملی بهتر و شاداب‌تر کار کند. به نظرم مقصر رقم خوردن آن سبک از بازی، تیم ملی عراق بود که به نتیجه مساوی هم رضایت داشتند.

 

1489747

 

او درخصوص اینکه از توئیت‌اش اینطور برداشت شد که در دو قطبی «تیم ملی- پرسپولیس»، از پرسپولیس حمایت کرده است، گفت: شاید حافظه‌ام ضعیف باشد ولی مصاحبه‌ها و نوشته‌هایم وجود دارد. همیشه و از روز اول از تیم ملی ایران حمایت کردم. قبل از اینکه در تیم ملی بازی کنم، تیم ملی را دوست داشتم و هیچ‌وقت به یاد ندارم از تیم ملی کشورم حمایت نکرده باشم، اما به شخصه از بعضی رفتارها ناراحت بودم.

 

کاپیتان سابق پرسپولیس با بیان اینکه انتظار داشتیم مربی تیم ملی در لحظه‌های خاص رفتارهای بهتری از خود نشان دهد، ابراز کرد: شاید این مسئله را برای اولین بار در اینجا می‌گویم؛ اولین بار جایی از مربی تیم ملی(کی‌روش) ناراحت شدم که اگر اشتباه نکنم، پرسپولیس و تراکتور با یکدیگر بازی داشتند، رقابت خیلی خیلی مهمی در ورزشگاه آزادی بود و دو تیم برای قهرمانی تلاش می‌کردند. آن زمان مربی تیم ملی در ایران نبود و اصلا بازی ملی هم نداشتیم، اما به یکباره ایشان دقیقا یک روز قبل از این مسابقه حساس از مسافرت به ایران آمد و بدون هیچ دلیلی مصاحبه مطبوعاتی گذاشت. در حالی که هیچ اردو و بازی ملی نبود، ایشان یک نشست خبری برگزار کرد و به صحبت درباره وضعیت پرسپولیس پرداخت و در آخر گفت که دیگر بازیکنی را از پرسپولیس به تیم ملی دعوت نمی‌کند!

 

مهدوی‌کیا عنوان کرد: من که از بیرونِ داستان نگاه می‌کردم، گفتم که چه لزومی داشت در این مقطع این حرف‌ها زده شود؟ من واقعا فکر کردم آقای کی‌روش نشست خبری گذاشته تا از اهمیت مسابقه‌ای پرسپولیس و تراکتور بگوید و اعلام کند که به ورزشگاه می‌رود، اما به یکباره صحبت‌ها را دیدم، گفتم واقعا چه لزومی داشت که سرمربی تیم ملی قبل از یک دیدار مهم، علیه پرسپولیس که در کورس قهرمانی است، صحبت کند؟

 

او یادآور شد: دیدید که سرمربی وقت تیم ملی، به بازیکنان پرسپولیس احتیاج داشت و همان نفرات گل زدند تا تیم ملی به جام جهانی برود. بازیکنان پرسپولیس، نفرات اصلی تیم ملی بودند، اما چطور آقای کی‌روش یک روز قبل از بازی با تراکتور، آن حرف‌ها را زدند و بازیکنان را در مقابل باشگاه و مربی گذاشتند؟ آن زمان، هیچ خبری در فوتبال ایران نبود ولی ایشان آن صحبت‌ها را انجام داد. اولین موضوعی که از آقای کی‌روش ناراحت شدم و رفتار غیر حرفه‌ای نشان داد، همان اتفاق بود و رفتارهای بد دیگری که البته نمی‌خواهم درباره آنها صحبت کنم.

 

1443384

 

مدافع- وینگر سابق تیم ملی با تاکید بر اینکه کی‌روش قطعا نمره مثبتی از حضورش در ایران می‌گیرد، اظهار کرد: شاید شروع کارش در تیم ملی خوب نبود، اما اتفاقاتی در فوتبال می‌افتد که برخی می‌گویند شانس و تقدیر و بعضی‌ها می گویند کارایی مربی! کی‌روش در شروع کارش مشکل داشت و به لبنان باختیم و اگر آن مسابقه را در قطر نمی‌بردیم و در دیدار با کره آن اتفاق نمی‌افتاد، شاید کی‌روش هم در تیم ملی نمی‌ماند ولی آن چهار سال ابتدایی کمک کرد که چهار سال دوم هم تیم را به جام جهانی ببرد، اما به نظرم آنقدر تنش در دوران حضورشان لازم نبود.

 

مهدوی‌کیا ادامه داد: واقعا چرا به‌عنوان سرمربی تیم ملی باید انقدر تنش ایجاد کنید و در مقابل یک باشگاه که به بازیکنان و هواداران‌اش احتیاج دارید، آن موضع‌ها را بگیرید؟ همان بازیکنان پرسپولیس، بازیِ خوبی در تیم ملی انجام دادند و آن تنش‌ها بی‌دلیل بود.

 

او عنوان کرد: بازهم می‌گویم علت اینکه به‌عنوان یک حامیِ تیم ملی از کی‌روش ناراحت شدم. صحبت‌های او قبل از بازی پرسپولیس و تراکتور بود که علیه یک تیم و بازیکنان‌اش حرف زد. ایشان می‌گفت دیگر بازیکنان پرسپولیس را به تیم ملی دعوت نمی‌کنم، اما این کار را کرد و همان نفرات موثر واقع شدند و گل‌های حساسی زدند.

 

مهدوی‌کیا تاکید کرد: من همه جا از تیم ملی حمایت کردم ولی آن تنش‌ها لازم نبود. حتی در نخستین مسابقه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، به همراه آقای عابدزاده به ورزشگاه رفتیم و از تیم ملی حمایت کردیم. من همه جوره پشتیبان تیم ملی بودم، اما در یک سری موارد اتفاق نظر نداشتم و نمی‌توانستم یک طرفه حمایت کنم. هر وقت آدم می‌خواهد صحبت کند، باید طوری اظهارات‌اش را به زبان بیاورد که چهار نفر از او بپذیرند و نگویند یک طرفه حرف می‌زند.

دیدگاه‌ها