کد خبر : 1677414 | 20 فروردين 1399 ساعت 17:50 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

همه در انتظار پاسخ یک سوال؛

کرونا؛ خارجی هایی که رفتند و آنهایی که مانده‌اند !

ویروس کرونا شرایط تیم ها را به طور کامل به هم ریخته و بازیکنان خارجی در این میان بیشترین بلاتکلیفی را تجربه می کنند.

کرونا؛ خارجی هایی که رفتند و آنهایی که مانده‌اند !

به گزارش "ورزش سه"،  از روز دو اسفندماه بود که به صورت رسمی رسیدن ویروس کرونا به ایران تایید شد و حالا تقریبا 50 روز پس از آن تاریخ، تمامی فعالیت های کشور تحت تاثیر آن قرار گرفته و ورزش و فوتبال هم غیر از این نیست.


رقابت های لیگ برتر که توجه ویژه ای روی آن وجود داشت، در نیمه های اسفندماه بود که پس از حواشی فراوان در نهایت به حالت معلق درآمد.
پس از این رفته رفته تمرینات تیم ها هم به حالت معلق در آمد و برخی خارجی های فوتبال ایران نظیر دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و کوزمان مربی شهرخودرو و همینطور میشو کریستوویچ با مهیا شدن اولین بلیت از کشور خارج شدند.

 

خارجی ها پرسپولیس؛ همه دور از ایران
تیم پرسپولیس که سه بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد، این روزها هر سه بازیکن‍ش یعنی رادو، اوساگوآنا و بشار رسن خارج از ایران حضور دارند و منتظر رای سازمان لیگ برای شروع مجدد بازی ها هستند. در این بین آنتونی استوکس در دوران شیوع ویروس کرونا بود که همین موضوع را بهانه کرد تا به ایران نیاید.

 

خارجی های استقلال؛ مثل پرسپولیس
دیاباته، بودوروف و میلیچ سه بازیکن خارجی استقلال هستند که این سه بازیکن هم ایران را ترک کرده اند و در انتظار مهیا شدن شرایط برای بازگشت هستند.

 

شرایط متفاوت در اردوی سپاهانی ها
در ترکیب گئورگی ولسیانی پیش از جدی شدن ویروس کرونا و پس از سفر به قطر برای مداوای پای آسیب دیده اش به گرجستان بازگشت و محسن الغسانی هم برای شرکت در اردوی تیم ملی عمان ایران را ترک کرد تا دوران کرونایی دنیا را در خانه اش تجربه کند. با این حال استنلی کی روش و ولادیمیر کومان دو بازیکن برزیلی و اوکراینی سپاهان در اصفهان حضور دارند و منتظر تعیین تکلیف مسابقات هستند و به همین دلیل نمی توانند ایران را ترک کنند. سپاهان همچنین دو مربی پرتغالی هم دارد که تاوارس و تکسیرا هستند. این دو مربی چند روز پیش با دشواری های زیاد و با چند پرواز خسته کننده در نهایت به پرتغال رسید و حالا چهارمین روز قرنطینه را تجربه می کنند. این دو که در آپارتمانی قرنطینه شده اند، پس از 14 روز می توانند به خانه هایشان بروند.

 

تراکتور
حمزاوری، میمبلا  و یوری ماتیاس سه بازیکن خارجی تراکتور هستند که آنها هم مانند بازیکنان خارجی سپاهان در تبریز انتظار تعیین تکلیف مسابقات را می کشند.

 

 

فولاد خوزستان
موسی کولیبالی و شیمبا دو بازیکن خارجی فولادخوزستان هستند که در ایران مانده اند و زیر نظر جواد نکونام فعالیت های مورد نیاز برای حفظ آمادگی بدنی را انجام می دهند.

 


البته سایر تیم های لیگ برتری هم خارجی هایی در ترکیب خودشان دارند که وضعیت آنها هم بهتر از سایر تیم ها نیست و تمام آنهایی که در ایران باقی مانده اند، نظیر منشا مهاجم نیجزیه ای گل گهر و ادواردو مهاجم ماشین سازی در انتظار دریافت پاسخ یک سوال هستند و آن هم اینکه چه سرنوشتی در انتظار مسابقات لیگ برتر خواهد بود. موضوعی که مازیار ناظمی روز گذشته اعلام کرد که هفته آینده در مورد آن تصمیم گیری می شود؛ اینکه لیگ تعطیل شود یا ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها