کد خبر : 1677432 | 20 فروردين 1399 ساعت 19:29 | 7.9K بازدید | 0 دیدگاه

گل گهر و آکادمی فوتبال پایه

طرح جامع جلالی؛ از کلرفونتین تا لاماسیا

در روزهایی که فوتبال و ورزش در ایران تعطیل است مجید جلالی و باشگاه گل گهر به دنبال طرح یک برنامه جامع برای فوتبال پایه این باشگاه هستند.

طرح جامع جلالی؛ از کلرفونتین تا لاماسیا

به گزارش"ورزش سه" مجید جلالی سرمربی گل گهر حتی در روزهای تعطیلی لیگ بیکار نبوده است. او ابتدا تمرینات از راه دور برای بازیکنانش طراحی و سپس خودش به طور اختصاصی با گادوین منشا تمرین می کرد اما تعطیلی عمومی و همگانی ، او اقدام به تهیه طرح جامعی برای سازماندهی فوتبال رده های پایه باشگاه گل گهر کرد. باشگاهی که با وجود داشتن زیرساخت ها و امکانات مناسب درصدد رسیدن به یک سطح استاندارد حرفه ای است. سرمربی گل گهر در رابطه با برنامه هایی که همراه این باشگاه دارند و مسایل دیگری از جمله آغاز لیگ برتر گفت و گویی انجام داده که در زیر می خوانید:
من واقعا دوست دارم هرکجا که هستم و در تیم  هایی که کار می کنم غیر از آن مقطعی که هستم کاری کنم که آثارش برای باشگاه باقی بماند. دوست دارم از نظر ساختاری کمک کنم که پیشرفت هایی به وجود بیاید. اولین بار این کار را در پاس کردم ،بعد از آن در فولاد، سایپا و پیکان هم همین برنامه را انجام دادم که اثراتش بعدها هم ادامه داشت.  الان هم دلم می خواهد برای گل گهر که واقعا ظرفیت خوبی دارد این کار را انجام بدهم. در باشگاه گل گهر مدیران و مسئولان بالاسری این باشگاه نگاهشان رو به آینده است و این باعث می شود من خودم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشم. در این خانه نشینی اجباری فرصت خوبی بود که روی طرحی برای فوتبال پایه این باشگاه می کند  کار کنم.

 


طرح جامع فوتبال پایه
این طرح یک آکادمی استاندارد از هر نظر است که تمام موارد در آن پیش بینی شده است. جذب، پرورش،نظام پرورش و استعدادیابی و مسایل دیگری را برای 9 رده سنی آماده کرده ایم تا باشگاه گل گهر کارهای اجرایی اش را از نظر تشکیلاتی انجام بدهد. در این باشگاه در حال حاضر ظرفیت های خیلی خوبی هست و یک مقدار هم باید ایجاد شود. درمورد استعدادها هم باید گفت در این مسایل چیزهای مهمی چون محیط جغرافیایی و شرایط فرهنگی و ژنتیکی ربط پیدا می کند. در حال حاضر می توانم بگویم شصت درصد امکانات وظرفیت ها وجود دارد و بقیه اش نیز به امیدخدا ایجاد خواهد شد. باشگاه گل گهر توانایی ایجاد چنین امکاناتی دارد و از آن مهمتر همانطور که گفتم دیدگاه مسئولان و مدیران بالادستی است که نگاهی اصولی و درست و رو به آینده است. من طرحی را در این  رابطه نوشتم و به باشگاه ارائه دادم و قرار است هفته آینده هیات مدیره اجرای آن را تصویب کند.

 

1484801

 

 


الگوی بومی در سیرجان
من از تمام تجربیاتی که در این سال ها و بخصوص از بازدید از آکادمی های مطرح دنیا به دست آورده بودم استفاده کردم. من در این سال در برزیل آکادمی های زیادی را دیدم، در فرانسه به آکادمی کلیر فونتین رفتم، آکادمی آژاکس در هلند ،لیورپول و آخرینش که لاماسیا آکادمی بارسلونا بود که تابستان گذشته به آنجا رفتم و از نزدیک کارشان را دیدم با این وجود تمام تلاشم این است که با توجه به مجموعه این تجارب و مشاهدات یک الگوی بومی برای گل گهر طراحی کنم.

 


اقدامات زیرساختی گل گهر
باشگاه گل گهر همچنین برخی زیرساخت ها از جمله زمین تمرین و مسابقه اش را در این مدت آماده کرده است. من کاملا در جریان کار باشگاه هستم و می دانم چه اقدمات خوبی انجام شده است.

 

 


لیگ برتر شروع می شود؟
به نظر من لیگ برتر انجام می شود. در هر صورت شرایط جامعه ما به گونه ای است که اکنون سلامت جسمانی عمومی جامعه در اولویت است اما در مرحله بعدی سلامت روانی جامعه نیز مطرح خواهد بود. فوتبال در این زمینه خیلی می تواند به بالارفتن روحیه جمعی کمک کند. من فکر می کنم می شود از اول اردیبهشت تمرینات آغاز شوند آن هم بعد از یک غربالگری کامل و اصولی و با رعایت تمام موارد پروتکل بهداشتی. اما اگر تمرینات در ابتدای اردیبهشت آغاز شود می توان مسابقات را اواخر اردیبهشت شروع و تا پایان خرداد تمام کرد. من فکر می کنم این بهترین راهی است که می توان مسابقات را برگزار کرد.با شروع مسابقات شاید برخی تغییرات در روند حرکتی تعدادی از تیم ها باشیم اما این یک اتفاق کلی نخواهد بود. من پیش بینی ام این است که شاید تنها تعداد کمی از تیم ها دچار این تغییرات در روند حرکتی شان شوند.

دیدگاه‌ها