کد خبر : 1677464 | 21 فروردين 1399 ساعت 00:26 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

به خاطر کرونا در کیش ماندنی شدم

زهرا نعمتی: تیراندازی نکردن برایم سخت است

عضو تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول گفت: اتفاقاتی در زندگی ام افتاد که باعث شد بفهمم هیچ نعمتی از سلامتی بالاتر نیست.

زهرا نعمتی: تیراندازی نکردن برایم سخت است

به گزارش "ورزش سه"، زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیکی ایران در رشته تیراندازی با کمان که مهمان برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران بود، در ابتدا گفت: در جزیره کیش هستم. اردوها و تمرینات برای همه تیم های ملی کنسل شده است اما من قبل از ایام عید اینجا اردوی المپیک و پارالمپیک را داشتم که تقریبا متصل به هم هستند و در هر دو اردو باید حضور می داشتم. بعد می خواستم برگردم. اما همیشه همه چیز آنطوری که ما می خواهیم پیش نمی رود و ممکن است همه فرصت ها را نداشته باشیم.


وی با اشاره به کرونا افزود: وقتی این بحران به وجود آمد تصمیم گرفتم در جزیره بمانم و زمانی بود که همه داشتیم به هم گوشزد می کردیم که ازجایی نقل مکان نکنیم. من هم از آنجایی که خانواده ام برایم خیلی مهم بودند و دوستشان دارم دلم نمی خواست یک وقت به خاطر جا به جایی یا خودخواهی سلامتشان را به خطر بیاندازم.


این بانوی ورزشکار ادامه داد: البته در این روزها  سعی می کنم ورزش کنم. چون می دانید ورزش من تیراندازی با کمان در فضای باز باید انجام شود و کلا فضای تمرین و اینها با خیلی از ورزش ها فرق دارد.

بنابراین دروغ چرا کمی برایم سخت شده است که در خانه می مانم و مجبورم تیراندازی نکنم. اما سعی می کنم با انرژی اهدافم را برای خودم تکرار کنم و آنها را در خودم زنده نگه دارم.


وی یادآور شد: تلاش می کنم با آدم هایی که دوستشان دارم دائم در ارتباط باشم و به آنها هم یادآوری کنم که چقدر دوستشان دارم و سلامتی شان برای من مهم است. تصمیم دارم کارهایی را انجام بدهم. یک زمانی انجام کارهایی برایمان سخت بود. مثلا می گفتیم بعد از این مسابقه یا مسافرت انجام می دهم. بسیاری از کارهایم را گذاشته بودم برای بعد از المپیک. ولی در این مدت که این بحران اتفاق افتاد و المپیک هم عقب افتاد دارم سعی می کنم آن کارها را انجام بدهم و برایشان برنامه ریزی می کنم.


نعمتی ادامه داد: یکی از این کارها این بود که مثلا دوست داشتم در رابطه با زندگی و نحوه پیشرفت و حتی در رابطه با نحوه ورزش تیروکمان بیشتر با مردم عزیز و مخاطبان خودم صحبت کنم و آنها را در جریان بگذارم. به خاطر ورزشم و به خاطر کار فشرده ای که داشتم خیلی کم توانستم در این زمینه فعالیت کنم. یکی از اولویت هایم الان این است چون فکر می کنم من هم نسبت به مخاطبانم وظیفه ای دارم.

 


این بانوی قهرمان درباره آب و هوای جزیره کیش گفت: یکی دو روز است که مجبور شده ایم کولر خانه را روشن کنیم. در کیش هوا بی نظیر است. خیلی عالی است. بعد از پشت سرگذاشتن این بحران از مردم دعوت می  کنیم به این جزیره بیایند. البته کمی هوا گرم تر خواهد شد. دوست دارم برای مردم ایران آرزوی سلامتی بکنم. اتفاقاتی در زندگی ام افتاد که باعث شد بفهمم هیچ نعمتی از سلامتی بالاتر نیست. از همین لحظاتی که داریم باید نهایت استفاده را ببریم و به خاطر لحظه لحظه زندگی باید خدا را شکر کرد. شاد بودن یکی از بهترین راه های شکرگذاری خدا است.

دیدگاه‌ها