کد خبر : 1677465 | 21 فروردين 1399 ساعت 00:53 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

امامی: با برنامه های اتحادیه جهانی پیش می رویم

تعطیلی مسابقات کشتی در ایران تا تیر ٩٩

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی با توجه به توصیه ی اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون های ملی تا تیرماه سال جاری برنامه های ورزشی خود را لغو می کند.

تعطیلی مسابقات کشتی در ایران تا تیر ٩٩

به گزارش "ورزش سه"، محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون با بیان این مطلب افزود: همانطور که می دانید در شرایط کنونی جهان با توجه به شیوع ویروس کرونا با یک بحران جدی و خطرناک مواجه شده است و به همین دلیل نیز اکثر رقابت های ورزشی از جمله المپیک 2020 توکیو یا لغو و یا به تعویق افتاده است.

 

وی افزود: در همین راستا روز 18 فروردین ماه اتحادیه جهانی کشتی در نامه ای به فدراسیون های ملی اعلام کرد که تمامی رقابت های قهرمانی خود را که تا روز 10 تیرماه برنامه ریزی شده بودند به تعویق می اندازد و تاریخ جدید برگزاری این مسابقات نیز پس از هم اندیشی با میزبان، کمیسیون فنی و دپارتمان ورزشی  اتحادیه اعلام خواهد شد.

امامی تصریح کرد: همچنین تمامی تورنمنت های بین المللی نیز تا همین تاریخ لغو شده است و اتحادیه جهانی کشتی نیز به تمامی فدراسیون های عضو توصیه کرده است که تمامی رویدادهای ملی خود را به منظور اطمینان از حفظ سلامت ورزشکاران و شرکت کنندگان، لغو کنند.

سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه داد: از سوی دیگر نیز با توجه به اینکه کشور ما نیز درگیر مبارزه با این ویروس خطرناک است، بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین ستاد مقابله با کرونا در ورزش تمامی فعالیت های ورزشی نیز تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است.

 

وی گفت: بر این اساس فدراسیون کشتی با توجه به موارد فوق تصمیم بر این گرفت که همگام با اتحادیه جهانی کشتی تمامی برنامه های ورزشی خود از جمله برگزاری اردوها و مسابقات را تا 10 تیرماه به حالت تعلیق درآورد و بازگشت به شرایط عادی نیز منوط به مهیا شدن شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا، پس از آن تاریخ خواهد بود.   

 

امامی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی و ایمنی ورزشکاران، مربیان، داوران و سایر دست اندرکاران کشتی کشور و خانواده های آن ها مهمترین اولویت فدراسیون کشتی است و امیداریم که مردم عزیز ایران با همکاری و همدلی بتوانند این شرایط سخت را پشت سرگذارند تا بار دیگر شاهد افتخارآفرینی فرزندان و قهرمانان خود باشند.

دیدگاه‌ها