کد خبر : 1677466 | 21 فروردين 1399 ساعت 01:33 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

حضور در نیمه نهایی المپیک برای ما زود است

عطایی: فاصله زیادی با والیبال سطح اول جهان داریم

بهروز عطایی، مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: رسیدن به اهداف بزرگ والیبال ایران با تغییر سرمربی، یک تفکر سطحی است.

عطایی: فاصله زیادی با والیبال سطح اول جهان داریم

به گزارش "ورزش سه" از تسنیم، بهروز عطایی در مورد عدم تمدید قرارداد ایگور کولاکوویچ توسط فدراسیون والیبال اظهار داشت: شیوع گسترده کرونا و توقف رویدادهای ورزشی در جهان باعث شد تا برخی کشورها به اصلاح و اتخاذ تدابیر جدید در سیاست‌های خود بپردازند. برخی‌ها این مشکل را به فرصت تبدیل و کشورهایی مثل لهستان و فرانسه نیز، قرارداد سرمربیان تیم‌های ملی والیبال خود را تمدید کردند.

 

سرمربی تیم والیبال کاله ادامه داد: فدراسیون والیبال ایران اما تصمیم گرفت که دوره‌ای تازه را با یک مربی جدید آغاز کند. در واقع فدراسیون به این نتیجه رسید که تیم ملی با کولاکوویچ به  اهداف بزرگ خود نمی‌رسد و نیاز به تغییر دارد. البته در این بین باید اهداف خود را مشخص کنیم و به این نتیجه برسیم که آیا فقط با تغییر سرمربی به این خواسته‌ها می‌رسیم. این در واقع یک تفکر سطحی است.
 

عطایی گفت: والیبال ما هنوز، فاصله ساختاری زیادی با والیبال سطح اول جهان دارد. پتانسیل والیبال ایران بالاست، ولی از نظر ساختاری همچنان با قدرت‌های سنتی جهان مثل روسیه و ایتالیا فاصله داریم. کوبا هم پتانسیل بالایی از بازیکنان دارد، ولی هرگز قهرمان جهان و المپیک نمی‌شود. ما باید جایگاه خود را در بین هشت تیم برتر جهان حفظ کنیم. به نظر من، صعود به مرحله دوم المپیک برای تیم ملی ایران، نتیجه قابل قبولی است. حضور در نیمه نهایی المپیک برای ما زود است و در صورت تحقق این امر، یک شگفتی به حساب می‌آید.

 

مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در مورد مربی بعدی تیم ملی تصریح کرد: باید به سراغ مربیانی برویم که تکیه آنها بر کارهای تاکتیکی و تکنیکی است و نه فقط قدرت بدنی. می‌توان با مربیان بزرگ، کارهای بزرگی در تیم ملی انجام داد.

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: تیم ملی ایران پس از ولاسکو، ثباتی در پست سرمربی نداشته که این بر خلاف رویه قدرت‌های بزرگ جهان است. آنها ثبات ذاتی در این زمینه دارند. تیم ملی ایران، پتانسیل مطرح شدن در سطح جهان را دارد و باید تغییرات مثبتی در آن انجام شود.

 

عطایی در پایان در مورد تیم کاله گفت: ما به محض توقف لیگ با همه بازیکنان تسویه حساب کردیم و ظرف کمتر از 10 روز، مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت شد.

دیدگاه‌ها