کد خبر : 1677474 | 21 فروردين 1399 ساعت 09:35 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه بازی‌های لیگ بدون حضور تماشاگر جذاب نیست

باصفا: تعطیلی لیگ به ضرر پارس شده است

هافبک پارس جنوبی جم در واکنش به تعطیلی لیگ به دلیل شیوع کرونا، آن را به ضرر تیمش می‌داند که در هفته‌های گذشته نتایج مناسبی کسب کرده بود.

باصفا: تعطیلی لیگ به ضرر پارس شده است

به گزارش "ورزش سه"، پارس جنوبی جم در هفته‌های قبل از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع کرونا، به نتایج مناسبی دست یافته بود که آخرین آن پیروزی برابر تراکتور بود. ایمان باصفا، هافبک این تیم در واکنش به شیوع این ویروس می‌گوید: جدا از بحث فوتبال فکر می‌کنم که ما انسان‌ها کمی نسبت به این دنیا مغرور شده بودیم. شاید شیوع این ویروس لازم بود تا بفهمیم که خداوند چه نعمت‌هایی را در اختیارمان گذاشته بود ولی ما متوجه و سپاسگزار آنها نبودیم. این ویروس فوتبال را هم مثل تمام دنیا تحت تاثیر خودش قرار داد. معتقدم که برگزاری مسابقات در چنین شرایطی اصلا کار درستی نیست. بنظرم باید لیگ نوزدهم را همینجا بدون تعیین قهرمان تعطیل کنند تا سال آینده مسابقات دوباره از سر گرفته شود.

 

وی ادامه داد: از طرفی هم نمی‌توان قهرمان را همینطور اعلام کرد چرا که ده هفته تا پایان مسابقات زمان باقی است خیلی اتفاقات ممکن است رخ بدهد بنظرم حتی ثانیه‌های هر بازی میتواند در تعیین قهرمان تاثیر گذار باشد چه برسد به ده هفته‌. مثلا یک تیمی مثل بارسلونا در یک بازی پنج گل به پاریسن ژرمن میزند که همین یک برد می‌تواند در تعیین قهرمانی یک تیم بسیار تعیین کننده باشد. ولی در مجموع باید بازی‌ها را تعطیل کرده لیگ را همینجای کار تمام کنند. اگر بخواهند بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کنند علاوه براینکه زیبنده نیست بازیکنان هم باید در زمین با فاصله 10 سانتی هم قرار بگیرند که این نه تنها برای بازیکنان بلکه برای اعضای خانواده آنها نیز ایجاد خطر خواهد کرد.

 

هافبک پارس جم در مورد نحوه تمرینات پارس جنوبی در دوران قرنطینه گفت: ما تمامی تمریناتمان را از طریق اپلیکیشن به صورت سایبری انجام می‌دهیم. همه بازیکنان در گروه‌های پنج نفره‌ و زیر نظر مربیشان به تمرین میپردازند. این تمرینات که به صورت تصویری هر روز سر یک ساعت مشخصی انجام می‌شود مربی در آن تمامی عملکرد بازیکنان را زیر نظر قرار می‌دهد. البته که نمیتوان این مدل تمرین کردن را با کار گروهی و تمرین چمن مقایسه کرد ولی فعلا چاره‌ای نیست بنظرم همگی ما باید رعایت کنیم تا بتوانیم این ویروس را شکست داده و به زندگی عادی‌مان برگردیم.

 

باصفا در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی لیگ به ضرر تیم‌ها شده است گفت: ما موفق شدیم در بازی آخرمان مقابل تراکتور که یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ ایران بود به پیروزی دست پیدا کنیم. در مجموع به این دلیل که روند تیمی ما رو به رشد بود بدون شک شیوع این ویروس و تعطیلات لیگ به ضرر پارس جم تمام شد. در مورد بقیه تیم‌ها نمی‌دانم چون تیم‌های پایین جدول می‌گویند بازی‌ها تمام شود و تیم‌های بالای جدول هم خواهان تعیین قهرمان لیگ برتر هستند.

 

هافبک پارس در مورد آخرین وضعیت مگنو باتیستا ادامه داد: مگنو باتیستا در دیدار تدارکاتی که مقابل نساجی داشتیم به خاطر مسائل ذهنی و ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا مصدوم شد. وگرنه مگنو بازیکنی نبود که بخواهد با یک برخورد ساده و به این راحتی‌ها به چنین مصدومیتی دچار شود. صبح روز بازی به من می‌گفت خیلی میترسم کرونا بگیرم. خیلی برای مگنو ناراحتم که در چنین شرایطی باید دور از خانواده و کشورش زندگی کرده این وضعیت را تحمل کند. همیشه برادرانه جویای احوالش هستم خیلی از اتفاقی که برایش افتاده ناراحتم امیدوارم که هر چه زودتر به وضعیت او رسیدگی شود تا بتواند ضمن بدست آوردن سلامتی‌اش به تیم کمک کند.

دیدگاه‌ها