کد خبر : 1677491 | 21 فروردين 1399 ساعت 11:38 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

کدام گزینه منطقی تر است؟

بارسلونا بین لائوتارو و نیمار انتخاب می کند (عکس)

به نظر می رسد بارسلونا چاره ای جز انتخاب بین انتقال لائوتارو مارتینز و نیمار ندارد.

بارسلونا بین لائوتارو و نیمار انتخاب می کند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تردیدی وجود ندارد که خرید یک مهاجم طراز اول و نامدار در تابستان اولویت اول مدیران بارسلونا خواهد بود و لائوتارو مارتینز، مهاجم 22 ساله و آرژانتینی اینتر و همچنین نیمار، ستاره سابق بارسا که در سال 2017 و با انتقالی جنجالی راهی پاری سن ژرمن شد، تبدیل به دو گزینه اول آبی اناری ها شده اند.

 

1488722

 

اما نشریه موندو دیپورتیوو امروز در گزارشی مدعی شد پروسه جذب لائوتارو مارتینز برای بارسلونا به مراتب آسان تر از نیمار خواهد بود. این بازیکن در حال حاضر در ترکیب اینتر کمتر از نیمی از آنچه بارسلونا پیشنهاد داده دستمزد دریافت می کند و انتقال او مقرون به صرفه تر از جنجال های احتمالی در مسیر حضور دوباره نیمار در نوکمپ است. ستاره ای که در سال 2017 و با رقم 222 میلیون یورو راهی پاری سن ژرمن شد.

 

لوییس سوارز 34 ساله در حال سپری کردن آخرین سال های دوران اوج خود در بارسلونا بوده و در مورد خرید یک گزینه جایگزین سوالی وجود ندارد، اما بارسا تابستان قبل تمام تلاش خود را برای انتقال نیمار انجام داد و مدیران این تیم جلسات متعددی با مسئولان باشگاه پاری سن ژرمن برگزار کردند، اما در نهایت عدم توافق مالی باعث بر هم خوردن معامله و منتفی شدن بازگشت نیمار به نوکمپ شد.

 

لیونل مسی در تاریخ 19 فوریه در مصاحبه با موندو دیپورتیوو به تمجید از عملکرد لائوتارو مارتینز پرداخت و درخشش این بازیکن در چند تجربه در ترکیب تیم ملی آرزانتین هنگام همبازی بودن با مسی، کاپیتان بارسا را نسبت به توانایی های او قانع ساخته است.

 

لائوتارو مارتینز در حال حاضر در اینتر رقمی در حدود 2 میلیون یورو حقوق خالص دریافت می کند که این دستمزد بسیار پایین تر از دستمزد 7 میلیون یورویی پیشنهاد شده از سوی بارسلونا بوده و همین تفاوت محسوس مدیران بارسا را امیدوار ساخته لائوتارو به پیشنهاد آنها پاسخ مثبت دهد.

 

1489846

 

اما شرایط در مورد نیمار بسیار متفاوت است. این ستاره برزیلی در حال حاضر در پاری سن ژرمن سالانه 36 میلیون یورو حقوق می یرد و حتی وقتی در بارسلونا عضویت داشت نیز این رقم 25 میلیون یورو بود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و بحران های مالی ناشی از این بحران، بارسا از بازیکنانش خواسته از بخش قابل توجهی از دستمزدشان برای کمک به باشگاه صرف نظر کنند و در چنین شرایطی حتی اگر نیمار به رقمی پایین تر نیز راضی شود، خرید او بسیار دشوار خواهد بود.

 

همچنین لائوتارو مارتینز در حال حاضر 22 ساله بوده و 5 سال از نیمار جوان تر است. با توجه به تفاوت فاحش دستمزد دو بازیکن، به نظر دنبال کردن پروسه انتقال ستاره آرژانتینی آسان تر خواهد بود. شاید تا مدتی قبل بارسلونا در نظر داشت هر دو بازیکن را برای فصل بعد جذب کند، اما بحران اقتصادی هفته های اخیر رسیدن به این هدف را دشوار می سازد و احتمالا لائوتارو مارتینز تبدیل به اولویت اول آنها در بازار نقل و انتقالات تابستانی خواهد شد.

 

1489848

دیدگاه‌ها