کد خبر : 1677494 | 21 فروردين 1399 ساعت 11:58 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

رییس فرمول یک: فصلی با ۱۹ مسابقه و بدون تماشاگر

براون: فصل 2020 فرمول یک احتمالا در اروپا آغاز شود، بدون تماشاگر.

رییس فرمول یک: فصلی با ۱۹ مسابقه و بدون تماشاگر

به گزارش "ورزش سه"، رییس فرمول یک راس براون می‌گوید که فصل 2020 احتمالا در اروپا و شاید پشت درهای بسته و بدون تماشاگر آغاز شود. البته پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا که منجر به لغو تمام رویدادهای ورزشی در جهان شده است.
 
 
گرندپری کانادا در هفته‌ی گذشته آخرین مسابقه‌ای بود که برگزاریش به دلیل شیوع کرونا تعویق افتاد. تاکنون 9 مسابقه از این فصل یا لغو شده و یا به تعویق افتاده است. مدیران و برگزارکنندگان فرمول یک در حال کار بر روی برنامه‌ای جدید برای برگزاری این فصل از مسابقات پس از رهایی جهان از ویروس کرونا هستند.


 
براون می‌گوید که تمایل فرمول یک به برگزاری هر چه زود‌تر مسابقات است تا در این روزهای سخت هواداران را کمی سرگرم کنند، حتی اگر این به معنای بدون تماشاگر برگزار کردن بعضی از مسابقات باشد.
 
 
برگزاری مسابقات بدون تماشاگر ممکن است


 
رییس فرمول یک گفته: "یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سفر اعضای تیم‌ها و همچنین دست‌اندرکاران مسابقات است. البته می‌شود گفت که به محض رسیدن به مقصد می‌توانیم خود را ایزوله کنیم. نظر ما روی برگزاری احتمالی مسابقات ابتدایی در اروپا و حتی شاید پشت درهای بسته و بدون تماشاگر است. ما می‌توانیم یک محیط بسیار بسته داشته باشیم که تیم‌ها با چارتر به آنجا بیایند، می‌توانیم با تیم‌ها در پیست در ارتباط باشیم و مطمئن شویم که همه تست شده‌ و سلامتند و هیچ ریسکی برای هیچکس وجود ندارد.


 
مسابقه‌ را بدون تماشاگر برگزار می‌کنیم. چندان عالی نیست ولی بهتر از برگزار نکردن مسابقه است. باید به یاد داشته باشیم که میلیون‌ها نفر این ورزش را دورادور و در خانه‌های خود دنبال می‌کنند. بسیاری از آنها اکنون در قرنطینه هستند و اینکه بتوانیم ورزش را زنده نگاه داریم و مردم را سرگرم کنیم، در این بحران امتیاز بسیار بزرگی است. اما نمی‌توانیم کسی را به خطر بیندازیم.


ما در حال بررسی ساختاری هستیم که نزدیک‌ترین امکان برای آغاز مسابقات را به ما بدهد. همچنین این توانایی که پس از استارت به کارمان ادامه دهیم. هیچ فایده‌ای ندارد که یک استارت داشته باشیم و سپس باز هم برای مدتی متوقف شویم. به احتمال زیاد در اروپا برگزار خواهد شد و قابل تصور است که بدون تماشاگر برگزار شود.
 
 
فصلی با 19 مسابقه


 
براون گفته داشتن تقویمی با 18 یا 19 مسابقه ممکن است اگر که بتوانند در جولای مسابقات را آغاز کنند. برنامه‌ی فرمول یک برگزاری مسابقات در سه‌ هفته پشت سر هم و سپس یک هفته استراحت است.


 
براون گفته: "طبق قوانین فیا هشت مسابقه حداقل تعدادی است که ما  برای برگزاری یک رقابت قهرمانی جهان به آن احتیاج داریم. با شروع مسابقات در اکتبر ما می‌توانیم به این تعداد مسابقه برسیم. پس اگر یک ددلاین قطعی و نهایی می‌خواهید، ماه اکتبر است.


اما خب این گزینه که مسابقات به سال بعد کشیده شود نیز وجود دارد. این هم در حال بررسی است. می‌توانیم تا ژانویه برای اتمام فصل مسابقات را ادامه دهیم؟ هزار جور پیچیدگی و مشکل با این کار پیش خواهد آمد.


اگر توانستیم فصل را در ابتدای جولای استارت بزنیم، می‌توانیم یک فصل با 19 مسابقه داشته باشیم. سخت خواهد بود، سه مسابقه پشت سر هم، یک هفته استراحت، سه مسابقه پشت سر هم، یک هفته استراحت... ما تمام جابه‌جایی‌ها و حمل و نقل را بررسی کرده‌ایم و فکر می‌کنیم که می‌توانیم فصلی با 18 یا 19 مسابقه داشته باشیم اگر که در ابتدای جولای استارت بزنیم."
 
 
گرندپری‌های دو روزه  
 
روسای فرمول یک و برگزارکنندگان مسابقات همچنین در حال بررسی برگزاری گرندپری‌ها در دو روز هستند تا از فشار چنین تقویم فشرده‌ای بکاهند.


راس براون گفته: " ممکن است که برای برآورده کردن نیازهای لجستیکی تعدادی مسابقه‌ی دو روزه داشته باشیم. مثلا چین به نظر یک مسابقه‌ی دو روزه خواهد بود اگر که قرار باشد برگزار شود.


برای اینکه به آنجا برویم و بعد از آن به رویداد بعدی که برنامه‌اش را داریم، راحت می‌تواند یک مسابقه‌ی دو روزه باشد."

دیدگاه‌ها