کد خبر : 1677557 | 21 فروردين 1399 ساعت 16:34 | 17.2K بازدید | 1 دیدگاه

با اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال؛

آخرین دستور فیفا، لیگ‌ها باید برگزار شوند

دبیرکل دوباره بازگشته به فدراسیون فوتبال امروز با حضور در یک برنامه تلویزیونی به صحبت پرداخت.

آخرین دستور فیفا، لیگ‌ها باید برگزار شوند

به گزارش "ورزش سه"، مهدی محمدنبی در حضور تلویزیونی خود صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد. او در ابتدا درباره مهمترین معضل این روزهای همه کشورهای دنیا که باعث به تعلیق درآمدن کلیه رقابت های ورزشی شده است گفت: شوکی که در سراسر جهان وارد شد ورزش ایران را به حالت معلق درآورد. سازمان لیگ در روزهای اول بازی های لیگ را برگزار کرد، اما ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست آقای خلیلیان و ستاد ملی مبارزه، برای حفظ سلامت بازیکنان و تماشاگران و دست اندرکاران فوتبال تصمیم گرفت تا رقابت های لیگ برگزار نشود.

 

او در این باره ادامه داد:به هرحال  برنامه ریزی سازمان لیگ بر این اساس است که به مراجع بالادستی نگاه می کنند اما اخیرا فیفا مکاتبه ای با فدراسیون ها داشته که در آن عنوان شده  لیگ حتما باید ادامه پیدا کند.

 

نبی در این باره ادامه داد: درباره برگزاری بازی ها، کنفدراسیون شرایط و جمع بندی هایی دارد. به هرحال یکی از مراجع بالادستی فیفاست که به ادامه بازی های لیگ نظر دارد اما با توجه به اینکه سازمان لیگ متولی برگزاری لیگ خلیج فارس است، آنها نیز مکاتبه ای با باشگاه نیز داشتند و نظرات آنها را گرفتند. 

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در این باره ادامه داد: به نظرم جمع بندی در سه بخش است. اگر از این فضای تعلیق لیگ رها شویم و همه چیز در جای خود باشد، در وهله  اول باید مدتی به باشگاه ها برای تمرین کردن،زمان بدهیم. به هرحال نمی توان به یک باره بازی ها برگزار شود. در کنار برگزاری بازی های لیگ، لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد که زمان آن هم یک معضل است. فیفا برای برگزاری آن بازی ها به کنفدراسیون ها نامه زده ولی هنوز به ما نرسیده است. به هر صورت، هر شروعی یک اتمامی دارد و آن بازی ها نیز باید برگزار شود.

 

او درباره ادامه بازی های تیم ملی و صعود به  جام جهانی گفت: قاعدتا رسیدن به جام جهانی برای ما سخت است  باید هر چهار بازی پیش رو را فارغ از نتایج دیگر بازی های با برتری به کار خودمان پایان دهیم. اگر بخواهیم به اما و اگر نیفتیم باید 12 امتیاز پیش رو را بگیریم. الان شرایطی است که هر کسی باید به اندازه خود به تیم ملی و اسکوچیچ کمک کند. 

 

 

1486926

 

 

او ادامه داد: الان باید تیم ملی شاداب تر شود. بازیکنان تیم ملی در آخرین دیدار قبل از صعود به جام جهانی 2014 در اولسان با کره جنوبی داشتیم و علیرغم جو بدی که برای تیم ملی و نکونام درست کرده بودند همه بازیکنان به مانند سرباز جنگیدند. من خودم کنار زمین بودم و می دیدم که بازیکنان چه تلاشی کردند. البته شانس هم در این بازی ها مهم است که نمی توان آن را در نظر نگرفت. 

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حواشی اساسنامه فدراسیون فوتبال و دستور فیفا در این رابطه گفت: فیفا پیش از این به ما نامه زده بود تا تاریخ فردا(جمعه 10 آوریل) باید اساسنامه جدید را تحویل دهیم اما ما زودتر از این و در جلسه روز دوشنبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، جدول پیشنهادی را برای اصلاح اساسنامه و دستورالعمل و آیین نامه برگزاری کمیته انتخاباتی  و همینطور برگزاری مجمع انتخاباتی را در 21 ردیف آماده کردیم و برای فیفا فرستادیم. 

 

او ادامه داد: در وهله اول به دلیل اینکه فدراسیون در سنوات گذشته، چه در دوره انتقالی و چه بعد از آن دارای اساسنامه بوده است اما اساسنامه باید به روزرسانی شود. فیفا ایرادی به آن اساسنامه ها نگرفته اما سوال آنها این بوده که چرا به روزرسانی نشده است. به روزرسانی اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران نیز قطعا نقطه نظرات فیفا و شرایط موجود در یک اساسنامه استاندارد را در خود خواهد داشت.


 
نبی در پایان گفت: در کمیته تدوین حقوقی و مقررات فدراسیون فوتبال ایران پیش نویسی تهیه شده  است اما این مبنای شروع کار ما نیست، مبنای شرع کار ما همان اساسنامه سال نود است و همه اعضا باید اگر نقطه نظراتی راجع به آن اساسنامه دارند ما بدهند. در کنار آن و با توجه به اساسنامه استاندارد فیفا باید در کمیته های مختلف تغییرات  آن را انجام دهیم. بعد از آن به هیات رئیسه می رود و پس از تایید آن، مجمع عمومی را برگزار خواهیم کرد که در آن باید اساسنامه تصویب شود و در کنارش گزارش مالی فدراسیون که باید در سال قبل تهیه می شد باید تهیه شود. پس از آن مجمع برگزاری انتخابات را خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها