کد خبر : 1677925 | 23 فروردين 1399 ساعت 17:50 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنان و باشگاهها بر سر قراردادها تعامل کنند

پاکدل: 90 درصد باشگاهها خواهان تعطیلی لیگ بودند

رییس فدراسیون هندبال گفت: تمام باشگاه‌ها باید تا 21 خرداد نسبت به تسویه حساب با بازیکنان و فدراسیون اقدام کنند.

پاکدل: 90 درصد باشگاهها خواهان تعطیلی لیگ بودند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مدتی بلاتکلیفی امروز رییس فدراسیون هندبال از پایان لیگ برتر این رشته و قهرمانی مس کرمان خبر داد.


علیرضا پاکدل درباره تصمیم فدراسیون مبنی بر تعطیلی لیگ برتر گفت: ما در ادامه ماه رمضان را هم در پیش داشتیم و در خوشبینانه‌ترین حالت اگر لیگ ادامه پیدا می‌کرد، پایان آن به تیرماه موکول می‌شد. 90 درصد باشگاه‌ها نامه زده بودند و درخواست تعطیلی لیگ را داشتند. به همین خاطر ما پایان مسابقات را اعلام کردیم و مس کرمان به عنوان قهرمان معرفی شد. همچنین برای حضور در جام باشگاههای آسیا تیم های مس کرمان و شاملی کازرون سهمیه دارند و اگر تمایل به حضور نداشتند، تیم های ذوب آهن و سپاهان جایگزین می شوند.

 

شاید مهمترین بحث برای بازیکنان بعد از اعلام تعطیلی لیگ برتر، مسائل مالی و قراردادی باشد. رییس فدراسیون هندبال در این رابطه عنوان کرد: چون یک شب مانده به مسابقات، هفته 14 را کنسل کردیم عملا 14 هفته برگزار شده، حساب می شود. 18 مسابقه بوده و تنها 4 مسابقه مانده بود. با مدیر عاملان صحبت کردیم و اکثرا نظر مثبت داشتند. سقف قراردادهای هندبال نسبت به سایر رشته‌های توپی پایین است و به همین دلیل مدیران شرایط را درک کرده‌اند. سعی کردیم که در یک فضای دوستانه تعامل بین بازیکنان و باشگاه‌ها فراهم شود تا با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده و کسی هم مقصر نیست موضوع حل و فصل شود. باشگاه‌ها وضعیت را درک کنند و بازیکنان نیز متقابلا تعامل داشته باشند تا در یک فضای منطقی موضوع حل شود.

 

البته تسویه حساب باشگاهها با بازیکنان شرط حضور آن ها در فصل بعدی لیگ برتر خواهد بود. پاکدل در این باره گفت: شرایط نسبت به سال های قبل کمی متفاوت خواهد بود، چون قوانین جدی در این مسیر تصویب کرده ایم. به این ترتیب تمام باشگاه ها باید تا تاریخ 21 خرداد نسبت به تسویه حساب با بازیکنان و فدراسیون اقدام کنند و 2 هفته هم برای بررسی به شکایات زمان وجود خواهد داشت. پس از تسویه حساب، تیم ها تا یکم مردادماه باید نسبت به پرداخت ورودی اقدام کنند و ضمانت نامه ماده 3 آیین نامه تضمین معاملات را هم باید ارائه دهند وگرنه جایی در لیگ نخواهند داشت.

 

دیدگاه‌ها