کد خبر : 1677981 | 23 فروردين 1399 ساعت 22:10 | 15.2K بازدید | 1 دیدگاه

موتورسواریِ حرفه‌ای، فقط در تهران و مشهد نیست

اکبری: به‌دنبال آموزش رایگان موتورسواری هستم

رشته موتورسواری در تمام جهان یکی از رشته‌های جذاب ورزشی است که اگر جذاب‌تر از رشته‌ای مثل فرمول یک نباشد کمتر از آن هم نیست.

اکبری: به‌دنبال آموزش رایگان موتورسواری هستم

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات قهرمانی موتو جی پی هر ساله در سطوح مختلف برگزار می شود و یکی از پر تماشاگرترین رشته های ورزشی جهان به شمار می رود و در این میان مارک ماکز قهرمان چند دوره موتو جی پی با تیم هوندا و والنتینو روسی از تیم یاماها و دوکاتی ستاره‌های بی چون و چرای این رشته هستند.

 

1490450


اما در ایران هم شاهد هستیم که موتورسواری طرفداران بسیاری دارد و علاوه بر هیجان مسابقات آن به طور منظم برگزار می شود که یکی از قهرمانان بلامانع  این رشته ساسان اکبری که متولد ۱۳۶۸ در شهر دماوند است که همه او را با مارکز قهرمان اسپانیایی مقایسه می‌کنند.


ساسان اکبری که با دو موتور معروف خودش هوندا در مسابقات شرکت می کند در مدرسه موتورسواری کالیفرنیا سوپرواک با مربی‌گری "گری اشتون" دوره‌های لازم را دیده است. و‌ی از ایرانی‌هایی است که شاید در آینده ای نزدیک‌ بتواند‌ به موتو جی پی، یک یا دو یا سوپر بایک‌ برسد.

 

ساسان اکبری قهرمان رشته موتورسواری ایران


ساسان اکبری به "ورزش سه" گفت: تمام‌ هدف من حضور در مسابقات جهانی جی پی یا سوپر بایک است و‌ برای این مهم هر ساله تلاش می کنم و شاید باورتان نشود، اما هزینه های مسابقات من شاید به اندازه هزینه یک تیم فوتبال در لیگ دسته سوم باشد؛ اما خب مجبوریم چراکه عاشق این رشته هستیم.


ساسان اکبری در ادامه افزود: ما در ایران‌ موتورسواران خوبی مثل اقای جابری و علی باصری و ... را داریم اما واقعیت این است که امکانات این رشته و حمایت از این رشته در سطح قهرمانان نیست.


این قهرمان موتورسواری ایران که چندی پیش در یک‌ برنامه تلویزیونی از شبکه دوم سیما حضور داشت، گفت: با توجه به پتانسیل موجود در کشور، ما می‌توانیم به مسابقات جهانی راهیابی کنیم. اگر مسئولین مربوط به رشته موتورسواری و ورزش کشور اقداماتی را در خصوص این ورزش مهیج و پر طرفدار انجام دهند، تصادفات جاده‌ای با  موتورسیکلت به حداقل می‌رسد؛ در صورتی که قهرمانان و پیشکسوتان این رشته به کارگیری شوند.


در ادامه ساسان اکبری از هدفش در زمینه آموزش رایگان موتورسواری به آقایان و بانوان در سراسر کشور با کمک وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون موتورسواری خبر داد.


وی در پایان تاکید کرد که موتورسواریِ حرفه‌ای، فقط در تهران و مشهد نیست. از مسئولین محترم خواهشمندیم به استان‌های دیگر کشور هم توجه بیشتری داشته باشند.

 

1490449

 

دیدگاه‌ها