کد خبر : 1678144 | 24 فروردين 1399 ساعت 19:53 | 56.2K بازدید | 1 دیدگاه

باشگاه آبی با لهجه آلمانی

رودی فولر در آسانسور باشگاه استقلال (عکس)

این تصاویر مربوط به روزهایی است که استقلالی‌ها به نوعی شعبه دوم این باشگاه را در لورکوزن آلمان تاسیس کرده بودند.

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری ورزشی ، علی فتح‌الله‌زاده که از سال 1375 نخستین دوره مدیریتش را در باشگاه استقلال آغاز کرده بود طی آن سال‌ها رابطه بسیار خوبی با راینر کالموند -مدیر باشگاه لورکوزن- برقرار کرده بود و از کمک‌های این باشگاه آلمانی به اشکال مختلف بهره‌مند می‌شد. حضور امیر قلعه‌نویی در لورکوزن برای تماشای تمرینات کریستوف دام، در همان روزها اتفاق افتاد و هنوز هم که هنوز است ژنرال به هر بهانه‌ای از آن اتفاق یاد می‌کند. 


ستقلال چندین بار برای برپایی اردو در آلمان حاضر شد و از امکانات باشگاه لورکوزن استفاده کرد. رودی فولر که آن سال‌ها در باشگاه لورکوزن مدیر ورزشی بود برای تماشای داربی تهران به ایران آمد و میهمان باشگاه استقلال شد.


رولند کخ که در لورکوزن دستیار کریستوف دام بود برای سرمربیگری استقلال (در دومین دوره لیگ برتر) به تهران آمد که البته موفقیتی کسب نکرد. اما آنچه از همه این مراودات مهم‌تر می‌نمود، انتقال بازیکنان نخبه استقلال در آن سال‌ها به باشگاه لورکوزن بود که اگرچه برای آن بازیکنان آبی گرم نکرد اما برای باشگاه استقلال نان خوبی داشت. 


مهدی پاشازاده نخستین سوغات استقلالی‌ها برای لورکوزن بود که بعد از درخشش در بازی ایران-استرالیا و حضور موفق در جام‌جهانی1998 با لورکوزن قرارداد بست. پاشازاده البته کمتر در لورکوزن به بازی گرفته  شد و بعد از ماه‌ها نیمکت‌نشینی به‌طور قرضی راهی تیم دسته‌دومی فورتونا کلن شد. 


داریوش یزدانی و علی موسوی هم هدیه‌های بعدی فتح‌الله‌زاده برای لورکوزن بودند. کالموند البته هیچ‌یک از این هدایا را باز نکرد اما پس هم نفرستاد و آنها را برای تجربه کردن بوندس‌لیگای2به شهر کلن در نزدیکی لورکوزن فرستاد تا در تیم فورتونا کلن همبازی شوند. به این ترتیب نخستین دوره مدیریت فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال که 7سال به طول انجامید بیش از هر چیز با جلسات متعددش با کالموند و مراودات فراوان استقلال-لورکوزن به‌خاطر آورده می‌شود. 


عکس اول مربوط به جلسه 2 باشگاه استقلال و لورکوزن برای انتقال مهدی پاشازاده است که فتح‌الله‌زاده در کنار راینر کالموند نشسته و پاشازاده، ابراهیم طالبی و کامران منزوی هم حاضر هستند. مرحوم ناصر حجازی نیز در جلسه حضور دارد که البته سمت آلمانی‌ها نشسته است. 

 

1490483


عکس دوم مربوط به اردوی استقلالی‌ها در آلمان است که محمد خرمگاه، علی منصوریان، مهدی پاشازاده، پرویز برومند، فرهاد مجیدی و محسن گروسی در خیابان‌های کلن مقابل دوربین فرشاد عباسی ژست گرفته‌اند.

 

1490484


 عکس سوم هم در جریان سفر رودی فولر به تهران گرفته شده است. در آسانسور هتل استقلال. فتح‌الله‌زاده، منزوی، طالبی و نظری جویباری، رودی فولر را همراهی می‌کنند. ابراهیم طالبی با تسلطش به زبان آلمانی در آن سال‌ها حضور پررنگی در اتفاقات باشگاه استقلال داشت. او دستیار رولند کخ هم شد و حتی به‌عنوان سرمربی نیز روی نیمکت استقلال نشست. کراوات او در این عکس تضاد عجیبی با چهره تمام‌ارزشی علی فتح‌الله‌زاده دارد.

 

1490482

عکسها: فرشاد عباسی

دیدگاه‌ها