کد خبر : 1678268 | 25 فروردين 1399 ساعت 15:40 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

مربیان سابق ستاره ورزش ایران مطرح کردند:

حامد حدادی، علی کریمی بسکتبال ایران!

دو مربی مطرح سال های گذشته بسکتبال ایران که الان در خارج از کشور هستند نظرات مشابهی را در مورد حامد حدادی مطرح کردند.

حامد حدادی، علی کریمی بسکتبال ایران!

به گزارش "ورزش سه" ، بازار گفتگوهای "لایو" این روزها در اینستاگرام داغ است و آیدین مقیمی گزارشگر بسکتبال شبکه ورزش هم در زمینه های مختلف بسکتبال ایران به گفتگو با مربیان بسکتبال در صفحه خود پرداخته است.


او در قسمتی از گفتگوی خود از سعید فتحی مربی و کاشف حامد حدادی که اکنون در کانادا سکونت دارد خواست تا یک جمله یا کلمه در مورد این اسطوره بسکتبال ایران بگوید که پاسخ تک کلمه ای فتحی جالب بود: تنبلی!


فتحی که سابقه مربیگری در تیم ملی را هم دارد در ادامه پاسخ خود را اینگونه تکمیل کرد: حامد در بازی هیجان طلب است و سعی میکند تمام تلاشش را بکند مگر اینکه رفتارها به گونه ای باشد که انگیزه او را در طول بازی پایین بیاورد. اگر میخواهید حامد خوب تمرین کند باید برایش هیجان مسابقه فراهم کنید. در واقع او در دانستن قدر خودش تنبل است.


جالب است که سعید ارمغانی مربی و بازیکن سابق تیم ملی که الان در مجارستان مشغول مربیگری است هم دو شب بعد در گقتگوی لایو با مقیمی تقریبا همین موارد را تایید کرد.


او حدادی را استعدادی بزرگ عنوان کرد که در صورت تمرین بیشتر و بهتر میتوانست خیلی بالاتر از جایگاه فعلی بالا برود.


حامد حدادی تنها لژیونر تاریخ بسکتبال ایران در NBA است که هرگز در این لیگ به جایگاه مستحکمی در تیم های ممفیس و فینیکس نرسید. او سابقه بازی در سه جام جهانی بسکتبال، یک المپیک و پنج مدال شامل سه طلا در جام ملت های آسیا با تیم ملی ایران را دارد و چهار بار هم باارزش ترین بازیکن این مسابقات شد.


حدادی با توجه به اختلاف سطح فاحشی که همیشه با بازیکنان جایگزین خود در ایران داشت خیلی از اوقات دیر به اردوی تیم ملی ملحق میشد که در سال گذشته این موضوع باعث چالش جدی بین او و مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی شد.


شاید اگر بخواهیم مقایسه فوتبالی داشته باشیم بهترین مثال برای این داستان علی کریمی باشد. استعدادی بی‌نظیر که حتی به بایرن مونیخ در آلمان هم رسید ولی تداوم چندانی نداشت. بسیاری از مربیان و کارشناسان گفتند اگر سختکوشی علی دایی و استعداد علی کریمی ترکییب می‌شد استثنایی تکرار نشدنی در فوتبال ایران به وجود می آمد که در بالاترین سطح فوتبال اروپا سالها می‌درخشید.


با این حساب می‌توانیم بگوییم حامد حدادی نزدیک ترین مثال بسکتبالی به علی کریمی است که با سخت کوشی شاید سالها در NBA فیکس بازی میکرد؟

دیدگاه‌ها