کد خبر : 1678478 | 26 فروردين 1399 ساعت 16:20 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

میرجوان: از اروپا فقط کاهش دستمزد را الگو نگیرید

مهاجم نفت مسجد سلیمان نسبت به شایعه کاهش دستمزدها با توجه به کرونا واکنش نشان داد و مدعی شد فوتبال ایران به درجه‌ای از حرفه ای نرسیده که این مسائل را اولویت قرار دهد.

میرجوان: از اروپا فقط کاهش دستمزد را الگو نگیرید

به گزارش "ورزش سه"، عماد میرجوان مهاجم شمالی نفت مسجد سلیمان با اشاره به تمرینات خانگی‌اش در روزهای قرنطینه گفت: بیشتر از یک ماه است که با تعطیلات تمرینات گروهی در خانه هستیم و بعد از بازی با پیکان تهران به رشت سفر کردم و در الان در خانه هستم. تمرینات در خانه جای تمرینات گروهی را نمی‌گیرد و فرم بدنی همه بازیکنان یک مقدار فرق کرده است اما ما دوست داریم که وضعیت هر چه زودتر مشخص شود.

 

وی درباره ادامه لیگ برتر گفت: اینطور شنیده‌ام که مثلا شاید اواسط اردیبهشت ماه تمرینات آغاز شود و یک ماه بعد مسابقات فوتبال دوباره از سر گرفته شود اما در حال حاضر جدی‌ترین مسئله‌ای که اهمیت دارد سلامتی مردم است. منتظریم و امیدواریم که همه سلامت باشند تا دوباره ما فوتیالیست‌ها با هوادارانمان فوتبال بازی کنیم و در کنار هم لذت ببریم.

 

مهاجم تیم نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سوال که وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گیلان به چه صورت است گفت: نمی‌توان گفت که خوب شد اما شرایط آنچنان ایده آل نیست و فقط تعداد مبتلاها کمتر شده است. آمار بیماران کمتر شده است اما این دلیل نیست که ما بیخیال شویم و فکر کنیم که کرونا تمام شده است. خیلی‌ها هم به هر حال مجبور هستند که به سر کار بروند، آماری که در اخبار دیدم اینطور بوده که بیشتر کشورها مصوباتی دارند که از سوی دولت‌شان به مردم یارانه می‌دهند و کمک می‌کنند تا مردم برای کسب درآمد از خانه خارج نشوند. اما مردم و قشر کارگر یا روزمزد ما وقتی کمکی به آنها نمی‌شود چرا باید در خانه بمانند؟ مجبور هستند که از خانه خارج شوند و کار کنند وگرنه از کجا پول داشته باشند که مخارج خود را پرداخت کنند؟ اگر یکسری از کرونا نمیرند، با توجه به شرایط اقتصادی در گیلان از گرسنگی خواهند مرد و  وضعیت اصلا خوب نیست.

 

1366848

 

بازیکن تیم نفت درباره اینکه مشکلات مالی پیش از شیوع ویروس کرونا در این باشگاه برطرف شده است یا خیر گفت: خدا را شکر ما وضعیت نسبتا بهتری نسبت به سایر مردم شاید داشته باشیم اما ما هم قرار بود که قبل از پولی دریافت کنیم که پرداخت نشد. الان هم این بحث مطرح شده که قرار است از دستمزد بازیکنان کم شود، من نمی‌دانم چه چیزی را دارند با قاره اروپا مقایسه می‌کنند؟ به ما می‌گویند که در اروپا دستمزدها کم شده  و بازیکنان پیشقدم بوده‌اند. باید این را توجه کنیم که آنها دستمزد هفتگی خود را کسر کرده‌اند و حقوق سالانه آنها نبوده است. ما که هر سال به صورت کامل هم بازی می‌کنیم باز هم پنجاه درصدش را دریافت نمی‌کنیم پس دیگر کسر حقوق چه فایده‌ای دارد؟ 

 

عماد میرجوان در پایان گفت: به قول معروف مورچه چه دارد که کله‌پاچه‌اش چه باشد؟ من طی دو سال قبل نصف قراردادم را دریافت کردم و از امسال هم حدود 40 درصد مانده که هنوز نگرفتیم. ما هر سال چنین وضعیتی داریم. چرا تا هر چیزی در اروپا باب می‌شود دوست دارند اینجا پیاده کنند اما موارد دیگر را نه؟ از درآمدزایی و حقوق باشگاه‌ها دوست ندارند صحبت کنند و می‌بینند کاهش دستمزد راه مناسبی است و به نفعشان است سعی می‌کنند از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها