کد خبر : 1678480 | 26 فروردين 1399 ساعت 16:29 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

مربی سابق تیم ملی: چرا دو نفر باید 11 پست داشته باشند؟

یک راننده به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شد!

فوتبالیست باتجربه و مربی سابق تیم ملی جوانان می گوید مگر قحط الرجال است که دو نفر باید 11 پست در فدراسیون داشته باشند؟

یک راننده به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شد!

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا پورمند یکی از بازیکنان بااخلاق و توانمند فوتبال ایران در سال های گذشته بود. او که سالها به عنوان کاپیتان فجرسپاسی، ابومسلم، راه آهن تهران و... در محافل فوتبالی حضور داشت و سابقه حضور در سپاهان و ذوب آهن را در کارنامه دارد، چند سالی است در عرصه مربیگری فعالیت می کند و دو سال در تیم ملی جوانان دستیار امیرحسین پیروانی هم بود. پورمند به واسطه حضور دوساله در فدراسیون فوتبال مسائلی را لمس کرده که امروز درباره آنها صحبت کرده است.


گفت و گوی خبرنگار "ورزش سه" با مربی سابق تیم ملی جوانان را در ادامه می خوانید:


**داخلی ها فوتبال ایران را تهدید می کنند، نه فیفا
قبل از هرچیز باید بگویم که هرگز دوست ندارم شخصیت کسی را خراب کنم و بی احترامی انجام بدهم اما انتقادهای زیادی به روند اجرایی در فدراسیون فوتبال دارم. فدراسیون فوتبال زیر نظر فیفا است و ما سر هر موضوعی می شنویم که می گویند فیفا ایران را تعلیق می کند، در صورتی که من فکر نمی کنم هدف فیفا تعلیق باشد، آنها به دنبال تامین و توسعه فوتبال هستند و سیاست این نهاد هرگز تعلیق نیست. اگر هم تهدیدی برای فوتبال ایران وجود دارد، از داخل است. 


**غیرفوتبالی ها مثل قارچ در فوتبال رشد کردند
مشکل اصلی فوتبال ما این است که آدم های غیرمرتبط از سیاست یا اقتصاد به فوتبال وارد می شوند و کاری می کنند که فوتبالی ها رغبت نکنند حتی وارد فدراسیون شوند. ما انگار غریبه هستیم و حس خوبی از ورود از به فدراسیون نداریم. متاسفانه سال ها است افراد غیر فوتبالی مثل قارچ وارد فوتبال شدند و نمی دانم چه نیازی هست که در فوتبال از افراد امنیتی سیاسی کمک بگیرند. از طرفی این آدم سیاسی ها نیز هرکدام باند و رفقای خود را آوردند و حالا فوتبال ما را به این وضع انداختند.


**پول دست شان است و خود را پاکدست می دانند
ایران کشور ثروتمندی است و پول زیادی هم در فوتبال وجود دارد. منتهی مساله اینجا است کسانی که از این پول استفاده کردند، افراد محدودی هستند و فقط خودشان استفاده می کنند. جالب اینکه خودشان را پاکدست هم نشان می دهند و هیچ نظارتی هم وجود ندارد. من نمی دانم چرا نهادهای نظارتی به پرونده های سال های گذشته هیچ رسیدگی نمی کنند و می بینیم که هر دفعه اتفاقات ناخوشایند مدام تکرار می شود. 


**تیم های آفریقایی نیز مشکلات تیم های پایه ایران را ندارند
من دو سال با تیم ملی جوانان بودم و حتی به جام جهانی هم رفتم. معضلات را می دانم. همه افرادی که در فدراسیون هستند هم می دانند مشکلات چیست. ما وقتی به تورنمنت های خارجی می رویم، علاوه بر داور و تیم مقابل و باید مسئولان را هم ببریم.عملا وقتی به زمین می رویم، دو بر صفر عقب هستیم. حتی تیم های آفریقایی نیز مشکلات تیم های پایه ما را ندارند. 

 

 

1490848

 


**روابط پنهان در فوتبال زیاد است
در فوتبال ایران دروغ زیاد است؛ روابط پنهان زیاد است و کسی که مسئولیت می گیرد به خاطر مهارت فنی اش نیست. برای من عجیب است چطور فردی که هیچ وقت در فوتبال نبوده، پست سازمانی می گیرد؟ او که مهارت فنی ندارد، چطور باید در فدراسیون مدیر شود؟ می دانید چه ضربه ای به فوتبال می زنند؟ 


**مسئولان برخی کمیته ها دیپلمه هستند
شاید برای تان عجیب باشد اما برخی مسئولان کمیته ها اولین شرایط برای حضور را هم ندارند. خیلی هایشان در کمیته های فدراسیون دیپلمه هستند و این در حالی است که باید لیسانس داشته باشند. اینها می آیند، سفرهایشان را می روند و هیچ آورده ای ندارند؟ کدام یک از این آقایان به فوتبال ایران خدمتی کرده است؟ 


**چرا دو نفر باید 11 پست داشته باشند؟
دو نفر در فدراسیون فوتبال هستند که 11 پست دارند! مگر قحط الرجال است؟ چرا باید 11 پست را بین دو نفر تقسیم کنید؟ می گویید پول ندارید حقوق بدهید؟ پس چطور دلارها را بین مربیان خارجی پخش می کنید؟ به ایرانی نباید پول بدهید؟ این مسائل بی عدالتی است. 


**راننده ای که سرپرست تیم ملی شد
آقایی را به عنوان سرپرست تیم ملی نوجوانان انتخاب کرده بودند، که یک راننده بود. راننده یکی از همین مسئولان فدراسیون که به راحتی سرپرست تیم ملی شد! مگر اینطور است که هرکس بیکار بود بگوییم بیا سرپرست تیم ملی بشو. متاسفانه پست ها را تقسیم می کنند و هیچ توجهی به موضوعات وجود ندارد.

دیدگاه‌ها