کد خبر : 1678646 | 27 فروردين 1399 ساعت 12:46 | 125.5K بازدید | 0 دیدگاه

تصمیم برای حذف مایلی کهن شکست خورد

بیانیه باورنکردنی کمیته انضباطی فدراسیون(عکس)

مسابقات مقدماتی جام جهانی 1994 که 26 سال پیش در کشور قطر برگزار شد بخشی از خاطرات تلخ فوتبالی ما را تشکیل داده است.

بیانیه باورنکردنی کمیته انضباطی فدراسیون(عکس)

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی فوتبال ایران که با امید بسیار وارد مسابقات شده بود در همان بازی اول با نتیجه سه بر صفر مغلوب کره جنوبی شد تا نشان داده شود دوره حضور علی پروین در فوتبال ملی به سر آمده است. پروین که تیم ملی فوتبال ایران را ماه ها در اردو داشت با وجود سابقه قهرمانی در بازی های آسیایی پکن با تیم پیر و بی نشاطش با سه شکست و دو پیروزی به ایران بازگشت. سه شکستی که برای عراق ،کره جنوبی و عربستان رقم خورد در حالی که ایران می توانست با کسب نتیجه برابر عراق حتی به جام جهانی صعود کند. 


این مسابقات همچنین برای ایرانی ها یادآور ظهور علی دایی ماشین گلزنی فوتبال ایران در دو دهه بعدی است. اما نکته حاشیه ای این مسابقات به عزم فدراسیون مستقر به حصر علی پروین و اطرافیان او از فوتبال ملی برمی گردد.


کادرفنی تیم ایران در این تورنمنت شامل علی پروین،ناصر ابراهیمی، محمد مایلی کهن، امیر حاج رضایی و پرویز کماسی بود که مایلی کهن دستیاری پروین را در تیم پرسپولیس نیز برعهده داشت.

 

1490992


 در روز پایانی مسابقات بین مایلی کهن و یکی از خبرنگاران درگیری شدیدی به وجود آمد که فدراسیون فوتبال بلافاصله با انتشار بیانیه ای مایلی کهن را از حضور در تمامی میادین فوتبالی به مدت نامعلومی محروم کرد. این حکم که با ادبیات تند و عجیبی نوشته شده بود در اختیار رسانه ها گذاشته شد اما در حالی که فوتبال ایران قرار بود تحولات عجیب و غریبی را تجربه کند هیچکس باور نمی کرد که تنها دوسال بعد نام محمد مایلی کهن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی از قوطی بیرون بیاید آن هم در شرایطی که مایلی کهن کمی قبل تر به عنوان مربی تیم جوانان ایران و دستیار بهمن صالح نیا برگزیده شده بود.


مدت زمان بین این دو حکم عجیب تنها دو سال بود؛ دوسالی که فدراسیون فوتبال ایران دو رئیس فدراسیون جدید را تجربه و رئیس ورزش جدیدی را نیز بالای سر خود می دید رئیسی که در چهره مایلی کهن سیمای یک مربی اصولگرا و سازنده را می دید و با اعتماد به او برخلاف نظر داریوش مصطفوی رئیس فدراسیون فوتبال به این کار گمارد تا او سرمربی یکی از بهترین تیم های ملی تاریخ فوتبال ایران باشد و نزدیک سه سال نتایج خوبی با این تیم بگیرد.

 

1490991

دیدگاه‌ها