کد خبر : 1678790 | 28 فروردين 1399 ساعت 09:09 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

پرهیزکار:

تشکیل تیم «ب» فوتسال ارتباطی به پاداش‌ها ندارد

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال با بیان اینکه مسابقات جام جهانی فوتسال به احتمال زیاد به تعویق می‌افتد، گفت: مسائل مالی تشکیل تیم «ب» ارتباطی به پاداش ملی پوشان ندارد.

تشکیل تیم «ب» فوتسال ارتباطی به پاداش‌ها ندارد

به گزارش ''ورزش سه'' و به نقل از مهر، داوود پرهیزکار ضمن اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی و توسعه فوتسال با حضور دبیر کل فدراسیون، به اختلافات پیش آمده بین حسین شمس و سیدمحمد ناظم الشریعه برای تشکیل تیم «ب» فوتسال پرداخت و اظهار امیدواری کرد مسابقات جام جهانی و جام ملت های فوتسال آسیا به تعویق بیافتد. وی همچنین گفت که تعویق در پرداخت پاداش ملی پوشان فوتسال ارتباطی به مسائل مالی تشکیل تیم دوم فوتسال ندارد و این دو بحث از هم جدا است.

مشروح گفتگوی پرهیزکار در ادامه می آید:

 

 خبر جدیدی از زمان برگزاری جام جهانی فوتسال دارید؟ چقدر احتمال می دهید این مسابقات به تعویق بیافتد؟

- ما هم منتظر تصمیم فیفا و اعلام رسمی آن در تاریخ ۱۱ اردیبهشت هستیم. احتمال تغییر جام جهانی زیاد است چون فاصله این تورنمنت با مسابقات قهرمانی آسیا بسیار کم است.

* در صورتی که جام جهانی به تعویق بیافتد آیا کمیته فوتسال ایران برای تغییر تاریخ مسابقات جام ملت های آسیا هم اقدام می کند؟

- روز سه شنبه جلسه کمیته فنی را تشکیل دادیم و یکی از مباحث این جلسه مسابقات جام ملت‌ها بود. منتظر نظر فیفا درباره جام جهانی هستیم. اگر جام جهانی همانند المپیک یک سال به تعویق بیافتد، با بعضی از کشورهای آسیایی رایزنی می کنیم تا کنفدراسیون آسیا متقاعد به تعویق جام ملت های آسیا شود. در این شرایط برگزاری تمرینات و بازی تدارکاتی کار سختی است و بهتر است این بازی ها هم زمان دیگری برگزار شود.

* در جلسه کمیته فنی چه تصمیماتی گرفته شد؟

- جلسه کمیته فنی با رعایت تمام مسائل بهداشتی با حضور مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال برگزار شد. حضور نبی با تجربه‌ای که دارد می‌تواند به پیشرفت فوتبال و فوتسال کمک کند. مقرر شد ۴۸ ساعت بعد از اعلام تصمیم فیفا درباره زمان برگزاری جام جهانی جلسه‌ای را برگزار کنیم تا تصمیمات لازم را بگیریم.

* آیا تشکیل تیم «ب» فوتسال منتفی شده است؟

- خیر تشکیل این تیم منتفی نشده است. در جلسه کمیته فنی با حضور آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی در این خصوص بحث و بررسی لازم صورت گرفت. شاید زمان اعلام تشکیل این تیم، زمان مناسبی نبود. ما به یک تیم دوم در فوتسال نیاز داریم؛ حالا چه با اسم تیم امید و چه با اسم تیم «ب». مهم پشتوانه سازی تیم ملی است نه نام تیم. تشکیل این تیم چیز عجیبی نیست چرا که در گذشته هم فوتسال ما اقدامات مشابهی برای پشتوانه سازی تیم ملی داشته است. اما باید شرایط تشکیل این تیم مهیا شود. کلیات شکل گیری این تیم مورد تأیید قرار گرفته و در نشست‌های بعدی درباره جزئیات صحبت می‌کنیم.

* اما درباره تشکیل این تیم بین حسین شمس و محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی اختلافاتی وجود داشت.

- اختلاف نظر همیشه وجود دارد و اگر نباشد کار پیش نمی‌رود. اینکه یک نفر حرف بزند و بقیه تأیید کنند نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد. با صحبت‌های مخالفان و موافقان است که می‌توان به یک جمع بندی رسید و پیشرفت کرد. چه کسی است که دلش نخواهد تیم ملی کشورش پیشرفت کند و قهرمان شود؟ هر کسی فوتسال را دوست داشته باشد و یا به عبارتی کشورش را عزیز بداند قطعاً دوست دارد تیمش هم موفق باشد. جلسه ما در کمال احترام برگزار شد و نظرات مختلف را شنیدیم.

* یکی از مسائلی که عنوان می شود مشکل مالی بر سر راه تشکیل تیم ب است. خیلی از ملی پوشان عقیده دارند اگر فدراسیون پول دارد ابتدا باید پاداش های معوقه آنها را پرداخت کند.

- بحث پاداش ملی پوشان با بحث مالی تشکیل تیم «ب» ارتباطی ندارد. خود آقای نبی در جلسه کمیته فنی دغدغه پاداش ملی پوشان را مطرح کرد و اینکه این بحث باید به یک جمع بندی برسد. ما باید در رده سنی بالای ۲۰ سال بازیکن پرورش بدهیم که همیشه فوتسالمان قدرتمند باقی بماند. طرح تشکیل تیم دوم فوتسال مجوز لازم را از کمیته فنی گرفته است. زمان تشکیل این تیم و برگزاری اردوهایش را باید بیشتر فکر کنیم و در جلسات بعدی تصمیم بگیریم!

* آیا زمان برگزاری جام ملت های فوتسال بانوان مشخص شده است؟

- مسابقات جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا هم به تعویق افتاد و احتمال سال آینده برگزار می‌شود. این برای ما اتفاق خوبی بود چون مربیان و بازیکنان با فراغ خاطر اردوهای خود را برگزار می‌کنند.

دیدگاه‌ها