کد خبر : 1679031 | 29 فروردين 1399 ساعت 17:35 | 8.9K بازدید | 2 دیدگاه

وزارت و چالش کاهش تعداد مدیران

پرسپولیس؛ باشگاهی تنها با 3 عضو هیات مدیره

چهل روز از استعفای محمدحسن انصاری فرد از مدیرعاملی پرسپولیس می گذرد و در این مدت یکی از اعضای هیات مدیره نیز استعفا کرده و باشگاه عملا با حضور سه عضو هیات مدیره اداره می شود.

پرسپولیس؛ باشگاهی تنها با 3  عضو هیات مدیره

به گزارش" ورزش سه"پرسپولیس در ماه های گذشته شاهد تحولات مدیریتی بوده و روند تحولات به کاهش تعداد مدیران در این باشگاه انجامیده است به طوری که در حال حاضر پرسپولیس مدیرعامل ندارد و تنها با سه عضو هیات مدیره اداره می شود.


فصل جدید تغییرات مدیریتی پرسپولیس از پاییز سال 96 آغاز شد که علی اکبرطاهری بعد از دو فصل و نیم حضور در این باشگاه از سمتش استعفا داد. بعد از او حمیدرضا گرشاسبی یک سال و ایرج عرب 9 ماه در پست مدیرعامل بودند. محمدحسن انصاری فرد نیز از شهریور 98 تا 20 اسفند یعنی در حدود شش ماه مدیرعامل این باشگاه بوده است. همین اعداد ساده به خوبی بیانگر وضعیت تغییرات مدیریتی در این باشگاه و از پاییز سه سال پیش هستند.


اما پرسپولیس امروز به نوعی با بحران کمبود نفر در هیات مدیره اش هم روبرو است. در مهرماه سال گذشته و بعد از درگذشت جعفرکاشانی ، باحکم وزارت ورزش مهدی رسول پناه به عنوان یک فردناشناس در فوتبال ایران و با پوزیشن یک چهره اقتصادی وارد هیات مدیره شد اما در دی ماه ایرج عرب از هیات مدیره استعفا کرد و حالا بعد از پذیرش استعفای مهدی محمدنبی که سیزده فروردین ماه امسال اتفاق افتاد پرسپولیس عملا با کمبود نیروی مدیریتی روبرو است .


در حالی که هیات مدیره این باشگاه با سه عضو و دونفر کمتر اداره می شود ، بعد از استعفای انصاری فرد هنوز مدیرعامل رسمی و قانونی برای این باشگاه انتخاب نشده است. مشخص نیست که وزارت ورزش به عنوان صاحب فعلی باشگاه چه پلن و برنامه ای را برای این باشگاه در نظر گرفته اما هرچه هست تا الان هنوز هیچ دورنما و خبری در این رابطه به گوش نمی رسد. در مورد پرسپولیس حتی صحبت از گزینه ای خاص از سوی وزارت ورزش نیست هرچند در خارج از باشگاه مثل همیشه برخی تحرکات در جریان است.


در روزهایی که گزینه های سنتی مدیرعاملی پرسپولیس یا از دور خارج هستند و برای این پست انگیزه لازم را ندارند یا مثل حبیب کاشانی سرشان جای دیگری گرم شده ، حمیدرضا گرشاسبی در مصاحبه ای تند گفته است که علی اکبر طاهری قصد بازگشت به پرسپولیس را دارد. طاهری که در سه سال پیش و بعد از اختلاف شدیدی که با اسپانسر از پرسپولیس رفت هرازگاهی مصاحبه هایی در مورد دوران مدیریتش انجام می دهد و در یکی از آخرین مصاحبه اش بازهم به مسایل مالی دوران حضورش و همچنین بعد از رفتنش پرداخته است. اینکه گفته است :" از ۳۶ میلیارد پاداش آسیایی پرسپولیس که بعد از زمان او به باشگا ه رسیده، فقط ۲۱ میلیارد تومان در باشگاه سند شده." به مذاق گرشاسبی خوش نیامد و در جوابش گفت:"می خواهی به پرسپولیس برگردی برگرد، این چه رفتاری است؟" و حتی طاهری را دروغگو خواند.


در حالی که دو مدیرسابق پرسپولیس بحث های اقتصادی دوران خودشان را انجام می دهند ،شاید گزینه وزارت ورزش برای سپردن پست مدیرعاملی در میان اعضای فعلی هیات مدیره باشد. با توجه به روند پیشرفت قدرت گیری برخی از اعضا بتوان حدس و گمان هایی هم زد. اما  تا الان کسی نمی داند وزارت برای چیدمان هیات مدیره چه برنامه ای را مدنظر دارد. آن ها در شش ماه حضور انصاری فرد حاضر به بازکردن درهای هیات مدیره به روی نشدند و این شاید نشانه نوعی وسواس از سوی وزارت باشد؛ وسواسی که تا امروز منجر به کم شدن تدریجی تعداد مدیران در پرسپولیس شده است آن هم در شرایطی که باشگاه با مشکلات بزرگ مالی روبرو است و نیاز به نیروهایی دارد که دستکم بتوانند در کوتاه مدت مشکلات پیش رو را حل کنند.

دیدگاه‌ها