کد خبر : 1679043 | 29 فروردين 1399 ساعت 18:49 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

استارت سوپرلیگ؛ همزمان در تمام شهرها

برنامه فدراسیون فوتبال چین برای آغاز لیگ برتر

فدراسیون فوتبال چین اعلام کرد که لیگ را با برگزاری مسابقات در تمام شهرها آغاز می‌کند و حتی مشخص نیست که بازی ها پشت درهای بسته باشند یا نه.

برنامه فدراسیون فوتبال چین برای آغاز لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، لیگ چین از ابتدای ماه مارچ (اواسط اسفند) همیشه آغاز می‌شد و تا اوایل دسامبر (آذر) ادامه داشت و در واقع در طول 9 ماه جام حذفی و سوپرلیگ این کشور به انجام می‌رسیدند. اما امسال شیوع ویروس کرونا سبب شده تا به امروز 47 روز لیگ این کشور عقب بیفتد و با وضعیت فعلی نیز مشخص نیست که چه زمانی برگزار خواهد شد.

 

با این حال رسانه های چینی خبر دادند که فدراسیون فوتبال این کشور در نظر دارد تا لیگ را در تمام شهرها به صورت همزمان آغاز کند و حتی شهر ووهان که مرکز شیوع ویروس بود نیز از این موضوع معاف نخواهد شد. یعنی به عبارت تا زمانی که بیماری کووید 19 حتی در یک شهر این کشور باشد، لیگ آغاز نخواهد شد.

همچنین باتوجه به این رویکرد، فدراسیون چین الزامی برای بدون تماشاگر بودن بازی ها ندارد و این موضوع را هم باتوجه به شرایط وقت، بررسی خواهد کرد.

 

باتوجه به این که لیگ چین حداقل یک و نیم ماه عقب افتاده و احتمالا تا ماه آینده نیز شرایط برگزاری وجود نخواهد داشت، پیش بینی ها بر این است که سوپرلیگ این کشور برخلاف همیشه در یک سال به پایان نرسد و مثل لیگ های غرب آسیا و اروپا به صورت فصل 2020-21 پیگیری شود.

دیدگاه‌ها