کد خبر : 1679200 | 30 فروردين 1399 ساعت 17:44 | 37.1K بازدید | 3 دیدگاه

نوستالژی جالب تقابل استقلال اهواز با سرخ‌ها در آزادی

از بازوبند اجاره‌ای انصاریان تا پیراهن آبی کاپیتان پرسپولیس

استقلال اهواز روزگاری با محبوبیت ویژه در منطقه جنوب و در عین حال معرفی چهره‌ها نامی برای خود در فوتبال ایران دست و پا کرده بود؛ تیمی که البته این روزها در لیگ دسته سوم دست و پا می‌زند!

از بازوبند اجاره‌ای انصاریان تا پیراهن آبی کاپیتان پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه نوستالژی‌های امیرحسین خیرخواه اینبار تقابل پرسپولیس با استقلال اهواز تحت هدایت اکبر میثاقیان در آزادی را خواهیم داشت.


آبی‌های محبوب اهوازی در فصلی که با ستاره‌های نام آشنایی همچون حمید بابایی، ناصر شکرون،علی انصاریان، حمید رجبی و ... در کنار جوانان جویای نام خود (حسین ماهینی، مهدی دغاغله، مصطفی بیژنی، محمد کوتی و ...)‌ با هدایت اکبر میثاقیان که البته آن روزها در اوج و جزو مربیان سطح اول محسوب می‌شد رویای بزرگی را در آزادی دنبال می‌کردند. دیداری که در سال 88 برگزار شد.  در آن فصل در نهایت استقلال امیر قلعه نویی قهرمانی را از آن خود کرد و استقلال اهواز هم در پایان فصل و در شرایطی که نیمکت خود را در اختیار خداداد عزیزی می‌دید در روز پایانی با برتری مقابل برق شیراز در لیگ ماند.

 

 

نکات جالب آن دیدار را در ترکیب استقلال اهواز می‌توان به حضور علی انصاریان در ترکیب این تیم و البته حسین ماهینی دانست. انصاریان بعد از جدایی از پرسپولیس و حضور در استقلال به عنوان یکی از یاغی‌های فوتبال ایران در ادامه راهی جنوب شده بود تا به عنوان یکی از باتجربه‌های این تیم برای بقا به آنها کمک کند. ماهینی کم و نام نشان آن روزها نیز با پیراهن آبی شماره 5 در سال‌های بعد از آن راهی پرسپولیس شد و حتی بازوبند سرخ را هم از آن خود کرد.

 

 

 

 

 

 

 

ماهینی از خاطرات آن روز می‌گوید: فکرش را می‌کردم روزی بتوانم پیراهن پرسپولیس را بر تن کنم و به همین دلیل تمام تلاشم را در این بازی کردم. خاطرات مربیگری اکبرآقا که خیلی خاص و جذاب است و واقعا لذت بردیم. درباره این بازی هم در خاطرم هست که کاپیتان ما حمید بابایی بود اما در آن بازی در رختکن تصمیم گرفتند به خاطر اینکه علی انصاریان سابقه حضور در پرسپولیس را دارد بازوبند را ببندد. پرسپولیس بازیکنان فوق العاده‌ای داشت. علی آقا کریمی، آقا کریم (باقری)، علی نیکبخت، ابراهیم توره و ... . بازی سختی برای ما بود اما فکر کنم یک هیچ باختیم.

 

 


 

 

 

 

 

ماهینی که اکنون راهی نساجی شده درباره صحنه تقابل با ستاره‌های پرسپولیس می‌گوید: الان متوجه می‌شوم که بازیکنان حریف چطور برابر پرسپولیس انگیزه دارند. من خودم آن روز هزاران بار بهتر و بیشتر انگیزه و توان داشتم. یادم هست علی آقای کریمی خواست در یک صحنه دریبل بزند و توپش را گرفتم. چند سال بعد که با او هم تیمی شدم این عکس را نشانش دادم و گفتم یادت هست که نتوانستی دریبلم بزنی و او خندید.

 

 

علی انصاریان دیگر چهره ویژه این بازی بود؛ مدافع متعصب پرسپولیسی‌ها که با بخیه‌‎هایش شناخته می‌شد در یک تصمیم عجیب شماره هشت این تیم را بوسید و راهی اردوگاه رقیب شد تا در مقطعی بدجور از چشم پرسپولیسی‌ها بیفتد. بازیکنی که سابقه گلزنی به اولیور کان افسانه‌ای را هم در کارنامه داشت و در آن روز سرنوشت او را در ترکیب استقلال اهواز و برابر این باشگاه قرار داده بود تا به دنبال مقاومتی جانانه برابر ستاره‌های وقت سرخپوش باشد. انصاریان اکنون کاملا مسیر خود را از دنیای فوتبال عوض کرده و وارد پرده سینما و بازیگری شد تا رویای دیگری را دنبال کند و این روزها هنوز هم در این قاب به ایفای نقش می‌پردازد.

 

 

 

استقلال اهواز خاطره انگیز اما این روزها در لیگ دسته سوم حاضر شده است. در روزهایی که بحث خصوصی سازی شدت بیشتری گرفته، استقلال اهواز علیرغم حضور در بخش خصوصی نشان داد اگر حمایت و توجه و مسوولیت پذیری لازم صورت نگیرد می‌تواند یک بحران بزرگ را شکل دهد و آینده‌ای ترسناک را بسازد.

دیدگاه‌ها