کد خبر : 1679202 | 30 فروردين 1399 ساعت 17:35 | 17.1K بازدید | 1 دیدگاه

اختصاصی؛ اسناد تازه برای اثبات عدم مالکیت

آیا زمین کمپ حجازی ملک استقلال است؟

آیا زمین کمپ مرحوم ناصر حجازی ملک باشگاه استقلال است؟ این سوالی است که اینروزها زیاد مطرح می شود و افراد مختلفی نظرهای متفاوتی در این رابطه می دهند.

آیا زمین کمپ حجازی ملک استقلال است؟

به گزارش" ورزش سه"، بعد از آنکه احمد سعادتمند در اولین گفت و گوی رسمی تلویزیونی اش اعلام کرد که سند کمپ ناصرحجازی را می گیرد  امیرواعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال در مصاحبه ای با سایت "ورزش سه" (26 فروردین 99) با توجه به مستنداتی که در دوران در این رابطه به دست آورده بود اعلام کرد که زمین این کمپ متعلق به استقلال نیست و نمی تواند سندش به نام این باشگاه بخورد. موضوعی که بازخوردهای دیگری هم داشت و روزنامه استقلال جوان با مدیرمسئولی علی آقامحمدی و سردبیری علی فتح الله زاده که هر دو از مدیران سابق و باسابقه باشگاه استقلال هستند و در حال گویا به صورت تک جلد اینترنتی درمی آید در این رابطه با اشاره به ارزشگذاری سه هزارمیلیاردی این زمین پاسخ حرف های واعظ را داد.


اما آیا واقعا این زمین ها متعلق به باشگاه استقلال است یا همانطور که واعظ آشتیانی می گوید این زمین متعلق به زمین شهری است؟
براساس اسنادی که تاالان موجود و قابل رویت بوده این ملک به صورت اجاره در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته است و تنها اعیانات احداثی متعلق به این باشگاه است.

 

 

قرارداد اجاره ملک زمین کمپ مرحوم ناصر حجازی بین این باشگاه و سازمان تربیت بدنی وقت

 

 


اولین موضوع قابل توجه درباره زمین کمپ مرحوم ناصرحجازی قانونی است که براساس آن این زمین در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته است. این قانون که در هجدهم دی ماه 1369 در مجلس شورای اسلامی و در 26 همان ماه در شورای نگهبان به تصویب رسید  قانون اجازه تأسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت است.

 

 


‌*ماده واحده - به موجب این قانون سازمان تربیت بدنی ایران مجاز است برای متقاضیان واجد صلاحیت مجوز تأسیس ورزشگاه و پروانه فعالیت‌برای باشگاه‌های ورزشی مطابق ضوابط کارشناسی صادر و امکانات زیر را در صورت لزوم در اختیار آنها قرار دهد.


در بند یک این قانون آمده است:" سازمان تربیت بدنی می‌تواند با هماهنگی مراجع ذیربط زمینهای تحت تملک خود را جهت تأسیس ورزشگاه به افراد موضوع ماده واحده‌اجاره دهد."

 


واگذاری به استقلال


27 دی ماه 1378 براساس یک قرارداد زمین هایی که بعدا به نام کمپ ناصرحجازی نامگذاری شد در اختیار استقلال قرار گرفت. در این قرارداد امده است: این قرارداد باستناد بند یک ماده واحد قانون اجاره تاسیس باشگاه و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و آئین نامه مربوطه و تکمیل برگ شرایط آن منعقد می گردد.


این موضوع که در قرارداد باشگاه استقلال و سازمان تربیت بدنی وجود دارد به نوعی نشان می دهد که این زمین در اجاره باشگاه استقلال است. در سال 1391 خبرگزاری فارس در نامه ای نسبت به وضعیت مالکیت زمین کمپ ناصرحجازی از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران استعلام می گیرد که اداره کل ورزش و جوانان ضمن تاکید براینکه این ملک به صورت اجاره در اختیار باشگاه استقلال است ازعدم پرداخت اجاره از سوی این باشگاه خبر داده است؛ موضوعی که گویا در نهایت منجر به فسخ این قرارداد هم می شود.

 

پاسخ استعلام اداره کل تربیت بدنی استان تهران درباره مالکیت باشگاه استقلال که این اداره تاکید می کند این زمین به صورت اجاره در اختیار این باشگاه قرار گرفته است

 


با توجه به اسناد و نامه هایی که تا امروز موجود است به نظر می رسد باشگاه استقلال برای رسیدن به مالکیت این زمین که قطعا با توجه به موقعیت و متراژش ارزش مالی خوبی دارد باید ابتدا موانع قانونی پیش رویش را مرتفع کند. این البته برعهده احمدسعادتمند است که قول داده است سند این کمپ را بگیرد هرچند مشکلات روزمره باشگاه استقلال و حل مسایل مالی بازیکنان و تدارک تیم و بدهی ها آنقدر همیشه دست و پا گیر بوده که معمولا مدیران نیز وقت نمی کنند به چنین وعده هایشان برسند اما شاید سعادتمند که با هیبت سوپرمن به این باشگاه آمده عاقبت این کار را انجام بدهد.

دیدگاه‌ها