کد خبر : 1679539 | 01 اردیبهشت 1399 ساعت 16:10 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

20 مدل غذا یاد گرفتم، موهایم را اصلاح کردم و زبان خواندم؛

گفتگو با مهدی شریفی از قرنطینه سخت آذربایجان!

ستاره ایرانی تیم سومقاییت می‌گوید که در دوره قرنطینه 20 مدل غذای مامان پز یاد گرفته و موهایش را هم خودش اصلاح می‌کند و از قرنطینه استفاده مفیدی کرده است!

گفتگو با مهدی شریفی از قرنطینه سخت آذربایجان!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شریفی لژیونر موفق فوتبال ایران در لیگ آذربایجان است که روزهای قرنطینه را سپری می‌کند. در روزهایی که تمرینات چمنی تعطیل هستند، ستاره سابق پرسپولیس و سپاهان تلاش می‌کند تا وقتش را به صورت مفید سپری کند؛ زبان آذربایجانی یاد تمرین می‌کند، کتاب می‌خواند، موهایش را اصلاح می‌کند و البته غذا می‌پزد و تصاویرش را هم برای ما فرستاده تا کسی شک نکند!

 

شریفی در گفتگو با خبرنگار ورزش سه، با اشاره به این که تمرینات در آذربایجان ادامه دارند، می‌گوید: «البته اشتباه نکنید، ما تمرین چمنی نداریم اما با یک اپکلیکیشن، یک ماه است که تمرین می‌کنیم و بدن هایمان را آماده نگه داشته‌ایم. کادرفنی برنامه تمرینی به ما داده و طبق آن با آب معدنی، حوله و صندلی کارهای فیزیکی انجام می‌دهیم و مربیان هم روی کار تمام بازیکنان نظارت می‌کنند».

 

مهاجم گلزن تیم سومقاییت همچنین اضافه می‌کند: «قرار است اگر موج دوم کرونا در راه نباشد، تمرینات چمنی را دو هفته بعد شروع کنیم و دو هفته بعد از استارت تمرین هم بازی ها آغاز خواهند شد. پس نمی‌شود دو ماه در خانه بخوریم و بخوابیم و باید آماده باشیم و حتی یک گرم هم اضافه وزن نیاوریم».

 

او در مورد وضعیت آذربایجان در روزهایی کرونایی، توضیح می‌دهد: «اینجا وضعیت قرنطینه خیلی سخت گیرانه است و فقط برای موارد محدودی می‌توانیم بیرون برویم: یکی بیمارستان، دیگری خرید و خدایی نکرده فوت اعضای خانواده. من تا حالا فقط برای خرید بیرون رفته‌ام و کار به این شکل است که یک اس‌ام‌اس برای سامانه می‌فرستیم و بعد تا یک ساعت باید خریدمان را انجام دهیم. اگر تا یک ساعت برنگردیم، جریمه نقدی می‌شویم که خیلی هم سنگین است. دفعه دوم هم ممکن است برخورد سخت تری انجام شود. وقتی هم که برای خرید به فروشگاه می‌رویم جلوی در یک مامور با تب سنج حضور دارد و بعد بدن ها را ضد عفونی می‌کند و وارد می‌شویم. اینجا در خیابان های اطراف خانه من، رفت و آمد خیلی زیاد بود و مدم برای خرید و رستوران و... بیرون می‌آمدند اما الان حتی یک اتومبیل هم رد نمی‌شود و واقعا خیلی دلگیر است».

 

مهدی شریفی در پاسخ به این سوال که آیا آنجا هم بحث نیمه کاره ماندن لیگ وجود دارد یا نه، می‌گوید: «خیر، اینجا هر بحثی که بود مربوط به این است که لیگ کی شروع می‌شود. حالا ممکن است لیگ فشرده باشد و به جای دو ماه در یک ماه برگزار کنند اما اصلا حرفش هم نیست که لیگ نیمه کاره بماند. به همین خاطر بازیکنان خارجی مثل من هم در خانه مانده‌ایم. من دو ماه است که قرنطینه هستم و البته بقیه مردم هم همین وضعیت را دارند».

 

1491927

 

این تصاویری است که مهدی شریفی از آشپزی خود در قرنطینه ارسال کرده و می‌گوید که در دوره تعطیلی فوتبال 20 مدل غذا را یاد گرفته است!

 

مهاجم سابق پرسپولیس در مورد این که آیا با پیمان بابایی رفت و آمد دارد یا نه، پاسخ می‌دهد: «پیمان دوست خوبم است اما اصلا رفت و آمد نداریم و فقط تلفنی و با واتس اپ صحبت می‌کنیم. از خانه من تا خانه پیمان تنها یک دقیقه راه است اما به خاطر کرونا نمی‌رویم و اصلا حق این کار را هم نداریم».

 

وی در این باره که وضعیت پرداختی ها به چه شکلی است، می‌گوید: «همین الان که لیگ تعطیل است، بازهم حقوق ما را داده‌اند. در یک پکیج از در منزل این حقوق را پرداخت کردند. حقوق ما ماهیانه است و مشکلی وجود ندارد. من شرایطم اینجا خیلی خوب است و از لیگ آذربایجان، مردم این کشور و کیفیت فوتبالشان خیلی راضی ام. از ایران پیشنهاد دارم اما تمام تمرکزم این است که بتوانم با پیراهن سومقاییت و در قالب تیم بدرخشم».

 

سوال آخر از مهدی شریفی این است که دوره قرنطینه را چگونه سپری می‌کند که او توضیح می‌دهد: «همانطور که عکس ها را برایتان ارسال کردم، هم آشپزی یاد گرفتم و هم اصلاح موی سر! یک بار با دوستم در ایران صحبت کردم که گفت می‌روم آرایشگاه پرسیدم مگر آرایشگاه ها باز هستند؟ من اینجا در این مدت خودم اصلاح را یاد گرفته‌ام و جدا از آن 20 مدل غذای مامان پز را بلدم بپزم! هرچیزی که فکر کنید؛ قورمه سبزی، ماهی، لوبیا پلو، دلمه، عدسی و... . زبان آذربایجانی را هم یاد می‌گیرم و از این وقت آزاد استفاده مفیدی داشته ام».

دیدگاه‌ها