کد خبر : 1679823 | 03 اردیبهشت 1399 ساعت 10:38 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

دفاعیه‌ای از یک شخصیت خاکستری

اوزیل شر مطلق نیست؛ انصاف را رعایت کنید

درحالیکه مسوت اوزیل به دلیل مخالفت با کاهش 12.5 درصدی دستمزدش به شدت هدف انتقاد قرار دارد دیلی‌میل می‌گوید نباید فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان‌دوستانه او را فراموش کرد.

اوزیل شر مطلق نیست؛ انصاف را رعایت کنید

به گزارش "ورزش سه"، مسوت اوزیل، ستاره آلمانی ترک‌تبار آرسنال به شدت هدف انتقاد قرار گرفته و یکی از شدیدترین حملات علیه خود را تجربه می‌کند. در ساعات اخیر از او به عنوان فوتبالیستی یاد می‌شود که با اینکه هفته‌ای 350هزار پوند دستمزد می‌گیرد و در حالیکه تقریبا همه هم‌تیمی‌هایش در آرسنال برای کمک به مبارزه با بحران کرونا با کاهش 12.5 درصدی دستمزدشان موافقت کرده‌اند، حاضر نشده این کاهش دستمزد را بپذیرد. ولی قضاوت مسوت اوزیل نباید به این سادگی باشد.

 

درحالیکه بحران اپیدمی کرونا فوتبال را به تعطیلی کشانده و تا این لحظه هیچ دورنمایی از زمان بازگشت به وضعیت عادی دیده نمی‌شود، میکل آرتتا سرمربی آرسنال موفق شده همه بازیکنان این تیم به جز سه نفر را راضی کند که با کاهش بخشی از دستمزدهایشان موافقت کنند. اوزیل که در آرسنال بیشترین دستمزد را می‌گیرد تنها ستاره نامداری است که با کاهش دستمزدش مخالفت کرده.

 

1492236

 

جیمی کاراگر یکی از اولین کسانی بود که در تلویزیون به انتقاد از اوزیل پرداخت و گفت:" اینکه بازیکنی که بیشترین دستمزد را می‌گیرد با کاهش آن موافقت نکرده ولی بقیه بازیکنان تیم موافقت کرده‌اند، این از نظر روابط عمومی، یک گل به خودی بزرگ به آن بازیکن است. من نمی‌خواهم به خاطر دستمزدهایی که این بازیکن گرفته به او حمله کنم یا کسانی که این پولها را به او می‌دهند سرزنش کنم ولی کسی که در تیم بیشترین دستمزد را می‌گیرد کسی است که در این جور مواقع باید الگو باشد".

 

ولی اوزیل وجه شخصیتی دیگری هم دارد که باید به آن هم پرداخته شود. بله، اوزیل دستمزدی نجومی می‌گیرد ولی بخش قابل توجهی از آن را چه در خانه و چه در گوشه و کنار دنیا صرف کارهای خیریه می‌کند.

 

9  هفته پیش، زمانی که هنوز از کرونا خبری نبود، اوزیل از تعدادی از هواداران معلول  آرسنال در ورزشگاه امیریتس پذیرایی کرد تا شاهد پیروزی 3-2 این تیم مقابل اورتون باشند. اوزیل بعد از بازی به سراغ آنها رفته و با هواداران کوچکش عکس یادگاری گرفت.

 

1492238

 

اوزیل همچنین با یک بنیاد خیریه کودکان به نام اشعه خورشید همکاری می‌کند. او در قالب همکاری با این خیریه، یکی از هوادران هشت ساله پر و پا قرص خود که به مشکل ریوی و صرع مبتلا است را به خانه‌اش دعوت کرده و کمکهای زیادی به او کرده است.

 

1492232

 

یکی دیگر از اقدامات ساده ولی زیبای اوزیل فرستادن یک پیراهن آرسنال برای پسربچه‌ای به نام لارنس در نایروبی کنیا بود. این اقدام بعد از آن انجام گرفت که تصاویری از این پسربچه در اینترنت پخش شد که نشان می‌داد او به شکلی خلاقانه و با استفاده از وسایل ساده دورریختنی برای خود پیراهنی تهیه کرده که نام اوزیل بر پشت آن حک شده بود. اوزیل  وقتی از ماین ماجرا خبردار شد برای او و دوستانش مجموعه‌های کاملی از  پیراهن آرسنال و کفش ورزشی ارسال کرد.

 

1492233

 

1492235

 

فعالیت‌های خیریه اوزیل برای کمک به کودکان به همینجا ختم نمی‌شود. ایجنت او دکتر ارکوت سوگوت سال گذشته اعلام کرد اوزیل هزینه هزار عمل جراحی ضروری بر روی کودکان را در گوشه و کنار دنیا پرداخته، برای صدهزار بی‌خانمان در شانزده کمپ پناهندگان در ترکیه و سوریه غذا تهیه کرده و به بنیادی که برای کمک به کودکان بیمار در برزیل فعالیت می‌کند، 240هزار پوند کمک مالی کرده است.

 

1492237

 

با همه این اوصاف، شکی نیست که برای  باشگاه آرسنال خیلی بهتر می‌شد اگر می‌توانست اعلام کند که همه بازیکنانش در اقدامی متحد با کاهش دستمزدهای خود موافقت کرده‌اند. البته نباید فراموش کرد که این امکان هنوز وجود دارد و ممکن است اوزیل در ادامه با این ماجرا موافقت کند.      

 

اوزیل اخیرا به دلیل عملکرد ورزشی خود برای آرسنال با انتقادهای شدیدی از سوی هواداران این تیم روبرو بوده و هواداران توپچی‌ها بارها به او متذکر شده‌اند که از گران‌ترین بازیکن تیم‌شان انتظاری به مراتب بیشتر دارند. انتقادهای ورزشی از اوزیل درست بوده ولی موج جدید انتقادها به دلیل مخالفت او در کاهش دستمزدش برای مبارزه با کرونا، با توجه به سابقه ستاره ترک‌تبار در فعالیت‌های خیریه شاید چندان منصفانه نباشد.

 

دیدگاه‌ها