کد خبر : 1680246 | 05 اردیبهشت 1399 ساعت 22:15 | 121K بازدید | 4 دیدگاه

اتهام مالک تراکتور به وکیل و کارگزارش

زنوزی: استقلال پشت‌پرده پرونده‌هایش را بررسی کند!

زنوزی صحبت های تندی را در خصو نصیرزاده و خطیر انجام داده و آن ها را به همراه یک وکیل، مقصر پرونده های این باشگاه دانسته است.

زنوزی: استقلال پشت‌پرده پرونده‌هایش را بررسی کند!

 

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به احکام صادر شده فیفا، به اتفاقات اخیر پرداخته و حرفهایی تند و جنجالی را علیه مقصران این اتفاقات به زبان آورده است. او همچنین در مورد یک وکیل خارجی صحبت کرده که ارتباط نزدیکی با هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل سابق ماشین سازی و علی خطیر معاون سابق استقلال داشته و آن ها را در پرونده آنتونی استوکس و لی اروین مقصر دانسته است.

 

 

* در پرونده های خارجی ما تبانی شده است

زنوزی صحبت هایش را به این شکل آغاز کرد: ضمن سلام و تبریک حلول ماه رمضان و با عرض تسلیت به خانواده محترم و مردم اذربایجان و ایران عزیز و بخصوص هواداران باشگاه تراکتور به مناسبت شهادت پر افتخار شهید امیر سلیمانی که در مرز آذربایجان غربی به درجه رفیع شهادت نایل گشته اند. ایشان یکی از هواداران میلیونی تراکتور بودند. باید عرض کنم که در پرونده های ما تبانی صورت گرفته است.

 

* منتظر محکومیت استوکس و اروین بودیم اما...

مالک تراکتور در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی در قضیه شکایت استوکس و اروین پیش آمده، توضیح داد: در پرونده هایی که تمام مستندات به نفع باشگاه بود و بازیکنان تمام دستمزد خود را طبق قرارداد دریافت کرده بودند و مستندات آن نیز موجود است، استوکس و اروین بدون اجازه باشگاه به تمرینات ملحق نشده بودند و به طور یک طرفه و بدون دلیل موجه قرارداد خود را فسخ کرده بودند. در جلسه حضوری در استانبول، وکیل (لودویچ دلشات) تمام مستندات را به جزییات بررسی کرد و اطمینان داد که با توجه به تجربه ١٠ ساله خود در ارکان قضایی فیفا، این پرونده ها به نفع باشگاه تراکتور خاتمه می‌یابد، اما در زمانی که ما منتظر محکومیت این ٢ بازیکن بودیم با حکم عجیب فیفا بر علیه باشگاه مواجه شدیم. پس از بررسی لایحه دفاعی ایشان توسط ٣ وکیل ورزشی داخلی و ٢ وکیل کارکشته خارجی، متوجه شدیم ایشان لایحه را به طور ناقص ارائه داده است.

 

* عواقب سنگینی در انتظار این وکیل است

او در ادامه با تشریح این پرونده، از برنامه خود برای پیروزی در این پرونده گفت: چگونه ممکن است وکیلی که ١٠ سال در بالاترین ارکان قضایی فیفا حضور داشته است، ابتدایی ترین کار در لایحه نویسی یعنی استناد و استفاده از مستندات کتبی را لحاظ نکند؟ این موضوع را با استفاده از بهترین وکلای خارجی در حال اثبات هستم و عواقب سنگینی در انتظار این وکیل می‌باشد.

 

* لودویچ دوست علی خطیر است

محمدرضا زنوزی همچنین گفت: بنده شناختی از این وکیل نداشتم و معرفی ایشان توسط آقای علی خطیر انجام شد که خود آقای خطیر هم توسط نصیرزاده مدیر عامل سابق ماشین سازی انجام پذیرفت. آقای خطیر دوستی دیرینه‌ای با ایشان دارد، حتی در جلسه ای که در کشور قطر برای بازگرداندن استراماچونی مربی استقلال صورت گرفته بود، ایشان آقای لودویچ را وکیل اقای استراماچونی معرفی کرده بود که چنین موضوعی اصلا صحت نداشت.

 

1415946

 

 

* انتخاب فدراسیون جای تعجب دارد

وی نکته‌ای جدید را بیان و افزود: برای من جای تعجب دارد که چگونه نصیرزاده و خطیر توانستند مسئولان فدراسیون را قانع کنند تا وکیلی که در خوشبینانه ترین حالت بدون تبانی، ٤ پرونده‌ای  را که برنده قطعی بودیم در فیفا باخته است، به عنوان وکیل فدراسیون در پرونده ویلموتس انتخاب کنند.

 

* نصیرزاده مقصر پرونده های ما در فیفاست

مالک باشگاه تراکتور و ماشین سازی درباره نقش نصیرزاده در این پرونده گفت: آقای نصیرزاده از مقصران اصلی این اتفاقات و همچنین پرونده های بوجود آمده برای باشگاه ماشین سازی می‌باشد. ما به نصیرزاده اعتماد کردیم که با توجه به سبقه حقوقی که در فوتبال ایران داشت کار تنظیم و تایید قراردادهای بازیکنان خارجس ما را نیز انجام بدهد که متاسفانه پس از بررسی متوجه شدیم بسیاری از بند هایی که ایشان در این قراردادها لحاظ کرده بود از نظر فیفا غیر قابل استناد می‌باشد. همچنین پرونده هایس در باشگاه ماشین سازی در فیفا داریم که با سهل انگاری ایشان به نفع بازیکن ها رای گرفته شده است. برای نمونه بازیکن اسکاتلندی فصل پیش ما، با استفاده از ضبط صدای ایشان (نصیرزاده) برنده پرونده شکایت در فیفا شده است، این در صورتی است که نصیرزاده اعلام کرده بود توافق و فسخ با این بازیکن صورت گرفته است.

 

* خطیر قیمت مربی ایتالیایی را ۲ برابر کرد

محمدرضا زنوزی در ادامه به نقش علی خطیر نیز اشاره ای کرد و اظهارداشت: آقای خطیر اگر اتفاقاتی که درزمان مذاکره با مربی ایتالیایی در فصل گذشته رخ داد و باعث شد قیمت این مربی یک ساعته ٢ برابر بشود را بازگو کنم دیگر آبرویی برای شما در این فوتبال نمی‌ماند.

 

* نصیرزاده تفاهم کرد؛ بازهم پرونده را باختیم

وی در پاسخ به این سوال که نصیرزاده چگونه این پرونده را پیش برد، گفت: موضوع تعجب برانگیز این بود که نصیرزاده بدون اطلاع هیئت مدیره وکالت پرونده جدید باشگاه ماشین سازی در فیفا را نیز به آقای لودویچ داده بود که در آن پرونده نیز با وجود داشتن مستندات تفاهم نامه با بازیکن که خود نصیرزاده آن تفاهم را کرده بود، بازهم رای به ضرر باشگاه اعلام شد. بنده هیچ شناختی از آقای خطیر و وکیل لودویچ و یکی از همکاران سوئیسی وی نداشتم و آقای نصیرزاده با معرفی این آقایان باعث به‌وجود آمدن این اتفاقات شد و آقای خطیر را ایشان معرفی کردند.

 

 

 

* استقلال هم پشت پرده پرونده‌هایش را بررسی کند

به نظر بنده تمام باشگاه ها مخصوصا باشگاه استقلال باید پشت پرده مسائل را بررسی کنند مخصوصا در مورد خرید بازیکن و شکایت های که از طرف فیفا بر علیه باشگاه ها انجام می‌شود. چون من حس میکنم یکسری تبانی و پشت پرده ای این پرونده ها دارند که خوشبختانه من متوجه ان شدم. البته دیر فهمیدم. ولی به قول معروف جلوی ضرر را هر زمان بگیری سود است و کلا باید دلایل اینکه چرا تمام پرونده های فیفا به ضرر باشگاه های ایرانی و یا کل فوتبال ایران رای صادر می‌شود را با رجوع به پرونده های قبلی باشگاه ها و جستجوی نقش افراد داخلی در آنها را بصورت کامل بررسی و کارشناسی حقوقی وحتی کارآگاهی بشوند. ضمنا مطالب فوق در رسانه ها، سایت‌ها و نشریات معتبر اروپایی هم بصورت گسترده حتما کار خواهد شد که تمامی  فوتبالی های دنیا در جریان قرار بگیرند.

 

 

* لازم باشد بازهم روشنگری می‌کنم

زنوزی در پایان گفت: این موارد پاره‌ای از دلایل برکناری آقای نصیرزاده از مدیرعاملی باشگاه ماشین سازی بود. البته اگر لازم دانستم باز در مورد موارد فوق روشنگری خواهم کرد. تا یکسری مسائل که گریبان‌گیر این فوتبال شده بلکه اصلاح شود و افراد فوق خود را جمع و جور کنند.

دیدگاه‌ها