کد خبر : 1680315 | 06 اردیبهشت 1399 ساعت 13:03 | 33K بازدید | 1 دیدگاه

درگیری برسر پرونده کوین کنستانت

پیام تند خطیر به زنوزی: در دادگاه می‌بینمت

علی خطیر، معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال نسبت به اتهاماتی که محمدرضا زنوزی نسبت به او وارد کرده بود واکنش نشان داد.

پیام تند خطیر به زنوزی: در دادگاه می‌بینمت

به گزارش"ورزش سه" مصاحبه جنجالی درباره ماجرای کوین کنستانت بازیکن سابق این تیم و اتهام تبانی او به علی خطیر باعث شد تا معاون ورزشی سابق استقلال به آن واکنش نشان بدهد.  خطیر که روی یک برنامه رادیویی آمده بود حرف هایی را در رابطه با مساله کوین کنستانت، تراکتور و اتهامات زنوزی مطرح کرد که در زیر می خوانید.
 


داستان کنستانت
داستان کوین کنستانت را همه فوتبالی ها می دانند که چگونه و در چه شرایطی وارد فوتبال ایران شد؛ با پروپاگاندایی که باشگاه تراکتور براه انداخت که  بازیکن میلان را آوردیم . بعد از آن هم آقای زنوزی به تلویزیون آمد و گفت من یک بیزنس من بزرگ هستم و بازیکن را یک تومان می خرم و شش تومان می فروشم. اما بعدها ادعا کردند بازیکن مریض بوده و اگر بازی می کرد می مرد به خاطر این قرارداد را فسخ کردیم که به نظر من  این مسایل مصرف داخلی داشت. ماجرا مربوط به 5 ماه قبل و اواخر نوامبر است. تراکتور پرونده ای داشت مربوط به کوین کنستانت که وکیل این بازیکن دوست خود بنده آقای لودوویچ بود که در دنیای حقوق ورزشی شناخته شده است و ده سال در راس مسایل حقوقی فیفا بوده است.

 


قانون فیفا
فیفا قانون مشخص دارد قبل از قرارداد با هر بازیکنی موظف هستید تست های پزشکی را انجام بدهید و تست بعد از قرارداد به هیچ عنوان برای فیفا قابل قبول نیست. متاسفانه با این بازیکن در حدود سالی 400 هزاردلار برای چهارسال قرارداد بستند. حتی من شنیدم در زمان قرارداد یکی از نزدیکان زنوزی که در دفتر بوده گفته قرارداد را یکساله ببندیم که آقای زنوزی با تشر گفته چهارساله ببند.  این حال باموقع پرداخت پول گفتند این بازیکن مریض است که این مسایل برای فیفا قابل قبول نیست.

 


شکایت کنستانت
قرارداد یکطرفه فسخ می کنند و بازیکن شکایت می کند . پرونده کنستانت دست رفیق من بود و  طبق ارتباطی که با نصیرزاده داشتم گفتند که زنوزی می خواهد با وکیل کنستانت توافق کند چون او درخواست دریافت یک میلیون و ششصد هزار یورو داشته است.  بعد از طریق من آقای نصیرزاده با لودوویچ تماس گرفت.  این اوج بیشرمی است که کسی بخواهد مشکلات مدیریتی خودش شانه خالی کند و بدون پذیرش هیچگونه مسئولیتی گردن یکسری آدم های دیگربیندازد.

 


اتهامات زنوزی
زنوزی اتهاماتی را به من وارد کرده که من حتما از طریق وکیلم در دادسرای فرهنگ و رسانه پیگیری می کنم و ایشان باید بیاید جواب بدهد و حرفهایش را اثبات کند. یک جایی باید ریشه این تهمت زدن ها و اتهام زدن های بدون سند و مدرک خشک شود. تبانی، دزدی، دلالی کلمات سنگینی است ایشان چطور جرات کرده این کلمات را استفاده کرده است. حتما سند و مدرکی دارد.  من از کمیته اخلاق خواهش می کنم، اصلا نیازی هم به شکایت من یا آقای زنوزی نیست، کمیته اخلاق می تواند به عنوان مدعی العموم به این پرونده که اتهامات اخلاقی در آن وجود دارد ورود کند ،هرچند من به کمیته اخلاق هم شکایت خواهم کرد. آقای زنوزی گفته من تحقیق کردم که تبانی کردند و همین اتهامات بی اساس سال گذشته درمورد محسن فروزان مطرح شد و ایشان ناجوانمردانه فروزان و خانواده اش را به شرط بندی متهم کرد و در آخر هم اثبات نشد.فوتبال محسن فروزان نابود شد. نمی دانم بعد از آن چه اتفاقی برای فروزان افتاد. من قطعا از زنوزی شکایت می کنم. بنده فقط یک پیام به ایشان فرستادم این پیام را عینا برای هواداران عزیز می خوانم:ببخشید با ادبیات تندی به ایشان پیام دادم. بدون سلام و هیچ چیزی دیگری:" در دادگاه همدیگر را می بینیم.با بد کسی درافتادی. فکر کردی پول داری هر ... که خواستی می توانی بکنی؟"

 


تبانی با کی؟
واقعا این اتهام ایشان برای من سنگین بود که عصبانی ام کرد. من به تراکتور و آقای زنوزی لطف کردم چون وظیفه خودم می دانستم و به این موضوع به چشم یک مساله ملی نگاه می کردم. گفتم اگر کاری از دست من بربیاید انجام می دهم. آقای زنوزی به کسی پولی نداده است که تبانی اتفاق افتاده باشد. تبانی کی با کی؟ شما که می گویی تحقیق کرده ام تحقیقاتت را منتشر کن تا همه بدانند علی خطیر چه غول دو سری است! نکند تحقیقاتت مثل محسن فروزان باشد؟این درست نیست به هرکسی بدون سند و مدرک به خاطر اینکه در گرداب باشگاه گیر کردی و پول نداری، قراردادهای بی حساب و کتاب بستی و به استوکس یک میلیون ششصد هزاردلاری می گوید آقای خطیر این را با 50 هزاردلار تمام کن می گویم آقای زنوزی  چطوری من این را با 50 هزارتا تمام کنم؟ می گوید کار نکرده پول نگیرد. 

 


گفتم توافق کن
من پول بلیطم را هم خودم دادم و آقای نصیرزاده هم در جریان است، پول ناهار  و شامم را هم در هتل خودم دادم. این ها با یک میلیون ششصدهزارتا در حضور وکیل و زنوزی اینها توافق کردند پانصدهزاردلار به آقای کوین کنستانت پرداخت کنند آن هم در 5-6 قسط . خودم به زنوزی گفتم نصیرزاده شاهد است گفتتم این توافق را انجام بده چوان بازیکن در فیفا رای می گیرد و مطمئن هستم رای می گیرد. این رای گرفتن بازیکنان در فیفا هم به خاطر تبحر وکلا نیست به خاطر قوانین حمایتی فیفا برای بازیکنان است. در تمام کیس ها نگاه کنید بالای نود درصد بازیکنان در پرونده برنده و باشگاه ها بازنده هستند. گفتم توافق کن و یکی دو قسط را بده و بقیه رانده و آن خودش یک دعوا و یک پرونده دیگر است و از آن شدت جریمه و محکومیت کاسته می شود. من اگر بخواهم تبانی کنم به شما می گویم برو توافق کن و 50 هزارتا بده و بقیه را هم نده. آقای زنوزی چرا فکر می کنی به راحتی می توانی با هرکسی هرجود دلت می خواهد بدون سند و مدرک اتهام بزنی.

 


شریک جرم
مشکلات فوتبال این آدم  ها هستند که معلوم نیست از کجا به فوتبال آمده اند. یک شبه ثروتمند شده اند و برای شهرت به فوتبال می  آیند و از این کیس در این فوتبال کم نداشته ایم. در این سال ها آدم های زیادی آمدند و همه گرفتار قانون شدند. آقای زنوزی گیر کردی و الان دنبال شریک جرم می گردی. این وضعیت کسانی است حرفه ای نیستند ، اصالت حرفه ای ندارند به بن بست می رسند زیر میز می زنند. اینها عامدانه این کار را می کنند و بحران سازی می کنند. آقای زنوزی اتهام تبانی دقیقا شایسته و بایسته خود شماست.

دیدگاه‌ها