کد خبر : 1680507 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 13:36 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

دادکان: این‌ها آقازاده فوتبالی نیستند و گدازاده هستند!

رییس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه گفتگوهای جنجالی خود اینبار به بحث مدیریت در فوتبال پرداخت و به تصمیمات اتخاذ شده انتقاد کرد.

دادکان: این‌ها آقازاده فوتبالی نیستند و گدازاده هستند!

به گزارش "ورزش سه"، محمد دادکان که همواره با صراحت لهجه‌اش شناخته می‌شود، در گفتگوی تازه خود اینبار به مدیرانی که با تصمیمات خود فوتبال را به سمت ناکامی پیش برده‌اند تاخت و با کلماتی تند به این موضوع انتقاد کرد. دادکان در گفتگو با برنامه آفساید رادیو جوان در مورد جابجایی‌های زیاد در فوتبال و هزینه‌های هنگفتی که از این بابت صورت می‌گیرد اظهار داشت: اینکه می‌گویند در فوتبال خوش استقبال و بد بدرقه هستیم ولی قبل از آن باید در نظر بگیریم که چه کسانی هستند که آدم‌ها را جابجا می‌کنند. درد ورزش ما این است که به افرادی مسئولیت می‌دهیم که ورزش را نمی‌شناسند و به خاطر همین در عرض یک سال 5 مدیرعامل تغییر می‌دهد و امکانات مالی فراهم نمی‌شود و مشکلات زیادی ایجاد می‌شود. صحبت‌های من نتیجه بخش نیست زیرا کسی را که خودش را به خواب زده نمی‌شود بیدار کرد. اصلاً گذشته‌ها را کنار بگذاریم. الان که لیگ تعطیل است و ورزش تعطیل است مسئول ورزش کشور و مسئول کمیته ملی المپیک بهترین زمان را دارند که به بررسی وضعیت مالی فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها برسند. 


وی ادامه داد: وقتی شما فدراسیونی در زیر مجموعه‌ات داری که بیش از 100 میلیارد تومان بدهی دارد و استقلال و پرسپولیس هم نزدیک به این رقم بدهی دارند باید به آن رسیدگی کنی. این رقمی که می‌گویم حداقل بدهی‌ آنهاست و با وجود اینکه از چند جا پول بدست آوردند و بخشی از بدهی‌های فوری را پرداخت کردند هنوز چنین رقمی باقی مانده است. الان زمان خوبی نیست که دنبال مقصر باشیم و باید بررسی‌های مالی را انجام دهیم. مدیری که 5 ماه می‌ماند و 20 میلیاد پول را بدون باقی گذاشتن مدرکی جابجا می‌کند وقتی از او سوال می‌شود می‌گوید دادم به بازیکن و وقتی از بازیکن می‌پرسی می‌گوید پولی به من داده نشده است. دیگر موضوعی شفاف‌تر و مهم‌تر از این وجود دارد که بخواهیم بررسی کنیم؟ ولی خب انجام نمی‌دهند.


دادکان در ادامه انتقاداتش اینبار با کلماتی تند و انتقادآمیز به این موضوع پرداخت و گفت: این مسائل در فوتبال خیلی زیاد است و همیشه هم وجود داشته و اصلاً هم نمی‌گویم در زمان ریاست من بر فدراسیون فوتبال وجود نداشته است. فساد هم در زمان من وجود داشته ولی فساد آن زمان کجا و فساد حال حاضر کجا. ببینید این موضوع تا کجا رسیده است. جامعه ما خسته شده است و دیگر از دنبال کردن اخبار ورزشی زده شده و دنبال نمی‌کند. اینکه چرا ما چنین کاری می‌کنیم دلیلش فراگیر شدن فساد است. خیلی‌ها حرف از آقازاده‌ها می‌زنند و من خودم اولین نفری بودم که اصطلاح آقازاده را به کار بردم ولی الان به این نتیجه رسیدم که آقازاده‌ها محترم هستند و این افراد گدازاده هستند. ما به این افراد میدان می‌دهیم و اتوریته آنها را بالا می‌بریم و به آنها اجازه می‌دهیم هر کاری انجام دهند. انقدر این آب دنبال گودال گشته و انقدر ادم‌های مربوط به خودشان را پیدا کردند که شما هرچه بگردی نمی‌توانی به نقطه مورد نظر برسی و چیزی که می‌خواهی را پیدا کنی و وقتی به جایی هم می‌رسی می‌گویند توقف کن و دیگر جلوتر نیا.


دادکان در ادامه گفت: الان لیگ تعطیل است و مسابقات تعطیل است بروند سراغ فساد مالی در باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها. مجلس و نهادها ورود می‌کنند ولی با کسی برخورد نمی‌شود چون همه گرفتار هستند. در مجلس حال حاضر 96 نفر به خاطر فساد برای دور بعد رد صلاحیت می‌شوند. 40 نفر دیگر به خاطر فساد در دور جدید ثبت‌نام نمی‌کنند چون می‌ترسند آبرویشان برود. چنین افرادی چه چیزی را در ورزش می‌خواهند پیدا کنند و با آن برخورد کنند؟


وی در مورد اینکه فوتبال بیشتر در متن قرارداد یا در حاشیه پاسخ داد: فوتبال ایران بیشتر در حاشیه است و در متن نیست چرا که اگر در متن بود این میزان فساد در آن وجود نداشت. این مدیران را چه کسانی روی کار می‌آورند؟ مدیر می‌آید و می‌رود و بعد می‌گویند برایش حکم جلب گرفتیم. خب چنین شخصی را اصلاً‌ برای چه روی کار آوردی؟ وقتی کار وارونه انجام می‌شود چنین شرایطی را می‌بینیم. در همه دنیا مجمع یک باشگاه هیات مدیره انتخاب می‌کند و هیات مدیره مدیرعامل انتخاب می‌کند کار جلو می‌رود ولی در ایران مدیرعامل انتخاب شده و به مجمع معرفی می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟ این خودش می‌شود عامل فساد. یک موضوع ساده بگویم. فساد در جامعه ما در همه جا وجود دارد و فوتبال هم بخشی از جامعه است.

دیدگاه‌ها