کد خبر : 1680535 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 15:36 | 21.8K بازدید | 0 دیدگاه

دکو:

مورینیو اجازه نداد به بارسلونا بروم

ستاره برزیلی-پرتغالی سابق بارسلونا در مصاحبه جدید خود فاش ساخت که چگونه ژوزه مورینیو مانع انتقالش به جمع آبی اناری ها در تابستان 2003 شد.

مورینیو اجازه نداد به بارسلونا بروم

به گزارش "ورزش سه"، دکو جولای 2004 بود که از پورتو به بارسلونا پیوست ولی یک سال زودتر مورد توجه این باشگاه قرار داشت. انتقالی که با تاخیر صورت گرفت و دکو 4 سال بسیار خوب را هم در بارسلونا پشت سر گذاشت.

 

 

1160431

 

 

ستاره سابق تیم ملی پرتغال در مصاحبه با ریکاردو روشا و در مورد چگونگی انتقالش به بارسا گفت:« سال 2003 با پورتو و تحت هدایت ژوزه مورینیو فاتح جام یوفا شدیم. سپس پیشنهاد بارسا را دریافت کردم. آن را با مورینیو در میان گذاشتم و او به من گفت که با پینتو داکاستا(رئیس پورتو) صحبت کنم. رئیس در پاسخ گفت که در این مورد باید مورینیو نظر نهایی را بدهد و او به من گفته است که این فصل برای قهرمانی چمپیونزلیگ تلاش خواهیم کرد و به تمام ستاره های تیم نیاز دارد. یک سال بمان و سال بعد هر جا بخواهی بروی، موافقت می کنم.

من خندیدم و گفتم که جام یوفا قابل قیاس با لیگ قهرمانان نیست اما در نهایت با مخالفت مورینیو ماندنی شدم. یک ماه و نیم بد را داشتم ولی به تدریج توانستم به فرم خوبم برگردم و در پایان فصل، توانستیم قهرمان اروپا شویم.»

 

 

1453093

 

 

دکو ادامه داد:« تابستان 2004 بارسا بار دیگر پیشنهاد داد ولی من از چلسی پیشنهاد بهتری داشتم. چلسی 30 تا 35 میلیون یورو پرداخت می کرد ولی پیشنهاد بارسا 21 میلیون یورو بود. به "ژرژ مندس"، ایجنتم گفتم که باشگاه من را به چلسی می فروشد. از رئیس پرسیدم که تکلیف من چه خواهد شد و او گفت که سال پیش به تو قول دادم هر جا بخواهی، خواهی رفت و الان به قولم عمل می کنم. داکاستا نشان داد که چه انسان بزرگی است و هرگز آن حرکتش را فراموش نکردم.»

 

دکو پس از بارسا راهی چلسی شد و در سال 2013 با پیراهن فلومیننزه، از فوتبال خداحافظی کرد.

 

دیدگاه‌ها