کد خبر : 1680625 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 20:51 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

وکیل سوئیسی دوست و دشمن فوتبال ایران

لودوویچ دلشات؛ فرشته یا شیطان؟

در حالی تراکتور به خاطر پرونده کوین کنستانت و لی اروین قصد دارد از وکیل سرشناس سوئیسی شکایت کند که او وکیل پرونده فورچونه دیگر بازیکن خارجی تراکتور هم هست.

لودوویچ دلشات؛ فرشته یا شیطان؟

به گزارش" ورزش سه" اینروزها نام لودوویچ دلشات وکیل سرشناس عالم فوتبال در فوتبال ایران به کرات شنیده می شود؛ بعد از اینکه زنوزی مالک باشگاه تراکتور این وکیل را به مسایلی چون تبانی متهم کرد امروز باشگاه تراکتور نیز اعلام کرده بزودی از این داور به دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.


اما لودوویچ دلشات کیست که اینقدر اینروزها نامش را می شنویم. در عالم وکیل های ورزشی و حوزه فوتبال او بی شک یکی از سرشناس ترین وکیل ها دعاوی است. کسی که ده سال مسئول حقوقی و همچنین رئیس شورای حل اختلاف فیفا بوده است. او امروز اما در هیبت دوگانه فرشته و شیطان مقابل فوتبال ایران ظاهر شده است؛ در حالی که از یک طرف وکیل بازیکنان خارجی است و علیه باشگاه های ایرانی طرح دعوا می کند از سوی دیگر به فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس کمک می کند.


در مورد لودوویچ این وکیل پایه یک سوئیسی گفته می شود یکی از خبره ترین وکلای دعاوی در عالم فوتبال است، او همانطور که گفته شد ده سال رئیس DRC (اتاق حل اختلاف فیفا) بوده و یکی از مورد وثوق ترین افراد فدراسیون جهانی فوتبال به حساب می آید.  او وکیلی نسبتا جوان و کم حرف است که با دو دستیار کره ای اش کارها را انجام می دهد.

 

1493046


در مورد دلشات در ایران اما امروز یک گروه مخالف جدی و یک گروه موافق قرار دارد و مشخص نیست آیا او برای فوتبال ما یک فرشته است یا شیطان؟ شاید هر دو. او اکنون پرونده کوین فورچونه را برای پیروزی علیه تراکتور در ایران به دست گرفته است اما درباره پرونده استوکس و کنستانت نیز نظر مخالف مالک باشگاه تراکتور می گوید که دلشات توانسته تخفیف خوبی بگیرد. او مبلغ درخواستی  1 میلیون و ششصد هزاریورویی استوکس را به 500 هزاریورو و پرونده 1میلیون و پانصدهزار دلاری کنستانت را به رقمی در حدود 400 هزاریورو می رساند. در واقع موضوع مورد اختلافی که امروز وجود دارد این است که برخی معتقدند لودوویچ دلشات در پرونده های کنستانت و استوکس نباخته است و بلکه توانسته تخفیف خیلی خوبی هم برای تراکتور بگیرد.


استدلال این گروه این است که اصولا به چند دلیل فیفا در این پرونده ها رای را به نفع بازیکنان شاکی اعلام می کرد؛ اول اینکه فیفا معمولا در پرونده بازیکن و باشگاه طرف باشگاه را می گیرد و موضوع مهمتر اینکه قانونی وجود دارد که اگر باشگاهی تا دو نتواند مطالبات بازیکنش را بدهد آن بازیکن می تواند فسخ و حق و حقوقش را از راه قانونی بگیرد. باشگاه های ایرانی معمولا به این موضوع زمان فرصت دوماهه توجهی نمی کنند. این قانون فیفا توجهی به مفاد قرارداد ندارد و در صورتی که باشگاه به تعهدش عمل نکند طبق قانون حق را به بازیکن خواهد داد.  


حالا این وکیل سرشناس سوئیسی  که قبل از این برای پرونده استراماچونی نیز به کمک تیم مذاکره کننده استقلالی ها آمده بود باید تیمی حقوقی فدراسیون فوتبال ایران را در پرونده مارک ویلموتس کمک کند تا شاید این بار ایران بتواند در یک پرونده حقوقی مهم فوتبالی به پیروزی برسد. اتفاقی که می تواند در زمره حماسه های فوتبالی  در تاریخ ثبت شود.

دیدگاه‌ها