کد خبر : 1680643 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 21:59 | 21.5K بازدید | 0 دیدگاه

سالروز نبرد تاریخی استقلال و دالیان 

تعویض طلایی حجازی در مسابقه‌ای که دیده نشد!

استقلال با پیروزی رویائی برابر دالیان چین در نیمه نهائی جام باشگاه های آسیا به چهارمین فینال تاریخ خود در این رقابت ها رسید.

تعویض طلایی حجازی در مسابقه‌ای که دیده نشد!

به گزارش "ورزش سه " استقلال تهران به نمایندگی از ایران به مرحله نیمه نهائی رقابت های جام باشگاه آسیا رسیده بود . پیروزی آن ها برابر نیروهوائی عراق در مجموع دو دیدار با نتیجه سه بریک که با تساوی یک بر یک در عراق و پیروزی 2گله در ورزشگاه آزادی بود تیم ناصرخان حجازی را به مرحله گروهی منطقه غرب آسیا با العین امارات ،الهلال عربستان و کوپه داغ ترکمنستان رساند .آنها العین با تک گل علیرضا اکبرپور شکست دادند، الهلال عربستان شکست دو بریک را در روز گلزنی فرهاد مجیدی و سیروس دین محمدی برابر غول آسیا استقلال تجربه کردو در روز آخر بایک گل مغلوب کوپه داغ ترکمستان شدند تا به مرحله نیمه نهائی جام باشگاه های آسیا به همراه العین صعود کنند.


از شرق آسیا دو تیم جوبیلو ایوآتا و دالیان چین خود را به این مرحله رسانده بودند. کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از مدتها انتظار ایران میزبان مرحله نیمه نهائی اعلام کرد و مقرر شد مرحله نیمه نهائی 8اردیبهشت 1378که فردای عاشورای حسینی بود برگزار و فینال در روز جمعه 10اردیبهشت برگزار شود.

 

1493068


در روزی که تلویزیون ایران به دلایلی بازی بزرگ نیمه نهائی استقلال به صورت زنده به تصویر نکشید و آن را با 24ساعت تاخیر پخش کرد در ورزشگاه آزادی 75هزار نفر با برگزاری حسینه ای پرشکوه خود را آماده یکی از جذاب ترین دیدارهای تاریخ باشگاه های آسیا کردند.در بازی اول جوبیلو ایوآتا در ضربات پنالتی و بعد از 120دقیقه بازی برابر العین که 2بر 2شده بود حریف خود را با نتیجه 4بر دو شکست دادو به فینال آسیا رسید.


 دالیان در ترکیب خود رضا شاهرودی بازیکن قدیمی پرسپولیس داشت و همین موضوع حساسیت این بازی را دو چندان کرده بود .بازی دو تیم با حملات استقلال شروع شد ولی تا اواخرنیمه اول گلی به ثمر نرسید،تلاشهای استقلال که با حمایت هواداران همراه بود بالاخره نتیجه داد تا در نهایت شوت زمینی پشت هجده قدم محمود فکری استقلال را یک بر صفر از حریف خود جلو بندازد ودر نهایت  دوتیم با همین نتیجه به رختکن رفتند. 

 

1493067


در آغاز نیمه دوم ضربه سر موسوی که به حالت شیرجه ای زده شد نماینده ایران با دو گل از حریف خود پیش انداخت تا خیال هواداران استقلال برای رسیدن به فینال و کسب سومین ستاره آسیائی بیشتر شود،هر چند داستان این بازی کمی فرق داشت .هنوز 30دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود و قرار بود تماشاگران حاضر در ورزشگاه تا مرز سکته پیش بروند ،باور کردنی نبود دالیان به بازی برگشت با سه گل در 17دقیقه !عقربه های ساعت ورزشگاه آزادی دقیقه 77را نشان می دادند ودر تابلو ورزشگاه نتیجه 3بر 2به نفع دالیان ثبت شده بود .کام بک چینی ها در راه بود و حالا آنها داشتند از تاریخ انتقام می گرفتند تا شکست تلخ تیم ملی کشورشان را در شهریور 76با نتیجه 4بر دو که در شهر دالیان و با همین شرایط بود را جبران کنند.


 دالیان با رضا شاهرودی 3بر دو پیش بود؛13دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود و زمان به سرعت برای هواداران استقلال سپری می شد .بازی گره خورده بود و برخلاف نیمه اول موقعیت گلی برای استقلال به وجود نمی آمد .چینی ها خوب دفاع می کردند تا به فینال برسند .ولی نه داستان این بازی فرق داشت، کام بک اصلی بازی در راه بود . حجازی دستورامضا مهمترین برگه تعویض زندگیش داد، علیرضا اکبرپور به بازی آمد تا دقیقه 87بازی ورزشگاه آزادی غرق در خوشحالی شود .فرار در عمق اکبرپور با ضربه فنی او به گوشه سمت چپ دروازه نتیجه را سه بر سه کرده بود و بازی باید در وقت های اضافه که در آن زمان با قانون گل طلائی همراه بود ادامه پیدا می کرد . 


بازی به وقت های اضافه رفت، در نیمه اول وقت های اضافه تلاش های هر دو تیم نتیجه ای نداشت ،وقت اضافه دوم فرارسید . در دقیقه 108بازی حضور ذهن عالی علی موسوی با چرخشی زیبا در دروازه جنوبی ورزشگاه همراه شد تا استقلال با گل طلائی  و دبل موسوی برنده شود  و به چهارمین فینال آسیائی خود برسد.رکوردی که یکی از افتخارات باشگاه استقلال و هواداران این تیم است.


محمدرضا تقی خانی

 

1493069

دیدگاه‌ها