کد خبر : 1680984 | 09 اردیبهشت 1399 ساعت 17:02 | 49.3K بازدید | 0 دیدگاه

رینگ را خالی کنید ، مایک آهنین برمی‌گردد

داستان سرگرم کننده بدترین مرد روی زمین!

برای مایک تایسون هیچ غیرممکنی وجود ندارد، مهمترین مشتزن جهان با آغاز تمرینات خود اعلام کرد قصد دارد به رینگ بازگردد.

داستان سرگرم کننده بدترین مرد روی زمین!

به گزارش "ورزش سه"، مردی که از شکستگی سنگین برخواسته حالا ممکن است دوباره به صحنه رینگ بازگردد. مایک تایسون، بوکسور مشهور آمریکایی، مهم ترین مشتزن جهان بعد از افول محمدعلی، ستاره بزرگ این رشته محسوب می شود. بوکسور جذاب و حاشیه سازی که امروز مارپیچی از مواد مخدر، ازدواج های متوالی و بدهکاری سنگین و ورشکستگی را دور زده و حالا می خواهد برای انجام نمایش های خیریه به رینگ برگردد. 

 

روزنامه ها درباره تایسون نوشته اند تایسون تصمیم گرفته چند دهه پس از انواع و اقسام خلاف کاری ها روی رینگ دوباره وارد بوکس شود و به نسل جدید نشان دهد که چرا لقب بدترین مرد کره زمین را برای او انتخاب کرده بودند. او اخیرا در گفتگو با روزنامه سان فاش کرده که در حال تمرین برای حضور در یک سری از رقابت های نمایشی و خیریه است. 

 

تایسون 53 ساله بعد از سال 2005 و زمانی که در مبارزه با کوین مک برایت از او شکست خورد از مشتزنی خداحافظی کرد اما حالا و پس از سر و سامان دادن به زندگی شخصی، او احساس می کند باید به صحنه برگردد. خبری که به سرعت در تمام دنیا چرخیده و در روزهای تعطیلی ورزش، خونی در رگ های بوکس حرفه ای پمپاژ کرده است اگرچه تایسون دیگر یک بوکسور حرفه ای نیست. 

 

 

1493429

 

 

او در این باره می گوید هفته گذشته دوباره شروع به تمرین کردم و چند ضربه به کیسه بوکس زدم. خیلی سخت بود و فکر می کنم بعد از این همه سال کتک خوردن روی رینگ، بدنم از ضربه خوردن رنج می برد. 

 

مایک آهنین از سال 1985 تا 2005 در صحنه بوکس با رقبای مختلفی به رقابت پرداخت و 50 پیروزی، 6 باخت و 2 تساوی داشت و جالب اینکه او 44 پیروزی را با ناک اوت به دست آورد. تایسون به پنجه پولادین، حرکات سریع و مشت های همچون صاعقه مشهور بود و لقبب بچه دینامیت را خیلی سریع از آن خود کرد. 

 

او با شلوارک ورزشی سیاه و چهره ای مصمم همواره ترسناک ترین صحنه ها را برای رقبای خود ایجاد می کرد. با این حال تایسون در دهه نود و در اوج کار خود، شکستی غیرمنتظره در مقابل جیمز باستر داگلاس داشت و عنوان قهرمانی را به او واگذار کرد. بعد از آن و پس از پیروزی هالی‌فیلد مقابل جیمز باستر نوبت به نبرد بزرگ هالی‌فیلد و تایسون رسید که مایک با گاز گرفتن گوش هالی‌فیلد یکی از عجیب ترین صحنه های تاریخ ورزش را رقم زد. با وجود این جرم مشهود، تایسون همچنان در قلب هواداران بوکس جای خود را دارد. او جوان ترین قهرمان سنگین وزن تاریخ این رشته و تنها بوکسوری است که تمامی عناوین مهم این رشته را از جمله قهرمانی المپیک به دست آورده است. 

 

تایسون در این سال ها به جرم تجاوز، شش سال به زمان محکوم شده و نامش در پرونده های قضایی مختلفی به میان آمد است. آخرین اظهانظر عجب و غریب او نیز به علاقه به مبارزه با یک گوریل در باغ وحش بر می گردد. جایی که او از یکی از مسئولان باغ وحش تقاضا کرده با پرداخت 10 هزار دلار او را با یک گوریل در قفس تنها بگذارند که این مسئله با مخالفت مسئولان آن باغ وحش روبرو شده است. 

 

 

1493430

 

 

تایسون در سال 2005 اعلام ورزشکستگی کرد اما روحیه مبارزه جویی وی را به زندگی نرمال بازگرداند و حالا او با یک شریک مشهور در آمریکا شرایط مالی فوق العاده ای برای خود دست و پا کرده است. اگرچه فعالیت هایش هنوز به صورت کامل در آمریکا مورد پذیرش قرار نگرفت. 

 

تایسون با تتوی عجیب و غریبی که روی سرش دارد همچنان برای بینندگان و ایستگاه های تلویزیونی چهره جذابی است. روزنامه سان امروز در گزارشی اعلام کرده است که حریفان او در بازی های نمایشی اولیور مک‌کال، دیوید های، ولادیمیر کلیچکو، دنی ویلیامز، روی جونز و شاید تایسون فیوری، قهرمان سنگین وزن فعلی بوکس جهان خواهند بود. البته همان طور که گفته شد مبازات تایسون نمایشی و با هدف خیریه هستند و او دیگر حوصله مشت خوردن از رقبای سرسخت دوره جوانی اش  را ندارد. 

 

در این بین یک نقل قول جالب هم به لنوکس لوییس، رقیب سابق تایسون بر می گردد که او در گفتگویی اعلام کرده است اگر یک بار دیگر با تایسون روبرو شود سعی می کند او را به شدت کتک بزند و ناک اوتش کند، بنابراین او در مسابقه خیریه این بوکسور آمریکایی شرکت نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها