کد خبر : 1681037 | 09 اردیبهشت 1399 ساعت 20:59 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

روسای چند فدراسیون رفتنی شدند؟

قسمت جدید سریال برکناری مدیران بازنشسته

به نظر می رسد تا پایان اردیبهشت چند تن از روسای فدراسیون ها به خاطر بازنشستگی باید پست خود را ترک کنند.

قسمت جدید سریال برکناری مدیران بازنشسته

به گزارش "ورزش سه"، در سال 97 بود که ابلاغ یک قانون جدید به وزارت ورزش باعث شد تغییرات زیادی در راس خیلی از فدراسیون ها ایجاد شود. مدیران بازنشسته دیر و زود رفتنی شدند و سال 98 هم انتخابات همه آن 10 فدراسیونی که روسای خود را به خاطر بازنشستگی از دست دادند، برگزار شد. 


شاید مطرح ترین فدراسیون هایی که به خاطر اجرای این قانون روسای آن ها رفتنی شدند، هندبال، والیبال و کاراته بود.


با اینکه به نظر می رسید وزارت ورزش از آن مقطع به بعد برای جلوگیری حضور مدیران بازنشسته در انتخابات فدراسیون ها برنامه داشته باشد و حتی این موضوع را بررسی کند که هر مدیری در میانه دوره 4 ساله خود دوره بازنشستگی اش فرا می رسد، اجازه حضور به آن ندهد؛ اما گویا این اتفاق رخ نداده و حالا به دردسری برای وزارتخانه تبدیل شده است.


البته ابلاغ یک قانون جدید از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره بازنشسته ها هم مزید بر علت شد تا حالا شاهد بازنشستگی برخی از روسای فدراسیون ها باشیم.


آنطور که در برخی رسانه ها مطرح شده، در نامه چند ماه قبل سازمان بازنشستگی کشوری که به دست وزیر ورزش رسیده نام روسای 4 فدراسیون یعنی ناصر پورعلیفرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال وجود داشته.


صیدانلو که دوره ریاستش پیش از شروع سال 99 به پایان رسید و هم اکنون مازیار ناظمی به عنوان سرپرست در فدراسیون اتومبیلرانی فعالیت می کند. 


ناصر پورعلی فرد هم چند روز قبل نامه بازنشستگی اش در پایان اردیبهشت 99 منتشر شد و به نظر می رسد جدایی اش از فدراسیون بدنسازی قطعی است. 


مسعود سلیمانی هم که در سال 97 یک بار دیگر ریاست خود در فدراسیون اسکواش را تمدید کرده بود، حالا باید پست خود را ترک کند.


واما محمدرضا داورزنی که تا چند ماه قبل خودش به عنوان معاون وزیر ورزش فعالیت می کرد و بعد از انتخابش به عنوان رییس فدراسیون والیبال استعفا کرد، حالا اصلی ترین سوژه مدیران بازنشسته در ورزش به حساب می آید. با اینکه داورزنی اخیرا بازنشستگی خود را تکذیب کرده، اما به نظر می رسد طبق قانون باید سمت خود را ترک کند؛ اتفاقی که بیش از یک سال قبل برای احمد ضیایی رخ داد و بعد از آن هم شاهد دوره سرپرستی در والیبال بودیم. باید دید شرایط حساس والیبال و المپیکی بودن این رشته باعث می شود تا داورزنی با همکاری وزیر ورزش بتواند مجوز حضورش تا پایان دوره 4 ساله ریاستش را بگیرد یا بازهم والیبال وارد دوره سرپرستی خواهد شد.

دیدگاه‌ها