کد خبر : 1681123 | 10 اردیبهشت 1399 ساعت 12:40 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

قراردادم 2 ساله است

کریمی: نکات زیادی از معروف یاد گرفتم

پاسور تیم ملی والیبال ایران گفت: پیشنهادات زیادی برای همکاری با تیم‌های مطرح اروپا داشتم، اما قراردادی 2 ساله با گرین‌یارد امضا کردم.

کریمی: نکات زیادی از معروف یاد گرفتم

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، جواد کریمی که سال گذشته با تیم پیکان در لیگ برتر والیبال ایران حضور داشت و به تازگی به تیم گرین‌یارد ماسیک، قهرمان لیگ بلژیک پیوسته است، درباره لژیونر شدنش، اظهار داشت: من پیشنهادهایی از کشورهای فرانسه و لهستان هم داشتم ولی چون اولویت نخستم حضور در ترکیب اصلی تیم بود، باشگاه بلژیکی را انتخاب کردم.

 

وی با بیان این که تیم گرین‌یارد ماسیک، هواداران زیادی در کشور بلژیک دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل انتخاب این تیم، حضورش در لیگ قهرمانان اروپا است و فرصت مناسبی برای کسب تجربه و مسابقه با تیم‌های بزرگ و مطرح قاره سبز است. این تیم از کادر فنی بسیار خوبی نیز بهره می‌برد و همکاری با آن‌ها حتما در کسب تجارب جدید برای من مفید خواهد بود.

 

کریمی درباره نحوه برقراری ارتباط و جذب در این باشگاه بلژیکی گفت: در مسابقات جام جهانی والیبال سال ۲۰۱۹ که در کشور ژاپن برگزار شد، جول بنکس سرمربی تیم والیبال گرین‌یارد ماسیک و تیم ملی فنلاند، بازی‌های من را دیده بود و درخواست ابتدایی همکاری، از سوی این مربی مطرح شد. در ادامه این روند، در تعامل با ایجنت باشگاه به توافق رسیدیم.

 

با دیگر لژیونرها مشورت کردم

 

بازیکن تیم گرین‌یارد ماسیک بلژیک به مشورت با دیگر لژیونرهای ملی‌پوش ایران برای انتخاب باشگاه اروپایی‌اش اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، برای بررسی پیشنهاد باشگاه‌های لهستان، با میلاد عبادی‌پور مشورت کردم و در این مسیر از اطلاعات دیگر لژیونرهای سابق والیبال ایران همچون محمدجواد معنوی‌نژاد و پوریا فیاضی نیز استفاده کردم.

 

وی درباره مدت قراردادش با باشگاه بلژیکی، گفت: قراردادم 2 ساله است و شرایط تمدید آن، پس ارزیابی عملکرد سال نخستم در این تیم مشخص می‌شود.

 

ارتباط خوبی با سعید معروف دارم

 

پاسور تیم ملی والیبال در ادامه به ارتباط خوبش با سعید معروف کاپیتان تیم ملی به عنوان یک الگو اشاره کرد و گفت: خدا را شکر، سال ۹۸ سال بسیار خوبی برای من در تیم ملی والیبال بود. خوشبختانه زمانی به تیم ملی دعوت شدم که سعید معروف حضور داشت و موارد بسیار زیادی از او یاد گرفتم.

 

وی تصریح کرد: سعید معروف هم ارتباط خیلی خوبی با من دارد و در جام جهانی که فرصت زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی داشتم، از راهنمایی‌هایش به خوبی استفاده کردم.

 

این بازیکن ۲۲ ساله والیبال درباره بحران کرونا و نحوه تمریناتش با توجه به تعطیلی لیگ و باشگاه‌ها، گفت: این بحران، تنها برای ایران نبود و تاثیرات زیادی در زندگی اجتماعی از جمله اقتصاد و ورزش جهان گذاشت. من بعد از تعطیلی لیگ، استراحت کوتاهی کردم و سپس تمرینات خودم را در خانه شروع کردم. البته تمرینات در خانه نمی‌تواند همانند باشگاه شود ولی تلاش کردم که با تمرینات وزنه، تردمیل و هوازی، شرایط جسمانی خود را حفظ کنم.

 

دیدگاهای متفاوتی درباره تعویق المپیک وجود دارد

 

کریمی در پاسخ به این پرسش که المپیک می‌تواند نقطه عطفی برای بازیکنان جوانی مانند شما باشد و ارزیابی شما از تعویق یک ساله این بازی‌ها چیست؟ گفت: دیدگاه‌های متفاوتی درباره تعویق المپیک وجود دارد که هم می‌توان آن را بد دانست و هم از آن به عنوان فرصتی برای حضور شایسته‌تر تلقی کرد.

 

وی ادامه داد: خب به دلیل بحران کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها و فضاهای ورزشی، اردوهای تیم ملی هنوز شروع نشده و زمان شروع آن نیز مشخص نیست؛ از سوی دیگر بازیکنان به دلیل نبود امکانات تمرینی لازم در خانه، از وضعیت ایده‌آل دور ‌شدند که این موارد می‌تواند به عنوان تهدیدی برای ورزشکاران در بازی‌های المپیک محسوب شود.

 

پاسور تیم ملی والیبال تصریح کرد: نکته مثبت تعویق یک‌ساله المپیک، فرصت مناسب برای آماده‌سازی تیم ملی والیبال ایران است؛ به شرطی که بعد از انتخاب سرمربی جدید، تمرینات به صورت فشرده آغاز شود.

 

کریمی درباره کولاکوویچ نیز گفت: مربی بسیار با شخصیت و با درک بالایی بود. خوشحالم که در این مدت با او همکاری کردم، چون پست تخصصی‌ خودش هم پاسور بود، نکات مهمی را به من یاد داد.

 

پاسور تیم ملی والیبال درباره شرایط سرمربی جدید تیم ملی نیز تاکید کرد: فدراسیون والیبال درباره انتخاب سرمربی تصمیم می‌گیرد. امیدوارم فردی انتخاب شود که سابقه خوبی در این رشته ورزشی داشته باشد و با علم روانشناسی در ورزش نیز به خوبی آشنا باشد. به نظر من داشتن دانش فنی بالا نیز یکی از نکات مهم برای انتخاب سرمربی است.

 

مربیان زیادی برایم زحمت کشیدند

 

کاپیتان تیم والیبال پیکان تهران درباره جدایی از این تیم، گفت: دو سال همکاری با پیکان، برایم افتخاری است، چون تیم والیبال پیکان و مجموعه این باشگاه، سطح و استاندارد بالایی داشت. از کادر فنی تیم و مسئولان این باشگاه تشکر می‌کنم که همکاری بسیار خوبی برای لژیونر شدنم داشتند. قطعا انتقال از این باشگاه که در آسیا و جهان نامدار است، رزومه خوبی برایم محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به این که مربیانی زیادی در مدت ورزش حرفه‌ای من برایم زحمت کشیدند، گفت: جا دارد اینجا به صورت ویژه از همه آنان تشکر کنم. همچنین از خانواده‌ام که همیشه من را همراهی کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم با تلاش و پیشرفت در والیبال، پاسخ مناسبی به اعتماد و همراهی آن‌ها بدهم.

 

کریمی که به تازگی ازدواج کرده است، در پایان تاکید کرد: به همراه همسرم به بلژیک می‌روم و حتما تحصیلات خودم را نیز در آن کشور ادامه خواهم داد.

 

تیم والیبال گرین‌یارد ماسِیک یکی از باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین تیم‌های اروپایی است که ۱۶ عنوان قهرمانی در لیگ بلژیک را در کارنامه خود دارد و سال گذشته نیز قهرمان این لیگ شد. کریمی که امسال با گرین‌یارد ماسِیک بلژیک در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهد داشت، از معدود بازیکنانی است که پس از سعید معروف، امیر غفور و میلاد عبادی‌پور در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها