کد خبر : 1681144 | 10 اردیبهشت 1399 ساعت 14:41 | 20.5K بازدید | 1 دیدگاه

سهراب: جدا از اختلاف با ناصرخان، روحیه برومند خوب نبود

چرا حجازی در فینال آسیا به یحیوی بازی داد؟

سهراب بختیاری زاده به بیان برخی دلایلی که باعث شد استقلال نتواند با هدایت ناصر حجازی به سومین قهرمانی آسیا برسد، پرداخت.

چرا حجازی در فینال آسیا به یحیوی بازی داد؟

به گزارش "ورزش سه"، استقلال که با دو قهرمانی ، دو نایب قهرمانی و دو مقام سومی پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا محسوب می شود، در سال 1377 این شانس را داشت که سومین عنوان قهرمانی را به دست آورد. آبی ها با هدایت مرحوم ناصر حجازی در فینال باشگاه های آسیا مقابل جوبیلو ایواتای ژاپن قرار گرفتند و بازنده شدند تا رویای هت تریک در قهرمانی آسیا از دست شان برود.


مساله مهم در این مسابقه که 22 سال پیش برگزار شد، یک تغییر در خط دروازه بود؛ جایی که برخلاف انتظارات ناصر حجازی پرویز برومند را از ترکیب بیرون گذاشت و محمدجواد یحیوی کوتاه قامت در ترکیب اصلی بازی فینال قرار گرفت. از قضا یحیوی اشتباهات مرگباری هم در آن مسابقه داشت و استقلال با شکست از کسب عنوان قهرمانی بازماند.


سهراب بختیاری زاده مدافع آن روزهای استقلال در توضیح این تصمیم ناصر حجازی برای تغییر دروازه بان تیمش در فینال به خبرنگار "ورزش سه" گفت: مساله مهم فارغ از اختلاف هایی که بین ناصرخان و پرویز بود، مشکلات دیگری هم وجود داشت. من هم اتاق پرویز بودم و در همان تورنمنت او یکی از دوستان صمیمی اش را از دست داد. از لحاظ روحی واقعا بهم ریخته بود و مصدومیت کوچکی نیز داشت. از طرفی او در بازی قبل مقابل دالیان خیلی بد کار کرد. یادم هست یک گل از روی نقطه کرنر خورد و مشخص بود که شرایط خوبی ندارد. این شرایط بود که ناصر خان را مجاب کرد تا پرویز را در فینال بیرون بگذارد.


وی ادامه داد: ناصرخان روی گل های خورده بازی با دالیان پرویز را مقصر می دانست و حق هم داشت. البته تیم جوبیلو ایواتا نیز که در فینال به آن باخت بسیار حرفه ای بود. ما موقعیت های زیادی داشتیم که از دست دادیم و از آن طرف دو ایستگاهی زدند و وارد دروازه شد تا قهرمانی از دست بدهیم. 


مدافع سابق استقلال همچنین گفت: البته پستی مثل دروازه بانی تخصصی است و شما اگر بخواهید برای فینال یک تورنمنت مهم گلر را عوض کنید، یک ریسک بزرگ کرده اید. ناصرخان خدابیامرز برای این ریسک توجیه هایی داشت که تا اندازه ای هم منطقی بود.پرویز واقعا آن روزها بهم ریخته نشان می داد و ریسک او البته جواب نداد. 


بختیاری زاده درباره اینکه استقلال شانس سومین قهرمانی را از دست داده و البته شاید آن زمان کسی اهمیت این جام را درک نمی کرد، خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم کتمان کنیم که شرایط فوتبال ما با شرق آسیایی ها همیشه تفاوت داشته است. شاید آن زمان کسی به این توجه نمی کرد که قهرمانی استقلال در آسیا چقدر می تواند برای فوتبال ایران خوب شود و اتفاقات بعدی را به ارمغان بیاورد.


وی افزود: من نمی خواهم پرسپولیس را تخریب کنم اما اگر می بینید الان نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا اینقدر مهم شده به این دلیل است که استقلال پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا است و ناخودآگاه پرسپولیسی ها در ذهن شان مانده که قبلا در آسیا مقابل محمدان بنگلادش باختند و حذف شدند. من فکر می کنم هرچه از قهرمانی پاس تهران در آسیا می گذرد، بیشتر به حساسیت ها و اهمیت قهرمانی در آسیا پی می بریم.


بختیاری زاده در پایان افزود: ما نمی توانیم فوتبال را از سیستم یک کشور جدا کنیم. سیستم اقتصادی کشور ما جالب نیست و وقتی این سیستم به فوتبال هم می رسد شما نمی توانید انتظار داشته باشید تیم های ایرانی در آسیا آبرومندانه کارشان را به پایان ببرند.

دیدگاه‌ها