کد خبر : 1681149 | 10 اردیبهشت 1399 ساعت 15:05 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

هر بار تکرار بازی را می بینم، فکر می کنم برنده می شویم؛ 

نوازی: آن بازی در تاریخ بدشانسی‌های استقلال ثبت شد

محمد نوازی هافبک محبوب استقلالی ها که تبحر خاصی در ارسال ضربات با پای راست داشت، پس از سپری شدن دو دهه از حال و هوای آخرین حضور آبی های پایتخت در فینال آسیا، حرف زده است.

نوازی: آن بازی در تاریخ بدشانسی‌های استقلال ثبت شد 

به گزارش "ورزش سه"، 21 سال پیش در چنین روزی شاگردان ناصر حجازی با کسب یک پیروزی خیره کننده در نیمه نهایی رقابت های جام باشگاه های آسیا، مقابل دالیان چین که رضا شاهروی ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی را در ترکیب خود می دید و بر حساسیت های این بازی افزوده بود، دیدار فینال را برابر جوبیلو ایباتای ژاپن برگزار کرد و با نمایش هایی که تیم ارائه داده بود، خیلی ها منتظر  سومین تاج گذاری استقلال در آسیا بودند؛ ولی بارش شدید باران در ورزشگاه آزادی که یکی از ویژه ترین روزهای خود را با حضور حداکثری هواداران تجربه می کرد و فرصت سوزی های پرشمار از سوی مهاجمان استقلال سبب شد تا در پایان این مسابقه یک شکست تلخ برای حجازی و شاگردانش رقم بخورد و آنها مسابقه ای را به حریف ژاپنی واگذار کردند که با اندکی شانس می توانستند برنده آن باشند.


محمد نوازی که یکی از بازیکنان مهم آن تیم بود، در رابطه با آن مسابقه و اینکه چه چیزی از آن دیدار در ذهنش باقی مانده است، اینطور حرف هایش را در گفتگو با "ورزش سه" آغاز کرد:« فکر می کنم تنها چیزی که در آن بازی می تواند خیلی موثر باشد و همه حسرتش را می خورند، بدشانسی بود و موقعیت هایی که بیخود و بی جهت از دست دادیم. نمی دانم حالا شاید هم خواست خدا بوده که موقعیت های زیادی را از دست دادیم. من خودم دو تا موقعیت خراب کردم؛ سیروس نزد؛ فکری نزند؛ موسوی نزد. همه چی دست به دست هم داد و علیرغم اینکه بعد از مدت ها می توانست اتفاقی تاریخی بیفتد ولی هر چه زدیم به در بسته خورد.»


وینگر راست سابق استقلال ادامه داد: « به نظرم در آن بازی تاکتیک دیگر کنار رفته بود و فقط بدشانسی آوردیم. حتی علی موسوی دروازه خالی را به بیرون زد. دروازه بان نبود و توپ علی از کنار دروازه آرام آرام به اوت رفت. من فکر می کنم از آن بازی های تاریخی بدشانسی بود که برای استقلال رقم خورد.» 

 

نوازی در پاسخ به این سوال که در آن زمان باخت استقلال در فینال به نوعی شکست تلقی شده بود ولی حالا و در این سال ها اگر تیمی از ایران تنها به مرحله فینال راه پیدا کند، دستاورد بسیار مهمی به شمار می رود، اینطور پاسخ داد:« بالاخره آن شرایطی که برای استقلال در ایران حاکم است، تمام بازی هایش خاطره ساز می شوند؛ دیگر این بازی که جای خاص خودش را دارد. 120 هزار تماشاچی و یک بازی خوب. ما بازی خوبی انجام دادیم و کسی کم کاری نکرد. تیم حریف هم روی یک اتفاق به ما گل زد و حساسیت بازی بچه های ما با توجه به هجمه را گیج کرده بود ولی ما بازی خوبی انجام دادیم و همه هم می گویند. با توجه به شرایطی که وجود داشت، بازی خوبی انجام دادیم.»

 

 

945663

 


شماره 7 سابقه استقلال بیان کرد:« ما می توانستیم در آن بازی 5 گل به تیم ژاپن بزنیم. علی موسوی هنوز هم توپ هایی که در آن بازی خراب کرده را می بیند، حالش بد می شود. البته نه علی که همه ما توپ های خوبی خراب کردیم.» 

 

او در پاسخ به این سوال که آیا علی موسوی توسط بازیکنان پس  از پایان بازی شماتت شده یا خیر، عنوان کرد: نه به هر حال برد برای همه است و باخت هم برای همه است. فرد در این قضیه نبود. بعد از آن بازی همه ناراحت بودیم و خیلی هم گریه کردیم. گریه کردیم برای زحمت هایی که کشیده بودیم. آن اتفاق برایمان نیفتاد. شاید می بردیم هم گریه خوشحالی می کردیم ولی به هر حال بعد از این بازی تمام بچه ها و حتی مربی از صمیم قلب ناراحت شدند ولی خب من فکر می کنم بعد از این همه سال خیلی ها دوست دارند به این مرحله برسند و همه هم از بازی ما تمجید می کنند.» 


پیشکسوت باشگاه استقلال در رابطه با باخت به ملوان در همان فصل و واگذار کردن قهرمانی به پرسپولیس در هفته پایانی هم اضافه کرد:« بله در آن بازی هم به زمین بد ملوان باختیم. در همان بازی هم اکبرپور در دقیقه 90 تک به تک را بیرون زد. ضمن اینکه در آن بازی هم یک گل اتفاقی خوردیم. نمی دانم جریان حرف هایی که قبل از آن بازی و بعد از آن بازی درست کردند چیست ولی در واقع ما به اشتباهات خودمان آن بازی را باختیم.» 


نوازی در پاسخ به این سوال که شاید در حد این نسل از بازیکنان استقلال اجحاف شده، اظهار کرد:« ما تنها دلیل موفقیت آن تیممان این بود که همه متحد بودیم و کسی توقع بیجا نداشت. نه انتظار توپ داشتیم؛ نه انتظار هتل خوب. ما دغدغه ای به جز استقلال نداشتیم و با جان و دل بازی می کردیم و برای همین هم شد که این نسل، نسل بسیار خوبی شد. همه به هم احترام می گذاشتند و خیلی تیم خوبی بود.»


از نوازی خواستیم تا به نکته خاصی از این بازی پس از 21 سال اشاره کند که او عنوان کرد:« آن بازی را الان هم که ببینید، احساس می کنید استقلال برنده بازی شده است و خودم هم هر وقت این بازی را می بینم، احساس می کنم برنده شده ایم و احساس می کنم توپ ها گل می شود.»


نوازی در واکنش به این موضوع که شاید علی موسوی اگر همین حالا به زمین برود، آن فرصت ها را تبدیل به گل می کند، گفت: «علی موسوی بازیکنان بسیار خوبی بود و گل های زیادی برای ما زد ولی در این بازی بدشانس بود ولی واقعا نسلی بودیم که همه خوب بودند و همه به هم اطمینان داشتیم و احترام می گذاشتیم.»

دیدگاه‌ها