کد خبر : 1681198 | 10 اردیبهشت 1399 ساعت 18:23 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

دونده، پرتابگر یا شناگر چطور در خانه تمرین کند؟

حدادی: از همه المپیکی‌ها تست کرونا بگیرید

قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا بعد از پشت سر گذاشتن دوره سخت مبارزه با کرونا حالا تمرینات خود را به صورت سبک آغاز کرده است.

حدادی: از همه المپیکی‌ها تست کرونا بگیرید

به گزارش "ورزش سه"، احسان حدادی را می‌توان مطرح‌ترین چهره ورزشی دانست که در ماههای اخیر به ویروس کرونا مبتلا شده و توانسته آن را شکست دهد. این قهرمان پرتاب دیسک که بالاخره چند روزی است از دوران قرنطینه خارج شده و ورزش را هم آغاز کرده، هنوز هم اثرات این ویروس خطرناک را در بدنش احساس می کند.


در روزهایی که خیلی از ورزشکاران المپیکی درخواست دارند با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا بتوانند در مکان های از قبل تعیین شده تمرینات خود را پیگیری کنند، نایب قهرمان المپیک لندن معتقد است کنترل 100 ورزشکار و مربی المپیکی کار سختی نیست.


در ادامه مشروح صحبت‌های احسان حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش‌سه" را می‌خوانید.

 


هنوز نمی توانم سنگین ورزش کنم
چند روزی است که تمریناتم را به صورت سبک آغاز کردم و در خانه دوچرخه درجا می زنم. سعی می کنم چند روز یک بار به کوه بروم و کمی کوهنوردی کنم. من فعلا خیلی نمی توانم تمرین سنگینی داشته باشم چون ریه ام اذیت می‌شود. اثرات این ویروس هنوز در بدنم هست و طبق گفته پزشکان تا 2 ماه دیگر کاملا از بین می‌رود.

 


از نظر بدنی عقب افتادم، اما فعلا مسابقه‌ای ندارم
درست است که از نظر بدنی خیلی عقب افتادم، اما مهمترین چیز برای هر فردی سلامتی است. خدا را شکر من توانستم این دوره بیماری را سپری کنم. البته فعلا مسابقاتی هم برگزار نمی شود و همه رویدادها لغو شده است. دایموند لیگ می‌خواهد چند مرحله برگزار کند، اما بعید می‌دانم آن‌ها هم بتوانند. امیدوارم هر چه زودتر این وضعیت تمام شود و ورزشکاران بتوانند به حالت عادی برگردند.

 


اردوی المپیکی‌ها را با تست کرونا آغاز کنید
با فدراسیون در ارتباط هستم، اما فعلا برنامه مشخصی ندارم. من با مسئولان هم که صحبت کردم، گفتم شرایطی فراهم کنند تا همه ورزشکاران تکلیف خود را برای ادامه تمریناتشان بدانند. اگر بخواهیم یک کار اصولی انجام دهیم، در ورزش آنقدر سخت نیست. 50 ورزشکار المپیکی داریم و 50 مربی هم که بخواهند بالای سر آن‌ها باشند، در مجموع 100 نفر می‌شوند. گرفتن تست کرونا از این 100 نفر کار سختی نیست. بعد از منفی شدن تست هم که ورزشکاران هر رشته به محل اردوی خودشان می روند و قرار نیست بیرون بیایند. کشتی گیران، تکواندوکاران و وزنه برداران هر کدام کمپ دارند و می توانند به راحتی به تمرینات خود ادامه دهند. فعلا این تعداد ورزشکار که در اولویت قرار دارند، می توانند اردو تشکیل دهند. واقعا برای یک ورزشکارحرفه ای از دست دادن حتی یک جلسه تمرین هم تبعات زیادی دارد؛ چه برسد به اینکه 2، 3 ماه از تمرینات دور باشد.

 


دونده و شناگر چطور در خانه تمرین کند؟
ورزشکاران حرفه ای در همه جای دنیا امکانات خوبی در خانه های خود دارند، اما در ایران کمتر ورزشکاری چنین امکاناتی در منزل خود دارد که بتواند آمادگی اش را حفظ کند. من در جریان این موضوع نیستم که کمیته ملی المپیک قرار است چطور تجهیزات را به خانه ورزشکاران المپیکی منتقل کند، اما قطعا برای یک دونده یا پرتابگر تمرین در خانه امکان پذیر نیست چون ما به پیست و یک فضای بزرگ نیاز داریم. وزنه برداران، کشتی گیران یا تکواندوکاران شاید در پارکینگ خانه خود هم بتوانند با تجهیزات بیشتر تمرین کنند، اما این اتفاق برای دوومیدانی کاران و شناگران امکان پذیر نیست.

دیدگاه‌ها