کد خبر : 1681202 | 10 اردیبهشت 1399 ساعت 18:29 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

نور خورشید توی چشمم بود و توپ را ندیدم

حسن‌زاده: اگر هوا ابری بود به جوبیلو نمی باختیم

مدافع استقلالی ها در دیدار فینال بازی های آسیایی معتقد است اگر توپ های این تیم وارد دروازه می شد سومین ستاره هم روی پیراهن آبی ها نقش می بست.

حسن‌زاده: اگر هوا ابری بود به جوبیلو نمی باختیم

به گزارش "ورزش سه"، در تقویم فوتبال ایران، امروز سالروز از دست رفتن عنوان قهرمانی آسیا برای تیم استقلال است. آبی ها سال ها پیش و در حالی که دور نیمه نهایی و نهایی جام باشگاه های آسیا در تهران برگزار می شد می توانستند یک عنوان قهرمانی دیگر به رزومه خود اضافه کنند اما این اتفاق نیفتاد و در روزی که حرف و حدیث بسیاری حول ترکیب استقلال وجود داشت آنها نتوانستند از سد تیم جوبیلوایواتای ژاپن بگذرند و به همین دلیل قهرمانی در بازی ها را از دست دادند.

 

رضا حسن زاده یکی از بازیکنان استقلال در آن دوره از مسابقات بود. حسن زاده که آن روزها از بازیکنان با تجربه استقلال محسوب می شد درباره آن دیدار و شرایط برگزاری بازی گفت: در آن زمان برگزاری بازی ها به این صورت نبود که دیدار نیمه نهایی را انجام دهیم و سپس یک هفته دیگر بازی فینال را برگزار کنیم. آن بازی ها به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد و ما دو روز قبل از بازی فینال برابر تیم چینی قرار گرفته و 120 دقیقه با این تیم بازی گردیم و کاملا خسته به بازی فینال رسیده بودیم.

 

او در این باره ادامه داد: در فینال روبروی تیم ژاپنی قرار گفتیم که تیم بسیار خوبی هم بود اما واقعا نمی دانم چه بگویم خدا لعنت کند (با خنده) بازیکنانی مانند سیروس و فکری و موسوی و مومنی و ... را که یکی پس از دیگری موقعیت های فوق العاده تیم را از دست می داند. آن توپ ها گل نشد و در نهایت حسرتی تاریخی برای ما گذاشت.

 

مدافع سابق استقلال درباره گل اول حریف که روی اشتباه او به دست آمد گفت: زمان برگزاری بازی هوا گرم بود و آنها از جناح راست ارسال بلندی روی دروازه ما داشتند، خورشید دقیقا پشت توپ بود و نور خورشید چشم من را زد و اصلا نتوانستم توپ را ببینم. آن توپ پایین آمد و با ضربه بازیکن شماره 16 حریف وارد دروازه ما شد. به یحیوی گفتم تو چرا توپ را نگرفتی، او گفت من فکر کردم تو را می زنی به دلیل توپ را برای تو رها کردم.
 

او ادامه داد: در همین حین خدابیامرز ناصرخان از کنار خط داد و بیداد زیادی راه انداخت و من را بازخواست می کرد که چرا آن توپ را نگرفتم. من گفتم ناصرخان من توپ را ندیدم که او گفت بازیکن آنها با چشم های به آن ریزی توپ را دید تو با چشم هایی به این بزرگی توپ را ندیدی!؟

 

حسن زاده درباره آن دیدار ادامه داد: از شانس بسیار بد ما آن بازی که ما فوق العاده ظاهر شده بودیم را نتوانستیم با برتری به پایان برسانیم. 120 هزار هوادار به ورزشگاه آمده بودند اما چه کنم که موقعیت های بسیار زیاد ما به گل نرفت و نهایت نتوانستیم سومین ستاره را روی پیراهن های خود بزنیم. به هرحال قسمت نبود.
 

مدافع سابق استقلال درباره حضور خود در سه فینال بازی های جام باشگاه های آسیا نیز گفت: من در این زمینه رکورددار هستم و خداراشکر می کنم که توانستم در این بازی ها حضور داشته باشم. یک بار قهرمان شدیم و دو بار هم نایب قهرمان.

 

او در پاسخ به این سوال که کدام یک از دو فینال از دست رفته برای آنها حسرت بیشتری داشت گفت: ما در دو فینال برابر الهلال عربستان و جوبیلوایواتا ژاپن جام را به حریف دادیم اما در بین این دو بازی باید بگویم بازی با الهلال برای ما حسرت بیشتری به دنبال داشت که ما در ضربات پنالتی به آنها باختیم. ما با آنها کری زیادی داشتیم که متاسفانه نتوانستبیم درنهایت با پیروزی بازی را تمام کنم. در آن بازی هم اولین پنالتی را من زدم.
 

حسن زاده در پایان درباره احتمال حضور دوباره استقلالی ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا در آینده گفت: بله قطعا استقلال می تواند باز هم به فینال بازی های آسیایی برود. سطح بازی تم هایی ایرانی از آسیا بالاتر است و من فکر می کنم با کمی برنامه ریزی می توانیم باز هم به بازی نهایی این رقابت ها صعود کنیم.

 

دیدگاه‌ها