کد خبر : 1681252 | 11 اردیبهشت 1399 ساعت 00:21 | 115.9K بازدید | 0 دیدگاه

پسرعموی ژرژ وه‌آ ،بدترین بازیکن دوران لیگ برتر؛

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!

همان روزهایی که ژرژ وه آ توپ طلا گرفته بود، پسرعمویش در لیگ برتر در حال کلاهبرداری بود.

کلاهبرداری تاریخی در باشگاه انگلیسی!


به گزارش "ورزش سه"، در طول تاریخ فوتبال معمولا اغلب بستگان از جمله فرزاندان بازیکنان بزرگ نتوانسته اند گوشه ای از درخشش آن بازیکن مهم را تکرار کنند، اما داستان در مورد پسرعموی ژرژ وه آ کمدی تر از حد انتظار پیش رفته است.

 

این داستان در بین عامه مردم انگلیس نقل شده و حالا گرام سونس و مت لی تیسر حقیقت را درباره یکی از عجیب ترین امضای لیگ برتر فاش کرده اند. ژرژ وه آ، ستاره سابق فوتبال فوتبال لیبریا و رئیس جمهور فعلی این کشور که در سال 1995 به عنوان اولین بازیکن غیراروپایی فاتح جایزه توپ طلا شد، حدود یک سال بعد از دریافت این جایزه با گرمی سونس تماس گرفته و به او گفت که علی دیا، پسرعمویش می خواهد در یک باشگاه پا به توپ شده و به میدان برود.

 

1493643

 

پس ساوتهمپتون علی دیا را در آن مقطع به خدمت گرفته و دیدار مقابل لیدز در تاریخ 23 نوامبر 1996 اولین و آخرین نمایش بازیکنی بود که بی اغراق می توان نام او را در بین بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر قرار داد.

 

گرام سونس حالا و بعد از سال ها در این رابطه به اسکای اسپورتس گفت: "این داستانی جالب و خنده دار است، اما چیزی نیست که شما بخواهید آن را خوانده یا بشنوید. ژرژ وه آ با شخصی در باشگاه تماس گرفته و به او اطلاع می دهد یکی از بستگانش به دنبال باشگاه است. او به ساوتهمپتون پیوست و همه بعد از 5 دقیقه می توانستند تشخیص دهند آیا او اصلا قادر به بازی کردن است یا خیر. اما ما در آن مقطع به اندازه کافی بازیکن نداشتیم.

 

1493642

 

با گذشت چند هفته تعداد زیادی از بازیکنان ما مصدوم شدند و در آن مقطع مت تنها مهاجم آماده ما بود. ما باید در مقابل لیدز به میدان می رفتیم و مت در دقیقه 20 مصدوم شد. تری کوپر، استعدادیاب باشگاه به من گفت که علی دیا روی نیمکت است و بدترین سناریوی ممکن رخ داد. او هر جا توپ می رفت حضور داشت، اما همه ما بعد از 5 دقیقه حضور علی دیا در تمرین می دانستیم این بازیکن از کیفیت لازم برخوردار استو. ایتن داستان جالبی است."

 

1493644

 

لی تیسر در ادامه و با خنده داستان را نقل می کند: "صادقانه فکر می کردم او برای حضور در تمرینات ما مسیری دشواری را طی کرده است. وقتی او روز شنبه در رختکن حاضر شد، فکر می کردم رقابت جالبی در راه است.

 

عضله ام دچار کشیدگی شده بود و به گرام سونس نگفتم، در تمرینات روز جمعه کمی مشکل داشتم اما تصور می کردم چندان حاد نیست. بعد از گذشت 20 دقیقه عضله ام کشده شده و ماهیچه ران پایم دچار پارگی شد. این اتفاق تقصیر من بود و به جای من شاید بدترین بازیکن تاریخ لیگ برتر وارد میدان شد."

 

1493647

 

خود علی دیا نیز به دلیل عملکرد افتضاح هم در آن بازی تعویض شد. او فقط 14 روز از قرارداد یک ماهه اش در ساوتهمپتون را سپری کرده و در ادامه بازیکن آزاد اعلام شد. علی دیا پیش از بازنشستگی برای تیم هایی چون گیت شید و اسپنیمور یونایتد به میدان رفت. او اکنون 54 ساله بوده، در سال 2001 مدرک دانشگاهی دریافت کرد و در حال حاضر پسرش سایمون در لیگ یک تایلند برای پلیس ترئو بازی می کند.

 

1493645

دیدگاه‌ها