کد خبر : 1681267 | 11 اردیبهشت 1399 ساعت 08:54 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال ایران نباید آپدیت شود

قوانین تازه هَند دردسر جدید داوری می‌شود؟

تغییرات جدید فوتبال با توجه به اینکه ساختارهای فوتبال ایران به روز و همگام با استانداردهای جهانی نیستند شاید قابلیت اجرا را پیددا نکرده و یا حتی دردسر ساز شوند.

قوانین تازه هَند دردسر جدید داوری می‌شود؟

به گزارش" ورزش سه" تغییرات قانون هند در فوتبال می تواند تبدیل به یک دردسر تازه برای فوتبال ایران شود. مسعود مرادی داور قدیمی فوتبال ایران که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود در توضیح قوانین جدید هند در داوری گفت:" همیشه در تشخیص هند با مشکل مواجه بوده ایم."


او افزود:" براساس قانون  جدید اگر توپ به  کتف یا بالای بازو بخورد هند محسوب نمی شود و تشخیص  این موضوع برای داوران در زمان بازی بسیار سخت است." مرادی در ادامه گفت:" این موضوع و قانون جدید بدرد شرایطی می خورد که کمک داور ویدئویی( VAR )استفاده شود."


او درباره VAR در فوتبال ایران  گفت:" موضوع کمک داور ویدئویی را الان نمی خواهم زیاد به آن ورود کند اما این مساله ای است که  مراحل قانونی دارد و دپارتمان و کمیته داوران دنبال انجام کارهای آن هستند."


نکته کلیدی حرف های مسعود مرادی آنجایی است که می گوید قانون جدید هند براساس استفاده از VAR طراحی شده است و این خود موضوع دیگری را نشان می دهد که فوتبال ایران به دلیل نداشتن سیستم کمک داور ویدئویی نمی تواند از قوانین جدید داوری بهره ببرد.


نکته مهم  تر اینجا است که راه اندازی VAR در فوتبال ایران خود نیازمند یک ساختار متفاوت و تغییرات و تجهیزات خاص خودش است و همین موضوع باعث شده که با وجود وعده ها و تلاش ها هنوز فوتبال ایران توان استفاده از این سیستم به روز را پیدا نکند و بعید است که به این زودی هم بتواند در سطح استاندارد اجرایی شود.


فوتبال ایران به معنای بهتر نمی تواند آپدیت شود چرا که هر اتفاق تازه ای که می افتد درواقع یک دردسر جدید به وجود می آورد و در نهایت باعث عقب ماندگی می شود.

دیدگاه‌ها