کد خبر : 1681477 | 12 اردیبهشت 1399 ساعت 14:22 | 52.5K بازدید | 1 دیدگاه

در 15 سالگی گل تاریخی مسی

آغاز یک افسانه؛ تو از کدام سیاره آمدی؟

پانزده سال پیش در چنین روزی یک پسر بچه 18 ساله، دو دقیقه پس از ورودش به زمین، اولین گل خود برای بارسا را به ثمر رساند.

آغاز یک افسانه؛ تو از کدام سیاره آمدی؟

به گزارش "ورزش سه"، یک می 2005 آلباسته تبدیل به اولین تیمی شد که دروازه اش به روی لیونل مسی گشوده شده است. امروز پانزدهمین سالروز اولین گل رسمی مسی برای بارسلوناست. روندی که هنوز هم ادامه دارد و توقف ناپذیر به نظر می آید.

 

 

1493919

 

 

بارسا آن روز محکوم به پیروزی بر آلباسته بود. رئال مادرید در زمین سوسیداد پیروز شده بود تا فاصله با بارسا را به سه امتیاز کاهش یابد. بارسا که در بازی های رودررو نتایج بهتری کسب کرده بود، به فاصله 4 هفته تا پایان فصل، نیاز حیاتی به پیروزی خانگی برابر آلباسته ای داشت که تقریبا سقوطش حتمی بود.

آبی اناری ها تا دقیقه 90 با یک گل پیش بودند و نتوانسته بودند حاشیه امنیت مناسبی ایجاد کنند تا اینکه مسی دقیقه 88، جانشین سامی اتووئو شد. برای آن بازی، نوکمپ رکورد جدیدی از تماشاچی در فصل را به ثبت رسانده بود و به نظر ارزشش را هم داشت.

به طور قطع هنوز کسی شناخت چندانی از لیونل مسی نداشت. پدیده ای که در آن فصل و برابر اسپانیول اولین بازی رسمی خود را انجام داده بود و به فاصله دو دقیقه پس از ورودش به زمین توانست اولین گل خود با پیراهن بارسا را به ثمر برساند. گلی بسیار با ارزش که برد بارسا را قطعی کرد تا هواداران در ورزشگاه شعار قهرمانی سر بدهند.

 

 

1493920

 

1493922

 

 

مسی یک دقیقه پس از ورودش به زمین روی پاس والی رونالدینیو گلزنی کرد اما به اشتباه توسط کمک داور، آفساید اعلام شد. کمی بعد روی پاس مشابه دیگر از ستاره برزیلی، مسی با یک ضربه فنی، توپ را از روی سر دروازه بان عبور داد تا این بار گل او مورد قبول واقع شود. شادی گل مسی تاریخی هم شد. او روی دوش رونالدینیو اولین گل خود را جشن گرفت.

 

 

1493921

 

 

گل مسی تقریبا مسیر قهرمانی بارسا را هموارتر کرد. گلی که اولین از 627 گل او برای بارسا به حساب می آید: 438 گل در لالیگا، 114 گل در لیگ قهرمانان، 53 گل در کوپا دل ری، 14 گل سوپرکاپ اسپانیا، 3 گل سوپرکاپ اروپا و 5 گل در جام جهانی باشگاه ها. مسی 126 بار دبل کرده، 46 بار هت تریک، 6 بار پوکر(4 گل در بازی) و یک بار نیز در جریان مسابقه توانسته 5 گل به ثمر برساند.

 

او بهترین گلزن تاریخ باشگاه است و این مهم را 20 مارس 2012 و پس از هت تریک برابر گرانادا رسمی کرد. تا پیش از آن و برای بیش از 60 سال، رکورد با 232 گل در اختیار سزار بود و احتمالا رکورد گلزنی مسی برای بارسا برای بیش از 60 سال ماندگار خواهد بود.

 

مسی گل شماره 500 خود را 23 آوریل در برنابئو و برابر رئال به ثمر رساند. در دیداری که 2-2 پیش می رفت و مسی دقیقه 93 توانست گل برتری بارسا را به ثمر برساند. گل شماره 600 او نیز اول می سال گذشته به ثمر رسید. گل سوم مسی و بارسا به لیورپول در واقع گل شماره 600 او محسوب می شد.

گلی از روی یک ضربه کاشته و از فاصله ای دور که دنیا را حیرت زده کرد. یک هفته بعد، بارسا برد 3-0 خانگی برابر لیورپول را از دست داد و با شکست 4-0 از لیگ قهرمانان کنار رفت؛ با این حال همان هت تریک مسی در بازی رفت، احتمالا برای رسیدن او به ششمین توپ طلا کفایت می کرد.

 

 

1493923

 

 

 

شش توپ طلا، شش کفش طلا، 4 لیگ قهرمانان، سه جام جهانی باشگاه ها، سه سوپرکاپ اروپا، شش جام حذفی، هشت سوپرکاپ اسپانیاو ... از افتخارات فردی و تیمی مهم لیونل مسی با پیراهن بارسا هستند.

نکته مهم اما اینجاست که 15 سال پس از ثبت اولین گل برای بارسا، لیونل مسی همچنان یک مرجع و یک ستاره بی همتا محسوب می شود. تداوم او در این مدت زمان مدید، از او یک فوق ستاره بی تکرار ساخته است. مسی دیگر چیزی تا ثبت گل 700 برای بارسا فاصله ندارد و با ادامه همین روند، تا سال بعد به این مهم دست خواهد یافت.

گل مسی به آلباسته، اولین گل رسمی او برای بارسا بود ولی اولین گل او با پیراهن بارسا تابستان 2004 در بازی پیش فصل برابر پالاموس به ثمر رسید. او در برد شش گله بارسا، زننده گل چهارم بود.

 

 

 

 

با احتساب 70 گل لیونل مسی برای تیم ملی آرژانتین، او توانسته 697 گل رسمی در دوران فوتبالش به ثمر برساند و تنها سه گل تا 700 گله شدن فاصله دارد. بهترین آمار گلزنی او به سال 2012 بر می گردد که توانست 73 گل در همه رقابت ها به ثمر برساند.

همان سال مسی توانست با ثبت 91 گل(73 بارسا+ 18 آرژانتین) یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کند. همان سالی که پپ از بارسا رفت و هدایت آبی اناری ها به تیتو ویلانووا رسید. سالی که لیونل مسی برای اولین بار پدر شد.

 

در لالیگا سویا با پذیرش 37 گل و در لیگ قهرمانان، آرسنال با 9 گلی که از مسی دریافت کرده، بیشترین زجر را در مقابل فوق ستاره آرژانتینی تجربه کرده اند. دیگو آلوز از سویا نیز به عنوان دروازه بان، بیشتری گل را از مسی دریافت کرده است.

 

 

Leo Messi se convierte en el primer jugador en marcar cinco goles ...

 

 

سال 2012 بارسا با لیونل مسی 46 بازی را پیروز شد، 9 بازی را مساوی کرد و 5 بار مغلوب شد هرچند بارسا تنها توانست فاتح کوپا دل ری شود. او سال 2012 توانست 5 گله تاریخی خود برابر لورکوزن در لیگ قهرمانان را نیز به ثبت برساند.

 

انتخاب یک گل به عنوان بهترین گل مسی کار بسیار دشواری است و شاید خود او هم نتواند انتخابی قطعی داشته باشد. در 718 بازی برای بارسا و 138 بازی با پیراهن آرژانتین، مسی گل های فراوان و مهمی به ثمر رسانده است.

 

 

Video: Lionel Messi's free-kick goal in Champions League vs ...

 

 

شاید زیباترین شان گلی بود که سال 2007 در نیمه نهایی جام حذفی وارد دروازه ختافه کرد.گلی مشابه گل مارادونا به انگلیس در حام جهانی 1986. یا گلی که سال گذشته از روی ضربه کاشته وارد دروازه لیورپول کرد.

خود مسی در چند مصاحبه، مهمترین گلش را گلی عنوان کرد که در فینال لیگ قهرمانان سال 2009 وارد دروازه منچستر یونایتد کرد. او با ضربه سر، گل دوم بارسا را به ثمر رساند تا به نوعی قهرمانی تیمش قطعی شود.

به این فهرست می توان گلی که 22 مارس 2010 وارد دروازه ساراگوسا کرد، گلی که 8 مارس 2011 به آرسنال زد، گل به رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال 2011، گل 6 آوریل 2015 به بایرن مونیخ در نوکمپ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان یا گل فینال کوپا دل ری 2015 به بیلبائو را هم اضافه کرد.

 

 

Lionel Messi: Header against Manchester United in 2009 CL final is ...

دیدگاه‌ها