کد خبر : 1681608 | 13 اردیبهشت 1399 ساعت 10:51 | 79.5K بازدید | 0 دیدگاه

ظهور طارمی با کارت قرمز جنجالی امید

از بزن بزن تا اخراج و کشف بزرگ پرسپولیس در دربی

در ادامه خاطره نگاری از دربی‌ها اینبار تقابل پرسپولیس برابر استقلال با اتفاقات جالبی در دیدار هفتاد و نهم دو تیم همراه بود.

از بزن بزن تا اخراج و کشف بزرگ پرسپولیس در دربی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس بعد از ناکامی‌های پیاپی برابر استقلال اینبار هم در شرایط سختی مقابل حریف آبی‌پوش قرار گرفته بود و تا آستانه شکست نیز پیش رفت. استقلال که چند روز بعد از درگذشت غلامحسین مظلومی در این دیدار حاضر شده بودند، با پیراهن‌هایی با حاشیه مشکی وارد زمین شدند و در ابتدای بازی نیز یک دقیقه سکوت در این رابطه به انجام رسید. گل سجاد شهباززاده می‌توانست آبی‌ها را در آستانه پیروزی دیگری قرار دهد اما در نهایت تعویض‌های غیرقابل پیش بینی حمید درخشان، اولین شکست قلعه نویی را در دربی در قامت مربی رقم زد.

 

استقلال با گلی که در نیمه اول توسط سجاد شهباززاده به ثمر رسید، برنده به رختکن رفتند و در ادامه نیز فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. اما همانطور که در برنامه روز گذشته فوتبال برتر و توسط محسن بنگر افشا شد، مدافع باتجربه پرسپولیس برای فرار از فشار حریف یک درگیری ساختگی با آرش برهانی شکل داد تا جریان بازی کاملا متفاوت شود و سرخ‌ها سوار بر بازی شوند.

 

استقلال در این دیدار با ترکیب محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی (3+90- محمدرضا خرسندنیا)، پژمان نوری (86- هرایر مگویان)، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، سجاد شهباززاده و آرش برهانی با هدایت امیر قلعه نویی به مصاف رقیب رفتند. حمید درخشان که مدعی بود یک مربی دربی باز است ترکیب تیمش را با حضور نیلسون کوره آ، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، حمید علی عسگری(60- مهدی طارمی)، محمد رضا خانزاده، محمد نوری، امید عالیشاه، مایکل اومانا، مهرداد کفشگری، رضاحقیقی (45- احمد نورالهی) و هادی نوروزی (96 - مهدی دغاغله) در این دربی جنجالی حاضر شدند.


آتش بازی غافلگیرکننده پرسپولیسی‌ها


حمید درخشان در تغییراتی عجیب از نیمه دوم مهدی طارمی و احمد نوراللهی را به بازی آورد. دو بازیکنی که در دوره علی دایی به پرسپولیس آمده بودند اما فرصت چندانی برای خودنمایی نداشتند و این اولین آزمون جدی آنها محسوب می‌شد. اتفاقا همین دو بازیکن با نمایشی دیدنی در ترکیب سرخ‌ها کاملا بازی را تغییر دادند. طارمی با حرکات غیرقابل پیش بینی خود خط دفاعی استقلال را کاملا از هم پاشید و می‌توانست با یک ضربه آکروباتیک دروازه فروزان را باز کند که تیرک دروازه مانع از گل شدن این ضربه شد. با این حال ثانیه‌هایی بعد باز هم فرصتی دیدنی نصیب سرخ‌ها شد که بعد از تاثیر طارمی اینبار محمد نوری طلسم خود در دربی را شکست و سرخ‌ها را به گل تساوی رساند. نوری که پیش از این یک پنالتی در دربی از دست داده بود و یک بار هم گل درستش آفساید گرفته شد بود، کاملا از خود بیخود شده بود و در کسری از ثانیه‌ انواع شادی گل را برای این دستاورد بزرگ به اجرا درآورد.

 

 

 

 

درگیری جنجالی در دربی


دو بازیکن هم قد و قامت سرخابی در اواخر بازی یک درگیری جنجالی را در کنار خط طولی رقم زدند. میلاد فخرالدینی و امید عالیشاه که در جریان بازی بارها با یکدیگر درگیر بودند، در نهایت روی یک توپ سرگردان به پر و پای هم پیچیدند و در نهایت این یدالله جهانبازی بود که به هر دو بازیکن کارت زرد داد تا غائله را بخواباند.

 

 

 

عالیشاه پایان بخش ناکامی پرسپولیس در دربی

در نهایت روی ارسال زنده یاد هادی نوروزی و ضربه تمام کننده امید عالیشاه در غافلگیری مدافعان استقلال، گل برتری پرسپولیس توسط این بازیکن به ثمر رسید. عالیشاه که کاملا هیجان زده به نظر می‌رسید از یاد برده بود که دقایقی پیش در میان درگیری با فخرالدینی یک کارت زرد به حسابش منظور شده و با در آوردن پیراهن، یدالله جهانبازی را بالای سر و کارت به دست دید که نشانه‌ای از اخراج وی و 10 نفره شدن پرسپولیس در 6 دقیقه مانده به پایان بازی و 6 دقیقه وقت اضافه بود. نکته جالب اینکه بعد از در آوردن پیراهن توسط عالیشاه، بازیکنان پرسپولیس قصد داشتند با ایجاد دیوار دور این بازیکن مانع از این شوند که داور متوجه موضوع شده و او را از کارت قرمز دور کنند که تیرشان به سنگ خورد.

 

 

 


پایان طلسم تساوی‌ها


قبل از این برد رکوردشکن، دو تیم طی چهار تقابل قبلی خود به چهار تساوی دست یافته بودند و همانند همیشه پیش از تقابل دو تیم هم حاشیه‌هایی در این زمینه وجود داشت. قبل از این بازی بود که البته وزارت ورزش تصمیم به برکناری یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس گرفت؛ ابراهیم کاظم پور عضو هیات مدیره پرسپولیس که در ماجرای جنجالی مابین علی دایی و وزارت ورزش به سود سرمربی برکنار شده سرخ‌ها شهادت داده بود، از کار خود ساعاتی قبل از این بازی برکنار شده بود. حاشیه در اردوی آبی‌ها هم مربوط به باطل شدن کارت بازی مهرداد کریمیان، هافبک استقلال قبل از این دربی بود که مربوط به ماجرای کارت معافیت جنجالی این بازیکن می‌شد. کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی نیز که همواره زیر تیغ انتقادات در خصوص عدم حضور در دیدارهای لیگ قرار داشت، اینبار در آزادی حضور یافته و نمایش دو تیم را تماشا کرد. او البته پیش از ثبت گل دوم پرسپولیس استادیوم را ترک کرد.

 

 

 

 

 

 

درخشان – قلعه نویی؛ رکورد 5ساله


حضور مربیان ایرانی روی نیمکت استقلال و پرسپولیس با حضور حمید درخشان و امیر قلعه نویی در سال 93 رقم خورد و بعد از این اتفاق دو تیم حدود 5 سال با مربیان خارجی از انجام تقابل ایرانی‌ها روی نیمکت محروم بودند تا در نهایت در آخرین دربی دو تیم با حضور یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی این موضوع نیز پایان یافت.

 

گزارش تصویری: امیرحسین خیرخواه

 

 

 

 

دیدگاه‌ها